Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Gudbrandsdal Energi
4.1
756 verifiserte omtaler

Gudbrandsdal Energi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

4.1
Bra
756 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#3
Utmerket
Gudbrandsdal Energi er rangert
#3 av 82 strømselskaper
74%
Bra
74% anbefaler Gudbrandsdal Energi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 756 omtaler om Gudbrandsdal Energi

FILTRER OMTALER
446
113
46
35
116
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Gudbrandsdal Energi
Gudbrandsdal Energi har 756 verifiserte omtaler på Bytt.no

GE er tommel opp

Omtale av  Rune

Bra selskap med god kundeservice og oversiktlige avtaler

Svar fra Gudbrandsdal Energi
05.12.2022 10:44

Hei Rune! Tusen takk for hyggelig omtale, det setter vi stor pris på! Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Gudbrandsdal Energi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Endring

Omtale av  Joacim

Avtalen min endres så jeg må lete etter ny avtale. Meget godt fornøyd med GE

Svar fra Gudbrandsdal Energi
03.12.2022 16:39

Hei Joacim! Så hyggelig å høre at du er meget godt fornøyd med oss :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Slik det skal være

Omtale av  Anders

God fornøyd. Slik det skal være :) God oversikt. Korrekte fakturaer. Dyktige på kundeservice

Svar fra Gudbrandsdal Energi
03.12.2022 16:40

Hei Anders! Tusen takk for veldig hyggelig omtale, vi er glade for å høre at du er fornøyd :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Veldig fornøyd

Omtale av  Monika V. L

Bra selskap med gode priser og kundeservice/webbasert oversikt. Fin app.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
03.12.2022 16:41

Hei Monika V. L Tusen takk for hyggelig omtale, vi er glade for å høre at du er fornøyd :) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Misvisende avtale og ingen svar fra kundeservice

Omtale av  Sara

Jeg inngikk en avtale om pristak i juli. Mot et gebyr skulle GE sette en makspris (altså pristaket), og avtalen ble sterkt markedsført som om den skulle gi trygghet. To måneder senere skrudde de prisen veldig høyt og fjernet pristaket (selv om de fremdeles tar betalt for gebyret for pristak). Informasjonen ifbm. dette har vært elendig. I tillegg ble første sending av faktura etter dette beleilig forsinket, og det gikk enda flere dager før vi oppdaget det. Har prøvd å snakke med GE, men etter en time i kø i tlf, fikk jeg en lite imøtekommende kundebehandler på tlf som virket til å lese fra et manus, og som ikke ville høre etter. Hun forklarte at siden jeg hadde fått 2 greie fakturaer med avtalen, var det rett at jeg skulle betale mye nå. Den siste fakturaen er over tredobbelt av det spotpris ville gitt, og avtalen har på ingen måte vært lønnsom eller gitt trygghet. Sendte de en epost for 9 dager siden, og en purring for 2 dager siden. Har ikke fått svar på noen av delene. Har også prøvd messenger uten hell.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
03.12.2022 16:50

Hei Sara! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd, og vi beklager at det har tatt tid å få svar fra oss. På grunn av en høy pris på variabelavtalene og en lav gjennomsnittlig spotpris gjennom oktober har flere kunder fått en høyere strømregning enn forventet. Strømstøtten beregnes på grunnlag av spotprisen, og ikke strømavtalen den enkelte har. Det har vært tydelig kommunisert i bestillingsskjema, bestillingsbekreftelse og prisvarsel at Pristak er en variabel avtale, og at prisen er jevn gjennom døgnet. I prisvarslene står det også at strømstøtten beregnes ut månedlig gjennomsnittspris på Nord Pool. I appen viser vi også både din pris og spotpris, slik at man enkelt kan sammenligne. Som forklart i prisvarslet kan man her også enkelt bytte til spotprisavtale dersom man ønsker det, da det ikke er bindingstid på denne avtalen. For vår del er det viktig å poengtere at dette ikke er en ønskelig situasjon for oss, og det er ikke noe vi gjør for å tjene mest mulig penger. Som strømleverandør kjøper vi en vare (strøm) og selger videre til forbruker. På variabel avtaler kjøpes denne inn på forhånd. Når markedet forventer høye priser, gjenspeiles det i prisen vi må betale. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. Markedet spådde en økende spotpris på opp mot 8-9 kroner i vintermånedene. I oktober falt derimot spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det er helt normalt at det vil være en prisforskjell mellom spotprisavtaler og variable strømavtaler, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Klaget på variabel pris, og fikk avslag på klagen

Omtale av  Lei K

Jeg klager på svært høy faktura for variabel pris for oktober, da jeg har ikke helt skjønt min strømavtale. Fikk avslag på klagen, fikk ingen oppdeling av betaling, eller ingen tilbud om hjelp med betalingsavtale. Tommel ned for Gudbrandsdal Energi denne gangen 😡

Svar fra Gudbrandsdal Energi
25.11.2022 11:36

Hei! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd. La oss prøve å forklare. Når avtalen inngås sender vi bestillingsbekreftelse hvor avtalevilkårene står forklart. Dersom det blir gjort endringer av avtalen sender vi informasjon om dette på e-post og på Min side/app, i god tid før endringen trer i kraft. På denne måten har du tid til å kontakte oss for nærmere forklaring på hva endringen går ut på. Vi er behjelpelige med å utsette eller dele opp fakturaen dersom du ønsker det, men dette avhenger av en forespørsel om dette fra deg :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Holder ikke hva de markedsfører seg med

Omtale av  Strømkunde Ø

Gikk inn på linken på forbrukerrådet, da gjaldt ikke avtalen lengre - Kjeltringer som alle andre😕- Skikkelig useriøst måte for å få kundene over på

Svar fra Gudbrandsdal Energi
25.11.2022 07:36

Hei! Da tror jeg du må ha klikket deg inn på lenken akkurat i det det ble gjort en produktendring. Håper du tok kontakt med vårt kundesenter og fikk til hjelp til bestilling :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Gudbrandsdal Energi har 756 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Gudbrandsdal Energi mener

Gudbrandsdal Energi

Har tilegnet profilen
Gudbrandsdal Energi deltar på Bytt.no

Gudbrandsdal Energi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Gudbrandsdal Energi besvarer omtaler

Gudbrandsdal Energi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Gudbrandsdal Energi ønsker tilbakemeldinger

Gudbrandsdal Energi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR