Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Gudbrandsdal Energi
4.1
756 verifiserte omtaler

Gudbrandsdal Energi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

4.1
Bra
756 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#3
Utmerket
Gudbrandsdal Energi er rangert
#3 av 82 strømselskaper
74%
Bra
74% anbefaler Gudbrandsdal Energi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 756 omtaler om Gudbrandsdal Energi

FILTRER OMTALER
446
113
46
35
116
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Gudbrandsdal Energi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Føler meg lurt

Omtale av  Johanne L

Jeg hadde pristak-avtalen til og med september og forstod det slik at endringen fra oktober medførte en heving av taket på maksprisen av avtalen. Imidlertid medførte avtalen at jeg fikk en utrolig dyr fastpris. Ekstrem dårlig formulert og misvisende informasjon som har medført til at jeg nå har fått regning på flere tusen kroner. Føler meg lurt og nå kommer jeg til å slite ekstremt neste måned da jeg er student og ikke har så mye å rutte med.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
15.11.2022 22:13

Hei Johanne L! Takk for din tilbakemelding. På grunn av en høy pris på variabelavtalene og en lav gjennomsnittlig spotpris gjennom oktober har flere kunder fått en høyere strømregning enn forventet. Strømstøtten beregnes på grunnlag av spotprisen, og ikke strømavtalen den enkelte har. Det har vært tydelig kommunisert i bestillingsskjema, bestillingsbekreftelse og alle prisvarsel at Pristak er en variabel avtale, og at prisen er jevn gjennom døgnet. I prisvarslene står det også at strømstøtten beregnes ut månedlig gjennomsnittspris på Nord Pool. I appen viser vi også både din pris og spotpris, slik at man enkelt kan sammenligne. Her kan man også enkelt bytte til spotprisavtale om man ønsker det, da det ikke er bindingstid på denne avtalen. Det er også greit å nevne at avtalen har vært svært god i lange perioder, og gitt kundene lave regninger i en tid med historisk høye priser. For vår del er det viktig å poengtere at dette ikke er en ønskelig situasjon for oss, og det er ikke noe vi gjør for å tjene mest mulig penger. Som strømleverandør kjøper vi en vare (strøm) og selger videre til forbruker. På variabel avtaler kjøpes denne inn på forhånd. Når markedet forventer høye priser, gjenspeiles det i prisen vi må betale. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. Markedet spådde en økende spotpris på opp mot 8-9 kroner i vintermånedene. I oktober falt derimot spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det er helt normalt at det vil være en prisforskjell mellom spotprisavtaler og variable strømavtaler, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

GE Trygg bør ingen tilbys.

Omtale av  Bjørn

Valgte GE høsten 2021. Gikk inn på GE Trygg avtale og følte alt var ok frem til 1 okt 2022 da prisen føk i været til 499 øre/kwt. Jevnt og trutt har man økt dette pristaket. Når jeg fikk oktober regning på 11100 kr for ca 2000 kwt aleneboende i hus i Østfold, skjønte jeg noe var galt. Satte meg inn i systemet og fikk byttet avtale til spot. Hva slags kundebehandling er dette, denne avtalen kan GE forandre hver 14 dag som de vil, og prisen er taket, i dette tilfellet 499 øre/kwt. Prognosen for nov og des var på 14000 og 17000 altså pris som et lån på 3,5 mill!! Er selv skyld i å være naiv og tro alt var ok, aldri mer naiv. Nå skal det sies at GE er konkurranse dyktig på spot og spesielt service. Derfor, hvorfor lure kunder inn i denne avtalen, som kan knekke en privatøkonomi. Skjerp dere!

Svar fra Gudbrandsdal Energi
15.11.2022 22:16

Hei Bjørn! Takk for din tilbakemelding. På grunn av en høy pris på variabelavtalene og en lav gjennomsnittlig spotpris gjennom oktober har flere kunder fått en høyere strømregning enn forventet. Strømstøtten beregnes på grunnlag av spotprisen, og ikke strømavtalen den enkelte har. Det har vært tydelig kommunisert i bestillingsskjema, bestillingsbekreftelse og alle prisvarsel at GE Trygg er en variabel avtale, og at prisen er jevn gjennom døgnet. I prisvarslene står det også at strømstøtten beregnes ut månedlig gjennomsnittspris på Nord Pool. I appen viser vi også både din pris og spotpris, slik at man enkelt kan sammenligne. Her kan man også enkelt bytte til spotprisavtale om man ønsker det, da det ikke er bindingstid på denne avtalen. Det er også greit å nevne at avtalen har vært svært god i lange perioder, og gitt kundene lave regninger i en tid med historisk høye priser. For vår del er det viktig å poengtere at dette ikke er en ønskelig situasjon for oss, og det er ikke noe vi gjør for å tjene mest mulig penger. Som strømleverandør kjøper vi en vare (strøm) og selger videre til forbruker. På variabel avtaler kjøpes denne inn på forhånd. Når markedet forventer høye priser, gjenspeiles det i prisen vi må betale. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. Markedet spådde en økende spotpris på opp mot 8-9 kroner i vintermånedene. I oktober falt derimot spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det er helt normalt at det vil være en prisforskjell mellom spotprisavtaler og variable strømavtaler, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Tilgang på faktura

Omtale av  Liv

Om fakturaen hadde kommet tidligere i måneden hadde vi hatt mulighet til å endre avtaler fra den første i måneden. De sender ut seint slik at dette er umulig. I tillegg tok det EN TIME OG TRETTI minutter for å få svar på kundesørvis.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
15.11.2022 22:20

Hei Liv Takk for din tilbakemelding. Det er mange som kontakter oss for tiden, og det medfører økt svartid både på telefon og e-post. I appen eller på Min side (app.ge.no) kan man enkelt bytte strømavtale, og få oversikt over priser, forbruk og kostnader. Sjekk gjerne ut https://www.ge.no/app/veiledning for å finne ut mer om hvordan du kan bruke appen. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Lavt påslag og ukomplisert kundeforhold

Omtale av  Enio

Ryddig app, ikke mas om mersalg, faktura kommer uten overraskelser.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
15.11.2022 22:21

Hei Enio! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Pristakavtalene deres fungerte som ren svindel. Styr unna!

Omtale av  Petter W

Pristak avtalen er fryktelig dårlig! Fungerer som fastprisavtale. Helt håpløst. Mangedoblet strømregning og må bare styre unna. Spotpris avtalene kan kanskje brukes. Har vært kunde i mange år, men i år har vi blitt rundlurt. Jeg kunne sikkert skrevet mye mer, men dette er essensen i vår erfaring med våre 4 strømavtaler.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
15.11.2022 22:22

Hei Petter W Takk for din tilbakemelding. På grunn av en høy pris på variabelavtalene og en lav gjennomsnittlig spotpris gjennom oktober har flere kunder fått en høyere strømregning enn forventet. Strømstøtten beregnes på grunnlag av spotprisen, og ikke strømavtalen den enkelte har. Det har vært tydelig kommunisert i bestillingsskjema, bestillingsbekreftelse og alle prisvarsel at Pristak er en variabel avtale, og at prisen er jevn gjennom døgnet. I prisvarslene står det også at strømstøtten beregnes ut månedlig gjennomsnittspris på Nord Pool. I appen viser vi også både din pris og spotpris, slik at man enkelt kan sammenligne. Her kan man også enkelt bytte til spotprisavtale om man ønsker det, da det ikke er bindingstid på denne avtalen. Det er også greit å nevne at avtalen har vært svært god i lange perioder, og gitt kundene lave regninger i en tid med historisk høye priser. For vår del er det viktig å poengtere at dette ikke er en ønskelig situasjon for oss, og det er ikke noe vi gjør for å tjene mest mulig penger. Som strømleverandør kjøper vi en vare (strøm) og selger videre til forbruker. På variabel avtaler kjøpes denne inn på forhånd. Når markedet forventer høye priser, gjenspeiles det i prisen vi må betale. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. Markedet spådde en økende spotpris på opp mot 8-9 kroner i vintermånedene. I oktober falt derimot spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det er helt normalt at det vil være en prisforskjell mellom spotprisavtaler og variable strømavtaler, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Kan ikke stole på telefonselgere

Omtale av  Ina

Jeg tok en telefon fra noen som ringte fra Gudbrandsdal Energi, og som ville tilby meg en lukrativ strøm-avtale. Jeg spurte om å få tilsendt avtalen skriftlig, noe som ikke var mulig. Han sa at denne avtalen kun var mulig å få over telefon, noe som rett og slett var løgn. Videre ga han et løfte om at avtalen ikke kunne endres fra deres side, men det var også en løgn. Svært provoserende at bransjen fortsatt holder på med å lure forbrukere.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
07.11.2022 12:29

Hei, Ina Vi beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med en av våre telefonselgere. Sånn skal det ikke være. Sånn skal det ikke være, så takk for din tilbakemelding. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

God leverandør

Omtale av  Ivar H

Alle logistikk som f.eks. fakturaer og nytte av appen de leverer er bra. Eneste negative er at de ikke kan leverer smartlading til min VW ID4.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
03.11.2022 08:32

Hei, Ivar H Tusen takk for hyggelig omtale, vi er glade for å høre at du er fornøyd! Vi har nettopp lansert smartlading til VW ID4, det eneste som kreves er at bilen har den nyeste softwaren :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Øker prisen og navnet på avtalen når det passer dem

Omtale av  Claus

Jeg har (hadde) "Velkomstspot". Avtalen har blitt endret med "14 dagers varsel" tre ganger på tre år. Man tegner altså en avtale om å kjøpe til Spotpris, + et fast beløp. Det er dette faste beløpet de endrer når det passer dem. Pluss nå hele navnet på avtalen min "For å gjøre det enklere for meg". Siste endring, varslet de meg slik (på epost): "For å gjøre det enklere og mer oversiktlig for våre kunder, rydder vi strømavtalene våre. Det medfører to endringer for deg: 1) Strømavtalen din endrer navn fra Velkomstspot til Markedskraft. 2) Ny pris: spotpris + 6,9 øre/KWh inkl. mva." Nederst i eposten står det: "Din nåværende pris er spotpris + 5,625 øre/KWh inkl. mva." For å gjøre livet mitt enklere, blir altså avtalen min omdøpt, og økt med ca 1,3 øre/KWh. Tusen hjertelig takk! Det varmer en stakkars sjel å få et enklere liv helt automatisk av en stor monopolbedrift som selvsagt trenger mine ører for å komme seg gjennom denne utrolig vanskelige tiden for bransjen.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
20.10.2022 11:47

Hei, Takk for din tilbakemelding. Det er riktig at vi rydder i strømavtalene våre, og at det medfører endring for den strømavtalen du har da dette er en avtale vi ikke lenger selger. Prisøkningen er på 1,3 øre/kWh, det vil si cirka 13 kroner ved et månedlig forbruk på 1000 kWh. Strømavtalen er ellers den samme. Du står selvsagt fritt til å bytte til en annen strømavtale dersom du ønsker det. Det gjør du enkelt via Min side eller i appen. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Ryddig

Omtale av  Stig K. M

Ryddig og oversiktlig. Ĺitt lang ventetid på telefonen

Svar fra Gudbrandsdal Energi
18.10.2022 15:45

Hei Stig K. M Takk for din tilbakemelding, hyggelig å høre at du er fornøyd :-) Vi beklager at det er litt lang ventetid på telefonen, det er mange som vi snakke med oss for tiden og det påvirker svartiden på telefon og e-post. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommuniksjon

Bra å få alt på en regning

Omtale av  Elsa M

Ingen spesiell tilbakemelding, annet enn jeg er fornøyd så langt. men vi har hatt fastpris i et halvt år. Dessverre går den ut 20/10. Så får vi se hva fremtiden viser.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
18.10.2022 15:48

Hei Elsa M, Så hyggelig å høre at du er fornøyd så langt :-) Når fastprisavtalen din går ut, kan vi tilby en av markedets rimeligste spotprisavtale! Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

veldig god og informativ,

Omtale av  Steinar J

Gudbrandsdalen energi er ikke alltid billigst, men de ligger som oftest veldig bra an, 'er veldig stabile i motsetning til andre som kommer med pang tilbud en liten stund, har ikke tenkt å bytte, de gir alltid verdifull info. Er bare å gå inn på appen deres. De er en meget god leverandør.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
18.10.2022 15:50

Hei, Steinar J Tusen takk for fin omtale, det er hyggelig å høre at du er fornøyd! Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Hvorfor velge Gudbrandsdalen Energi???

Omtale av  Marie F

Det er et lite strømselskap med et stort hjerte for sine kunder. Selger superbillig strøm i fht mange andre selskaper. Kundeservicen er topp. Ryddig selskap. Leier ut Pulsmåler, der du kan følge med hvor mye strøm du bruker til enhver tid. Priser, kWh, fakturaen, dagens/morgen dagens priser. Kommer m/ny app nå. Jeg er ihvertfall veldig fornøyd. Mvh Marie F, Drammen

Tommel opp, men litt variabelt fungerende app

Omtale av  Hans

Godt fornøyd kunde, men en app som ikke alltid fungerer 100% (særlig sanntidsmåling) trekker bittelitt ned.

Trofast strømkunde

Omtale av  Oystein

Stabilt bra leverandør. De har hatt flere gode avtaler med fastpris eller prisjakt.

Pris på strøm

Omtale av  Vigdis

Har vært fornøyd med prisen på strøm gjennom mange år!

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Enkelt og oversiktlig strømapp

Omtale av  Kristin T. K

Flott strømapp hvor man enkelt kan bytte avtale uten å måtte kontakte de via Mail eller telefon Varsel 14 dager før endring og du kan bytte selv Oversiktlig og grei m tanke på forbruk Hva som bruker mest strøm pr dag Strømtopper i huset etc etc Lettfattelig og fin

Gudbrandsdal Energi

Har tilegnet profilen
Gudbrandsdal Energi deltar på Bytt.no

Gudbrandsdal Energi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Gudbrandsdal Energi besvarer omtaler

Gudbrandsdal Energi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Gudbrandsdal Energi ønsker tilbakemeldinger

Gudbrandsdal Energi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR