Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Lett å få kontakt med, god kundeservice Oversiktelig app
Hei Beth! Tusen takk for flott omtale, det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
GE sa opp GE Trygg avtalen uten personlig kontatkt med det resultat at jeg fikk plutselig en regning som var kr 5000 mer enn måneden før. Melding jeg fikk tolket jeg som at topp pris for strøm var kr 5 ikke at det var satt som fast pris. Jeg ser nå etter en annen leverandør av strøm.
Hei! Vi handler inn kraft på forhånd for våre kunder på variable avtaler, som GE Trygg. Innkjøpene for oktober har, sammenlignet mot spotprisen, vist seg å være høyere enn hva spotprisen har blitt levert på. Spotprisen sitt lave nivå har overrasket både oss og store deler av kraftmarkedet. I store deler av juli, august og september var det omvendt, da var prisen langt lavere enn spotprisen. Dette har blant annet du nytt godt av, da fakturaene dine for august og september har vært svært lave. Grunnen til dette er at strømstøtten baserer seg på spotprisen i området ditt, ikke din avtalepris. Baksiden med en slik avtale kom denne måneden. Dette er dessverre noe av risikoen ved å ha en slik avtale hvor prisen settes på forhånd. Det er viktig for oss å presisere at vi ikke tjener på at spotprisen gikk kraftig ned, da vi har kjøpt inn strømmen på forhånd til nettopp denne prisen. Du ble informert om ny pris både via e-post og meldingsboks på Min side /i appen. Her fikk du også informasjon hvordan du i appen kunne sammenligne prisen på din variable strømavtale mot spotpris samt hvordan du også kunne bytte avtale dersom du ønsket det. Det er helt normalt at det vil være en prisforskjell mellom spotprisavtaler og variable strømavtaler, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Gudbrandsdalen Energi har virkelig tapt seg. Jeg har vært kunde i mange år og var fornøyd lenge. For et par år siden byttet jeg til GE Trygg avtalen og den har fungert ganske bra, men ikke nå lenger. GE «Trygg» avtalen har nå gjort at jeg endte jeg opp med en regning på over 11 000 kroner for oktober, over DOBBELT så dyrt som normalt. Det kan ikke karakteriseres som noe annet enn REN SVINDEL, og dere i GE burde SKAMME dere for å sette en så høy pris. Hva skjedde med dere? Når ble dere så grådige? Etter at dere ble kjøpt opp av skurken Fjordkraft (nok en versting i ‘markedet’). Har nå byttet til Tibber, adios.
Hei! Vi handler inn kraft på forhånd for våre kunder på variable avtaler, som GE Trygg. Innkjøpene for oktober har, sammenlignet mot spotprisen, vist seg å være høyere enn hva spotprisen har blitt levert på. Spotprisen sitt lave nivå har overrasket både oss og store deler av kraftmarkedet. I store deler av juli, august og september var det omvendt, da var prisen langt lavere enn spotprisen. Dette har blant annet du nytt godt av, da fakturaene dine for august og september har vært svært lave. Grunnen til dette er at strømstøtten baserer seg på spotprisen i området ditt, ikke din avtalepris. Baksiden med en slik avtale kom denne måneden. Dette er dessverre noe av risikoen ved å ha en slik avtale hvor prisen settes på forhånd. Det er viktig for oss å presisere at vi ikke tjener på at spotprisen gikk kraftig ned, da vi har kjøpt inn strømmen på forhånd til nettopp denne prisen. Du ble informert om ny pris både via e-post og meldingsboks på Min side /i appen. Her fikk du også informasjon hvordan du i appen kunne sammenligne prisen på din variable strømavtale mot spotpris samt hvordan du også kunne bytte avtale dersom du ønsket det. Det er helt normalt at det vil være en prisforskjell mellom spotprisavtaler og variable strømavtaler, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Dette bør dere ta hensyn til på folk som må betale 4doblede fakturaer for oktober. Det hjelper faen ikke å kopiere samme svar for kundene som ble lurt og nå tro at dere kan berge skinnet sitt!!! Skulle ikke tro dette kunne skje i Norge. Det blir ufattelig trist jul for familien min i år
Hei! På grunn av en høy pris på variabelavtalene og en lav gjennomsnittlig spotpris gjennom oktober har flere kunder fått en høyere strømregning enn forventet. Strømstøtten beregnes på grunnlag av spotprisen, og ikke strømavtalen den enkelte har. Vi handler inn kraft på forhånd for våre kunder på variable strømavtaler. Innkjøpene for oktober har, sammenlignet mot spotprisen, vist seg å være høyere enn hva spotprisen har blitt levert på. Spotprisen sitt lave nivå har overrasket både oss og store deler av kraftmarkedet. I store deler av juli, august og september var det omvendt, da var prisen på din avtale langt lavere enn spotprisen. Prisøkningen ble informert om både via e-post og meldingsboks på Min side /i appen i god tid før prisendringen trådte i kraft. Her fikk du også informasjon hvordan du i appen kunne sammenligne prisen på din variable strømavtale mot spotpris samt hvordan du også kunne bytte avtale dersom du ønsket det. Det er helt normalt at det vil være en prisforskjell mellom spotprisavtaler og variable strømavtaler, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. Det er ellers viktig for oss å presisere at vi ikke tjener på at spotprisen gikk kraftig ned, da vi har kjøpt inn strømmen på forhånd. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Altså å selge en pristak avtale er å forstå som en liten forsikring i forhold til spot pris, en konkurrent selger her pristak avtale som holder seg innenfor det man kan forvente av å forstå ordet pristak. For under 2 kr dagen kontakter de deg hvis spotprisen er i fare for å stige mye. Dette er jo en riktig bruk av ordet pristak. Men når "pristak" eller "trygg" gir ingen mening og er villedende markedsføring, annet enn hvis det var tak over noe og ikke at prisen var taket, da er det jo ikke tak over noe, taket kan jo ikke være tak over seg selv, da kan dere ikke påstå at det er et pristak, det er bare en variabel avtale. Det er jo det folk er forferdet over her, at det er villedende markedsføring og lureri. Trist når det var så greit med dere tidligere, at dere driter dere ut sånn da gitt, det blir jo en del 1 ere her når folk ser den regninga.
Hei! Takk for din tilbakemelding! Det har vært tydelig kommunisert i bestillingsskjema, bestillingsbekreftelse og alle prisvarsel at strømavtalene Pristak og GE Trygg er en variabel avtale, og at prisen er jevn gjennom døgnet. I prisvarslet, der vi informerte om den nye prisen, forklarte vi hvordan du kunne sammenligne prisen på din strømavtale mot spotpris og hvordan du kunne bytte til spotprisavtale dersom du ønsket det. Det er også greit å nevne at avtalen har vært svært god i lange perioder, og gitt kundene lave regninger i en tid med historisk høye priser. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Den beste avtalen for vår husstand. For øyeblikket er det helt uaktuelt å bytte avtale.
Hei Inge T Tusen takk for fin omtale, det setter vi stor pris på :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Rimelig avtale over tid, har ikke fått noen negative overraskelser med uforståelige økninger eller påslag. Enkelt og greit.
Hei Tore! Så hyggelig å høre at du er fornøyd! Og takk for flott omtale, det setter vi stor pris på :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon