Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Ingen erfaring ennå. Byttet strømselskap i slutten av november.
Hei Ronald! Så hyggelig at du valgte oss som din strømleverandør. Vi håper du blir fornøyd :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
avtalen dere har innhentet fra gudbransdal energi på meg er feil,jeg har spotpris pluss 1 øre. dere har berenget 3 øre i sammenlinginga ,så jeg syntes fremdeles at gu energi er ok.
Hei Alf! Veldig hyggelig at du er fornøyd med oss :-) Takk for fin omtale, det setter vi pris på. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Gudbrandsdalen Energi har mistet min tillit. Jeg har vært kunde i mange år og var fornøyd lenge. For et par år siden byttet jeg til GE Trygg avtalen og den har fungert bra, men plutselig dukket det opp noe med liten skrift. GE «Trygg» avtalen har nå gjort at jeg endte jeg opp med en regning tre ganger så høyt som normalt. Det kan ikke karakteriseres som noe annet enn REN SVINDEL, og dere i GE burde SKAMME dere for å sette en så høy pris. Dere bortforklarer selvsagt og har sikkert hjemmel for å gjøre det, men dere burde tatt kundene på alvor og tatt en telefon. Meget dårlig kundebehandling.
Hei Tore! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd. La oss forsøke å forklare. På grunn av en høy pris på variabelavtalene og en lav gjennomsnittlig spotpris gjennom oktober har flere kunder fått en høyere strømregning enn forventet. Strømstøtten beregnes på grunnlag av spotprisen, og ikke strømavtalen den enkelte har. Det har vært tydelig kommunisert i bestillingsskjema, bestillingsbekreftelse og prisvarsel at GE Trygg er en variabel avtale, og at prisen er jevn gjennom døgnet. I prisvarslene står det også at strømstøtten beregnes ut månedlig gjennomsnittspris på Nord Pool. I appen/ Min side viser vi også både din pris og spotpris, slik at man enkelt kan sammenligne. Som forklart i prisvarslet kan man her også enkelt bytte til spotprisavtale dersom man ønsker det, da det ikke er bindingstid på denne avtalen. For vår del er det viktig å poengtere at dette ikke er en ønskelig situasjon for oss, og det er ikke noe vi gjør for å tjene mest mulig penger. Som strømleverandør kjøper vi en vare (strøm) og selger videre til forbruker. På variabel avtaler kjøpes denne inn på forhånd. Når markedet forventer høye priser, gjenspeiles det i prisen vi må betale. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. Markedet spådde en økende spotpris på opp mot 8-9 kroner i vintermånedene. I oktober falt derimot spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det er helt normalt at det vil være en prisforskjell mellom spotprisavtaler og variable strømavtaler, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Jeg opplever GE som stabile m.t.p avtale og pris og de holder seg høyt oppe blant de billigste leverandører
Hei Bodil! Tusen takk for fin omtale, det setter vi stor pris på! Det er hyggelig å høre at du er fornøyd :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Grei app med god oversikt over bruk og historiske data. Har ikke hatt behov for å kontakte selskapet, så har ikke erfaring med brukerstøtte/kundeservice
Hei Benedikte! Tusen takk for hyggelig omtale, det setter vi stor pris på :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Aldri hatt noe problem med GE. Får også billigere mobilabonnement hos dem fordi jeg har strøm der
Hei Lene! Hyggelig å høre at du er fornøyd! Og tusen takk for fin omtale, det setter vi stor pris på :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Har bare positive erfaringer. Har vært kunde lenge og det har aldri vært noe trøbbel og prisene er konkurransedyktige.
Hei Anita! Tusen takk for utrolig hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon