Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Gudbransdal Energi har en god spotpris ,elendige andre avtaler, og når det kommer til forståelig veiledning, telefonservice ( svartid på telefon) er dette totalt katastrofe. I dag har vi sittet i ventekø på til sammen 2,5 timer. Samme stemmen om igjen, takk for at du venter, jo takk du, har ikke noe valg. Vi har tidligere hatt en anbefalt avtale som viste seg å være gunstig når prisen var høy, men ugunstig når den var lav. Vi oppfatter informasjonen som svært vanskelig å forstå, da prøver man seg på telefon, men gir opp da ventetiden blir utmattende, noe selskapene selvfølgelig ønsker, de ønsker at vi legger på. Vi gir de en sjanse til, det finnes flere leverandører i samme prisleie. Det vi som kunder ønsker oss, er selvfølgelig billig pris, men det er svært viktig at service og forståelig veiledning henger sammen, ingen ting gir mer usikkerhet og mistanke om lureri enn når du ikke forstår eller for informasjom som utelukker dårlig avtale.
Hei! Beklager at det tar tid å få svar hos oss. Vi har svært stor pågang for tiden, noe som medfører økt svartid på telefon og e-post. Yte god service og forståelig veiledning er viktig for oss, så vi takker for tilbakemeldingen din og tar den med oss videre :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon Vi takker for tilbakemeldingen
En unødvendig fastpris med dårlig info.koster meg kr.13.964,- Snittet på vanlig pris var kr.2000.- Jeg har byttet til ny strømleverandør.
Hei! Takk for din tilbakemelding! På grunn av en høy pris på variabelavtalene og en lav gjennomsnittlig spotpris gjennom oktober har flere kunder fått en høyere strømregning enn forventet. Vi handler inn kraft på forhånd for våre kunder på variable strømavtaler. Innkjøpene for oktober har, sammenlignet mot spotprisen, vist seg å være høyere enn hva spotprisen har blitt levert på. Spotprisen sitt lave nivå har overrasket både oss og store deler av kraftmarkedet. Det er helt normalt at det vil være en prisforskjell mellom spotprisavtaler og variable strømavtaler, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Veldig bra pris. Holder det de lover. Jeg ble ringt av en dyktig telefonselger som fiksa en veldig bra avtale for meg etter jeg hadde blitt forhåndsfakturert av Tibber.
Hei Lars! Så hyggelig å høre at du er fornøyd! Og tusen takk for flott omtale, det setter vi stor pris på :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Mine erfaringer som kunde hos Gudbrandsdal Energi er er for det aller meste positive. Det jeg kan anføre som negativt er at jeg ved noen anledninger har hatt problemer med å oppnå kontakt med fitmaet.
Hei Roar E. H Tusen takk for hyggelig omtale, det setter vi stor pris på :-) Vi beklager at det har vært litt vanskelig å få tak i oss. Det er mange som kontakter oss for tiden, og det medfører økt svartid på telefon og e-post. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Jeg har vært kunde hos GE i et par år, og er veldig fornøyd med spot-avtalen jeg har der. På websiden og i appen ser jeg til enhver tid forbruk og pris helt ned til per time. Mottar også varsel om neste døgns priser (lavest, høyest og gjennomsnitt). Appen er brukbar, men har potensiale til å bli bedre.
Hei Jubb! Takk for din tilbakemelding, hyggelig å høre at du fornøyd :-) Vi utvikler stadig appen vår, og har du tips eller ønsker til hvordan den kan bli enda bedre, del det gjerne med oss på e-post [email protected] Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Var lenge kunde hos Gudbrandsdal Energi da de hadde gode priser, men de begynte å operere med for mange avtaler med ulike vilkår. Dette bidrar til forvirring av kundene Det har ikke blitt bedre etter at de ble kjøpt av Fjordkraft Et eksempel nå er at de har både en avtale som heter "spotpris" og "spotpris-", kun designet for å forvirre Puls kan heller ikke dele dataene åpent, slik som Tibber Pulse, om du skulle slutte å være kunde
Hei! Takk for din tilbakemelding. Vi setter pris på innspill som kan bidra til at vi blir bedre! Allerede i fjor reduserte vi betraktelig antall strømavtaler i salg, slik at det skal være lettere for kunder å ha oversikt. På nettsiden vår finnes også en prisliste som viser alle strømavtaler vi har kunder på, både utgåtte avtaler og den avtalen vi selger i dag. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Styr unna. Hvis du vil ha uforutsigbare regninger som kan øke til 8760 kr på standard enebolig. Sats på GE Trygg. Føles ikke trygt ut i min husholdning og blir byttet ut umiddelbart.
Hei Fredrik! Takk for din tilbakemelding. På grunn av en høy pris på variabelavtalene og en lav gjennomsnittlig spotpris gjennom oktober har flere kunder fått en høyere strømregning enn forventet. Strømstøtten beregnes på grunnlag av spotprisen, og ikke strømavtalen den enkelte har. Det har vært tydelig kommunisert i bestillingsskjema, bestillingsbekreftelse og alle prisvarsel at GE Trygg er en variabel avtale, og at prisen er jevn gjennom døgnet. I prisvarslene står det også at strømstøtten beregnes ut månedlig gjennomsnittspris på Nord Pool. I appen viser vi også både din pris og spotpris, slik at man enkelt kan sammenligne. Her kan man også enkelt bytte til spotprisavtale om man ønsker det, da det ikke er bindingstid på denne avtalen. Det er også greit å nevne at avtalen har vært svært god i lange perioder, og gitt kundene lave regninger i en tid med historisk høye priser. For vår del er det viktig å poengtere at dette ikke er en ønskelig situasjon for oss, og det er ikke noe vi gjør for å tjene mest mulig penger. Som strømleverandør kjøper vi en vare (strøm) og selger videre til forbruker. På variabel avtaler kjøpes denne inn på forhånd. Når markedet forventer høye priser, gjenspeiles det i prisen vi må betale. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. Markedet spådde en økende spotpris på opp mot 8-9 kroner i vintermånedene. I oktober falt derimot spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det er helt normalt at det vil være en prisforskjell mellom spotprisavtaler og variable strømavtaler, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon