Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har vært kunde i mange år, og det er flere gode grunner til det!
Hei Morten! Tusen takk for hyggelig omtale! Det setter vi stor pris på :-) Vi er glade for å høre at du er fornøyd! Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Har brukt GE i flere år på samtlige strømavtaler jeg har og er kjempefornøyd med både pris, og ikke minst kundeservice. De gangene jeg har tatt kontakt for å ordne opp i noe har GE alltid ordnet opp.
Hei Robort! Tusen takk for hyggelig omtale, det er fint å høre at du er fornøyd :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Var kun 1 øre i pålegg pr. kWh da jeg inngikk avtalen ( før fusjonen med Fjordkraft) og jeg har det samme i dag. Kommer til å forbli kunde der, så lenge ikke vilkårene endres.
Hei! Takk for omtalen. Det er hyggelig å høre at du er fornøyd! Vi har hatt samme eiere som Fjordkraft en stund nå, men vi er et selvstendig selskap med kontor og ansatte på Vinstra i Gudbrandsdalen :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Intuitiv og oversiktlig nettløsning med gode innsynsløsninger. God service.
Hei Lise! Tusen takk for hyggelig omtale, vi er glade for å høre at du er fornøyd :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Veldig bra leverandør alt er så oversiktlig. Trygt og godt for lommeboka også.
Hei Erik! Takk for flott omtale - det setter vi pris på! Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Oversiktelig APP og gode faktureringsrutiner. God kundeservice
Hei Fred! Så hyggelig å høre at du er fornøyd og tusen takk for fin omtale :-) Det setter vi stor pris på! Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Vært kunde siden 2017 og jeg er super fornøyd. Oversiktlig app, rimelig spotpris avtale og god kundeservice. Anbefales! Eneste jeg kunne ønske var at de hadde et samarbeid med Trumf.
Hei Vivece! Tusen takk for fine ord, det setter vi pris på. Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Deres spotavtale er å stole på. Laveste påslag over tid - ikke noe lureri. Veldig bra og nyttig app som stadig blir bedre. Bruker de både på hus pg hytte.
Hei Ivar! Tusen takk for fine ord! Det setter vi stor pris på, og vi er veldig glade for å høre at du er fornøyd :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Utmerket leverandør, stabile priser overtid, god kundeservice.
Hei! Tusen takk for hyggelig omtale, vi er glade for å høre at du er fornøyd :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Har vært kunde i årevis, tidligere fornøyd, men nå er jeg veldig oppgitt over den variable avtalen som har vært veldig dårlig siste månedene. Hva er dette for opplegg? Fungerer overhodet ikke bra og vel ikke etter hensikten? Fikk nettopp mail om at avtalen opphører, at Forbrukerrådet anbefaler spotpris. Det var på tide. Skuffende høst. Når jeg vil sjekke evt feil ved forrige faktura, pga enormt stort avvik, er det umulig å få tak i kundeservice. Både via mail og telefon. Under rådende omstendigheter, må man ha flere ansatte, ikke bare beklage at det er lang ventetid. Dette er meget dårlig kundeservice.
Hei Vibeke! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd. Vi takker uansett for din tilbakemelding. I et såpass uforutsigbart marked, med kraftige prissvingninger er det krevende å operere denne type avtaler, og derfor avvikler vi våre variable avtaler. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Gikk fra Tibber til disse da Tibber fikk et hjerneslag og endret betingelsene. Gudbrandsdal har en app som fungerer helt fint, god kommunikasjon hele veien og helt klart en aktør man kan forholde seg til.
Hei Stein! Så hyggelig å høre at du er fornøyd. Vi setter stor pris på denne flotte omtalen - tusen takk :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
God og oversiktlig app. Opplever at jeg har en god pris, noe også testen viste.
Hei Åse! Så hyggelig å høre at du er fornøyd! Tusen takk for fin omtale, det setter vi stor pris på :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Hvis du ikke er den som påpeker feil og gladelig betaler alt som dyttes inn på avtalegiro så kan GE passe deg. For alle andre - løp i motsatt retning. Inntrykket er at det sitter noen råtne epler i ledelsen, som er synd, da mange av de du møter i førstelinje er både hyggelig og imøtekommende. For vår del fikk vi et etterslep etter bytte av måler til AMS. Noe som vi må ta vårt del av ansvaret for, og forbrukt strøm skal betales. Men når da GE gjør oss ekstra skadelidende, så må vi si fra. Vår sak ligger hos Elklagenemnda og kan leses der, saksnr.: 20-080. Litt uklart hvorfor vedtaket sier delvis medhold, da vi fikk medhold i alt vi påpekte slik vi opplever det. «Kort fortalt» så har GE produsert et virvar av samlefakturaer pakket inn i ytterligere samlefakturaer, dobbeltfakturert, kreditert faktura vi allerede har betalt, deretter fakturert på nytt til et høyere priselement for samme periode. Fjernet priselementet for enkelte perioder som vi hadde gjennom YS avtalen vår, som vi må gjennomgå med lupe for å avdekke. Og heller ikke valgt å periodisere iht. kraftleverandørens tall, men slengt all forbruk gjennom lengre periode til en av de dyreste månedene i året mm. GE har hele veien fraskrevet seg ansvar, ikke løftet en finger annet enn å trykke på inkasso-knappen, og lagt all skyld over på kraftleverandøren til tross for at det er GE som produserer fakturagrunnlaget. Som nemnda skriver i sitt vedtak: Gudbrandsdal Energi AS må dokumentere for klager hvilken pris som er avtalt, samt at etterbetalingskravene periodiseres på nytt og beregnes etter priselementer og avgiftssatser for angjeldende periode. Nemnda er enig med klager i at fremlagt faktura gjør det vanskelig å få oversikt over og forstå underlaget for fakturaen. Ut fra den fremlagte dokumentasjon er heller ikke nemnda i stand til å danne seg en grunngitt oppfatning om det er fakturert korrekt. Elklagenemnda består av to representanter oppnevnt av Forbrukerrådet og to representanter oppnevnt av energiselskapene (som også sliter med å forstå fakturagrunnlaget til GE ref. vedtaket). Nemnda ledes av en uavhengig jurist og det rådgivende vedtaket burde derfor være en god rettesnor å følge. Elklagenemnda avslutter sitt enstemmige vedtak datert den 20.10.21 med: Ved vedtak som går imot innklagede, skal innklagede gi begrunnet melding til klager og nemnda innen _fire uker_ dersom vedtaket ikke vil bli fulgt. GE ga ikke svar til verken oss eller nemnda innen fristen, på at de som part i saken _ikke_ velger å følge vedtaket gjennom å rydde opp i fakturagrunnlaget sitt. GE forholdt seg helt taus i etterkant av vedtaket, før vi plutselig den 17.01.22 mottok nytt inkassovarsel som baserer seg på samme fakturagrunnlag i "ny" innpakning (samlefaktura i samlefaktura med ref. til fakturaer). Svar fra leder når vi påpeker at her har dere ikke gjort noe fra deres side for å rydde opp: «Ber om at utestående betales inne xx.xx. Manglende innbetaling vil medføre at saken tas videre til forliksrådet. Ha en fin dag!» Varmer godt å bli ønsket en fin dag med et slikt storsinnet svar… Sånn for å toppe alt, så slengte de på forsinkelsesrenter mens saken ble behandlet i Elklagenemnda og for tiden de selv brukte på å følge opp, altså brudd på forsinkelsesrenteloven. Samt at GE og Svea brøt inkassoloven * gjentatte ganger da vi stadig mottok betalings- og inkassovarsler mens saken ble behandlet i Elklagenemnda (jeg teller 7 ganger hvis jeg skal summere opp alle gangene jeg selv måtte følge opp økonomiavdelingen). Dog svarte de i det minste hyggelig i motsetning til leder i GE, men det gir uansett et forsterket inntrykk av at ikke alt er på stell mtp. interne kontrollrutiner. [*] I henhold til Inkassoloven skal forhold som gir grunn til tvil om kravet er rettmessig være vurdert før en betalingsoppfordring sendes. Har du klaget til Elklagenemnda kan selskapet ikke sende kravet til inkasso før klagen er behandlet. Det finnes bra folk og bra selskap der ute, vår anbefaling er ikke GE.
Hei! Vi synes det er leit at du har hatt en dårlig opplevelse. Nå ønsker ikke vi å kommentere på enkeltsaker her, men kan på generelt grunnlag si at vi får måleverdier fra netteier, og det er kun netteier som kan endre på disse. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Vi bytta fra Tibber til GE, slik vi bruker app'n er den super😀 i app'n ser hva vi bruker i sanntid, priser og forbruk. Prismessig er de blant de billigste
Hei Odd! Tusen takk for hyggelig omtale, vi er glade for å høre at du er fornøyd og liker appen vår :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Ikke noe lurerer - kun 1 øre i påslag. Bra app for å sjekke pris og forbruk
Hei Truls! Tusen takk for hyggelig omtale, det setter vi stor pris på :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Prismessig har Gudbrandsdalen Energi vært gunstig over flere år. Det er lett å holde kontroll på strømforbruket fra time til time med en svært brukervennlig app.
Hei Randi! Tusen takk for hyggelig omtale, det setter vi stor pris på :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon