Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Gudbrandsdal Energi
4.1
756 verifiserte omtaler

Gudbrandsdal Energi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

4.1
Bra
756 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#3
Utmerket
Gudbrandsdal Energi er rangert
#3 av 82 strømselskaper
74%
Bra
74% anbefaler Gudbrandsdal Energi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 756 omtaler om Gudbrandsdal Energi

FILTRER OMTALER
446
113
46
35
116
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Gudbrandsdal Energi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Fornøyd med pris og app.

Omtale av  Helen

God service, gode tilbud, en pedagogisk og allsidig app for å følge strømmarkedet og eget forbruk.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
22.11.2022 15:54

Hei Helen! Tusen takk for hyggelig omtale, det setter vi stor pris på :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Ingen skjulte kostnader

Omtale av  Erik

Oversiktlige greie fakturaer, med strøm og nettleie i samme faktura. 1 øre påslag pr kWh og ingen fast månedsavgift.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
22.11.2022 15:53

Hei Erik Tusen takk for hyggelig omtale, det setter vi stor pris på :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Enkel, god og oversiktlig strømavtale

Omtale av  Eric T

Avtalen er god uten andre påslag enn 1 øre/Kwh. Appen er veldig enkel i bruk og gir svært god oversikt. Gode og relevante kundefordeler i tillegg er en bonus

Svar fra Gudbrandsdal Energi
22.11.2022 15:53

Hei Eric T Hyggelig å høre at du er fornøyd! Og tusen takk for flott omtale, det setter vi stor pris på :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Superfornøyd

Omtale av  Brigt

Veldig enkel og oversiktlig faktura. Kun 1 øre påslag. Ingen månedsavgift. Meget hyggelige personer som svarer telefon. Får hjelp til det meste med en gang. Med GE sin app har en ovesikt på forbruk,etc hele tiden.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
18.11.2022 10:48

Hei Brigt, Så hyggelig å høre at du er fornøyd og tusen takk for flott omtale, det setter vi stor pris på :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Service

Omtale av  Per A. S

Gudbransdal Energi har en god spotpris ,elendige andre avtaler, og når det kommer til forståelig veiledning, telefonservice ( svartid på telefon) er dette totalt katastrofe. I dag har vi sittet i ventekø på til sammen 2,5 timer. Samme stemmen om igjen, takk for at du venter, jo takk du, har ikke noe valg. Vi har tidligere hatt en anbefalt avtale som viste seg å være gunstig når prisen var høy, men ugunstig når den var lav. Vi oppfatter informasjonen som svært vanskelig å forstå, da prøver man seg på telefon, men gir opp da ventetiden blir utmattende, noe selskapene selvfølgelig ønsker, de ønsker at vi legger på. Vi gir de en sjanse til, det finnes flere leverandører i samme prisleie. Det vi som kunder ønsker oss, er selvfølgelig billig pris, men det er svært viktig at service og forståelig veiledning henger sammen, ingen ting gir mer usikkerhet og mistanke om lureri enn når du ikke forstår eller for informasjom som utelukker dårlig avtale.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
24.11.2022 16:01

Hei! Beklager at det tar tid å få svar hos oss. Vi har svært stor pågang for tiden, noe som medfører økt svartid på telefon og e-post. Yte god service og forståelig veiledning er viktig for oss, så vi takker for tilbakemeldingen din og tar den med oss videre :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon Vi takker for tilbakemeldingen

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

En blodig fastpris

Omtale av  Petter M. O

En unødvendig fastpris med dårlig info.koster meg kr.13.964,- Snittet på vanlig pris var kr.2000.- Jeg har byttet til ny strømleverandør.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
24.11.2022 16:11

Hei! Takk for din tilbakemelding! På grunn av en høy pris på variabelavtalene og en lav gjennomsnittlig spotpris gjennom oktober har flere kunder fått en høyere strømregning enn forventet. Vi handler inn kraft på forhånd for våre kunder på variable strømavtaler. Innkjøpene for oktober har, sammenlignet mot spotprisen, vist seg å være høyere enn hva spotprisen har blitt levert på. Spotprisen sitt lave nivå har overrasket både oss og store deler av kraftmarkedet. Det er helt normalt at det vil være en prisforskjell mellom spotprisavtaler og variable strømavtaler, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

FANTASTIK

Omtale av  Lars

Veldig bra pris. Holder det de lover. Jeg ble ringt av en dyktig telefonselger som fiksa en veldig bra avtale for meg etter jeg hadde blitt forhåndsfakturert av Tibber.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
16.11.2022 11:10

Hei Lars! Så hyggelig å høre at du er fornøyd! Og tusen takk for flott omtale, det setter vi stor pris på :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

MINE ERFARINGER MED GUDBRANDSDAL ENERGI.

Omtale av  Roar E. H

Mine erfaringer som kunde hos Gudbrandsdal Energi er er for det aller meste positive. Det jeg kan anføre som negativt er at jeg ved noen anledninger har hatt problemer med å oppnå kontakt med fitmaet.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
16.11.2022 11:51

Hei Roar E. H Tusen takk for hyggelig omtale, det setter vi stor pris på :-) Vi beklager at det har vært litt vanskelig å få tak i oss. Det er mange som kontakter oss for tiden, og det medfører økt svartid på telefon og e-post. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Gir løpende oversikt over forbruket

Omtale av  Jubb

Jeg har vært kunde hos GE i et par år, og er veldig fornøyd med spot-avtalen jeg har der. På websiden og i appen ser jeg til enhver tid forbruk og pris helt ned til per time. Mottar også varsel om neste døgns priser (lavest, høyest og gjennomsnitt). Appen er brukbar, men har potensiale til å bli bedre.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
15.11.2022 11:47

Hei Jubb! Takk for din tilbakemelding, hyggelig å høre at du fornøyd :-) Vi utvikler stadig appen vår, og har du tips eller ønsker til hvordan den kan bli enda bedre, del det gjerne med oss på e-post [email protected] Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Opererer med flere avtaler

Omtale av  Eivind

Var lenge kunde hos Gudbrandsdal Energi da de hadde gode priser, men de begynte å operere med for mange avtaler med ulike vilkår. Dette bidrar til forvirring av kundene Det har ikke blitt bedre etter at de ble kjøpt av Fjordkraft Et eksempel nå er at de har både en avtale som heter "spotpris" og "spotpris-", kun designet for å forvirre Puls kan heller ikke dele dataene åpent, slik som Tibber Pulse, om du skulle slutte å være kunde

Svar fra Gudbrandsdal Energi
15.11.2022 11:59

Hei! Takk for din tilbakemelding. Vi setter pris på innspill som kan bidra til at vi blir bedre! Allerede i fjor reduserte vi betraktelig antall strømavtaler i salg, slik at det skal være lettere for kunder å ha oversikt. På nettsiden vår finnes også en prisliste som viser alle strømavtaler vi har kunder på, både utgåtte avtaler og den avtalen vi selger i dag. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig

Omtale av  Fredrik

Styr unna. Hvis du vil ha uforutsigbare regninger som kan øke til 8760 kr på standard enebolig. Sats på GE Trygg. Føles ikke trygt ut i min husholdning og blir byttet ut umiddelbart.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
15.11.2022 22:06

Hei Fredrik! Takk for din tilbakemelding. På grunn av en høy pris på variabelavtalene og en lav gjennomsnittlig spotpris gjennom oktober har flere kunder fått en høyere strømregning enn forventet. Strømstøtten beregnes på grunnlag av spotprisen, og ikke strømavtalen den enkelte har. Det har vært tydelig kommunisert i bestillingsskjema, bestillingsbekreftelse og alle prisvarsel at GE Trygg er en variabel avtale, og at prisen er jevn gjennom døgnet. I prisvarslene står det også at strømstøtten beregnes ut månedlig gjennomsnittspris på Nord Pool. I appen viser vi også både din pris og spotpris, slik at man enkelt kan sammenligne. Her kan man også enkelt bytte til spotprisavtale om man ønsker det, da det ikke er bindingstid på denne avtalen. Det er også greit å nevne at avtalen har vært svært god i lange perioder, og gitt kundene lave regninger i en tid med historisk høye priser. For vår del er det viktig å poengtere at dette ikke er en ønskelig situasjon for oss, og det er ikke noe vi gjør for å tjene mest mulig penger. Som strømleverandør kjøper vi en vare (strøm) og selger videre til forbruker. På variabel avtaler kjøpes denne inn på forhånd. Når markedet forventer høye priser, gjenspeiles det i prisen vi må betale. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. Markedet spådde en økende spotpris på opp mot 8-9 kroner i vintermånedene. I oktober falt derimot spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det er helt normalt at det vil være en prisforskjell mellom spotprisavtaler og variable strømavtaler, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Mente GE Trygg var den billigste

Omtale av  Gry

Ser faktura fra oktober mnd. som jeg ikke skjønner noe av da den plutselig var mange tusen kroner dyrere enn forrige mnd. Jeg mente den strømavtalen jeg har var god,men nå ser det ikke sånn ut.... Har GE TRygg avtalen, men plutselig ser det ut til at spot avtalen er bedre??!!!!

Svar fra Gudbrandsdal Energi
15.11.2022 22:07

Hei Gry! Takk for din tilbakemelding. På grunn av en høy pris på variabelavtalene og en lav gjennomsnittlig spotpris gjennom oktober har flere kunder fått en høyere strømregning enn forventet. Strømstøtten beregnes på grunnlag av spotprisen, og ikke strømavtalen den enkelte har. Det har vært tydelig kommunisert i bestillingsskjema, bestillingsbekreftelse og alle prisvarsel at GE Trygg er en variabel avtale, og at prisen er jevn gjennom døgnet. I prisvarslene står det også at strømstøtten beregnes ut månedlig gjennomsnittspris på Nord Pool. I appen viser vi også både din pris og spotpris, slik at man enkelt kan sammenligne. Her kan man også enkelt bytte til spotprisavtale om man ønsker det, da det ikke er bindingstid på denne avtalen. Det er også greit å nevne at avtalen har vært svært god i lange perioder, og gitt kundene lave regninger i en tid med historisk høye priser. For vår del er det viktig å poengtere at dette ikke er en ønskelig situasjon for oss, og det er ikke noe vi gjør for å tjene mest mulig penger. Som strømleverandør kjøper vi en vare (strøm) og selger videre til forbruker. På variabel avtaler kjøpes denne inn på forhånd. Når markedet forventer høye priser, gjenspeiles det i prisen vi må betale. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. Markedet spådde en økende spotpris på opp mot 8-9 kroner i vintermånedene. I oktober falt derimot spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det er helt normalt at det vil være en prisforskjell mellom spotprisavtaler og variable strømavtaler, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Dårlig markedsavdeling

Omtale av  Arne

Etter å ha hatt GE Trygg, valgte GE å endre avtalen fra spotpris til fastpris i en elendig formulert epost pga usikre energitider. Dette medførte en strømregning 4x større enn om den hadde vært en ren spotprisavtale. Har nå byttet selskap, så kan de sitter der oppe i Gudbrandsdalen å feire nok en mnd med kjempeoverskudd og masse bløtkake.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
15.11.2022 22:08

Hei Arne, Takk for din tilbakemelding. På grunn av en høy pris på variabelavtalene og en lav gjennomsnittlig spotpris gjennom oktober har flere kunder fått en høyere strømregning enn forventet. Strømstøtten beregnes på grunnlag av spotprisen, og ikke strømavtalen den enkelte har. Det har vært tydelig kommunisert i bestillingsskjema, bestillingsbekreftelse og alle prisvarsel at GE Trygg er en variabel avtale, og at prisen er jevn gjennom døgnet. I prisvarslene står det også at strømstøtten beregnes ut månedlig gjennomsnittspris på Nord Pool. I appen viser vi også både din pris og spotpris, slik at man enkelt kan sammenligne. Her kan man også enkelt bytte til spotprisavtale om man ønsker det, da det ikke er bindingstid på denne avtalen. Det er også greit å nevne at avtalen har vært svært god i lange perioder, og gitt kundene lave regninger i en tid med historisk høye priser. For vår del er det viktig å poengtere at dette ikke er en ønskelig situasjon for oss, og det er ikke noe vi gjør for å tjene mest mulig penger. Som strømleverandør kjøper vi en vare (strøm) og selger videre til forbruker. På variabel avtaler kjøpes denne inn på forhånd. Når markedet forventer høye priser, gjenspeiles det i prisen vi må betale. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. Markedet spådde en økende spotpris på opp mot 8-9 kroner i vintermånedene. I oktober falt derimot spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det er helt normalt at det vil være en prisforskjell mellom spotprisavtaler og variable strømavtaler, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Grådig, egoistisk, tafatt gjeng.

Omtale av  Stefan D

Overskriften taler for seg selv. Lite tegn til folkelige folk i GE energi. 'Grådigheten' har fritt spillerom og ingen begrensning innenfor disse dører, 'medmenneskeligheten' har tatt skoa fatt og rømt, 'intelligensen' har blitt stua bort i det innerste hjørne av bøttekottet på nederste etasje, og mannen med ljåen lusker rundt i korridorene. Finn et annet selskap, vær du sikker. Jeg tar meg med hele familien m/følge og rømmer fra dette Guds-forlatte selskap.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
15.11.2022 22:10

Hei Stefan D, Takk for din tilbakemelding. Det tyder på at du en av våre kunder som har hatt en variabel strømavtale hos oss og nylig mottatt fakturaen for oktober. På grunn av en høy pris på variabelavtalene og en lav gjennomsnittlig spotpris gjennom oktober har flere kunder fått en høyere strømregning enn forventet. Strømstøtten beregnes på grunnlag av spotprisen, og ikke strømavtalen den enkelte har. Det har vært tydelig kommunisert i bestillingsskjema, bestillingsbekreftelse og alle prisvarsel at dette er en variabel avtale, og at prisen er jevn gjennom døgnet. I prisvarslene står det også at strømstøtten beregnes ut månedlig gjennomsnittspris på Nord Pool. I appen viser vi også både din pris og spotpris, slik at man enkelt kan sammenligne. Her kan man også enkelt bytte til spotprisavtale om man ønsker det, da det ikke er bindingstid på denne avtalen. Det er også greit å nevne at avtalen har vært svært god i lange perioder, og gitt kundene lave regninger i en tid med historisk høye priser. For vår del er det viktig å poengtere at dette ikke er en ønskelig situasjon for oss, og det er ikke noe vi gjør for å tjene mest mulig penger. Som strømleverandør kjøper vi en vare (strøm) og selger videre til forbruker. På variabel avtaler kjøpes denne inn på forhånd. Når markedet forventer høye priser, gjenspeiles det i prisen vi må betale. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. Markedet spådde en økende spotpris på opp mot 8-9 kroner i vintermånedene. I oktober falt derimot spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det er helt normalt at det vil være en prisforskjell mellom spotprisavtaler og variable strømavtaler, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Jag betalt 11200 ge trygg Jeg ble lurt. Vi burde alle boikotte dette selskapet. Stygge løgnere

Omtale av  Mkael

Jag hat betalt 11200 ge trygg Jeg ble lurt. Vi burde alle boikotte dette selskapet. Stygge løgnere

Svar fra Gudbrandsdal Energi
15.11.2022 22:11

Hei Mkael! Takk for din tilbakemelding. På grunn av en høy pris på variabelavtalene og en lav gjennomsnittlig spotpris gjennom oktober har flere kunder fått en høyere strømregning enn forventet. Strømstøtten beregnes på grunnlag av spotprisen, og ikke strømavtalen den enkelte har. Det har vært tydelig kommunisert i bestillingsskjema, bestillingsbekreftelse og alle prisvarsel at GE Trygg er en variabel avtale, og at prisen er jevn gjennom døgnet. I prisvarslene står det også at strømstøtten beregnes ut månedlig gjennomsnittspris på Nord Pool. I appen viser vi også både din pris og spotpris, slik at man enkelt kan sammenligne. Her kan man også enkelt bytte til spotprisavtale om man ønsker det, da det ikke er bindingstid på denne avtalen. Det er også greit å nevne at avtalen har vært svært god i lange perioder, og gitt kundene lave regninger i en tid med historisk høye priser. For vår del er det viktig å poengtere at dette ikke er en ønskelig situasjon for oss, og det er ikke noe vi gjør for å tjene mest mulig penger. Som strømleverandør kjøper vi en vare (strøm) og selger videre til forbruker. På variabel avtaler kjøpes denne inn på forhånd. Når markedet forventer høye priser, gjenspeiles det i prisen vi må betale. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. Markedet spådde en økende spotpris på opp mot 8-9 kroner i vintermånedene. I oktober falt derimot spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det er helt normalt at det vil være en prisforskjell mellom spotprisavtaler og variable strømavtaler, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Helt ok

Omtale av  Helge

Ok på pris men innlogging uten vipps er trøblete har ikke kommet inn på 3 dager . Sms har feilmelding og e post alternativet er umulig å bruke da innloggingsmulighet forsvinner før du kan bruke kode. Appen er derimot oversiktlig når du kommer inn.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
15.11.2022 13:57

Hei Helge! Takk for din tilbakemelding. Vi beklager at du har hatt problemer med å komme inn i appen. Innlogging med sms skal være i orden nå! Hyggelig å høre at du ellers synes at appen er oversiktlig :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Gudbrandsdal Energi

Har tilegnet profilen
Gudbrandsdal Energi deltar på Bytt.no

Gudbrandsdal Energi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Gudbrandsdal Energi besvarer omtaler

Gudbrandsdal Energi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Gudbrandsdal Energi ønsker tilbakemeldinger

Gudbrandsdal Energi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR