Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Er så glad at jeg byttet til Gudbrandals Energi og er kjempefornøyd.Anbefaler dere til alle jeg kjenner.Må også si hyggelig kundeservice.
Hei Åse B! Tusen takk for flott omtale, det setter vi stor pris på! Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Jeg har hatt en avtale om levering av strøm med Gudbrandsdal Energi AS. Avtalen er inngått i februar 2020, og regulerer kjøp av strøm til Nord Pools spotpris (uten påslag) men med et månedlig fakturagebyr på kr. 9. Gudbrandsdal Energi AS har - ensidig - bestemt å øke spotprisen med et påslag på 4,5 øre/kWh. Informasjon om påslaget skal være sendt på e-post med 14 dagers varsel. Gudbrandsdal Energi AS sitt argument for å endre prisen er sitat: "Denne avtalen har vi solgt til deg under innkjøpspris i en god periode." Nå er Gudbrandsdal Energi AS pålagt å vise påslaget på spotpris på egen linje på faktura. Gudbrandsdal Energi AS har over flere år hatt et påslag på spotprisen uten å vise påslaget i faktura - Jeg opplever det som trist og er skuffet over Gudbrandsdal Energi AS manglende åpenhet rundt påslaget. Jeg sliter med å være kunde hos et selskap som ensidig kan endre sine priser med henvisning: "Denne avtalen har vi solgt til deg under innkjøpspris i en god periode." En avtale om kjøp av strøm til spotpris er - etter min oppfatning - ikke under innkjøpspris. Spotpris er markedspris og ikke under markedspris. Jeg må vurdere å takke for meg som kunde hos Gudbrandsdal Energi AS.
Hei Davis T. B Takk for din tilbakemelding. Tidligere var det slik at alt skulle være samlet i strømprisen på fakturaen, altså inkludert påslag, men i ny prisopplysningsforskrift fra november 2022 er kravet at påslaget vises på egen fakturalinje. Derfor er dette nå skilt ut på fakturaen. Åpenhet og redelighet er viktig for oss. Informasjon om strømavtalen din, som påslag, har derfor vært lett tilgjengelig via Min side og appen, selv om det ikke har stått på fakturaen din. Her ville du sett at det stod «0 øre» i påslag, frem til avtalen ble prisendret innenfor gjeldende varslingsfrist. Når det gjelder strømavtalen du inngikk med oss, var det en avtale uten påslag, som innebærer at du har betalt det samme per kilowattime for strømmen du har brukt, som vi har kjøpt den for. Det betyr at myndighetspålagte elsertifikater og våre handelskostnader ved å handle inn strøm til deg, har blitt dekket av oss. Ifølge vilkårene du mottok ved avtaleinngåelse, står det også at avtalen hadde 6 måneders prisgaranti. Etter dette kunne avtalen endres med 2 ukers varsel. Med ny prisopplysningsforskrift er nå varslingsfristen 30 dager. Ta gjerne kontakt med oss så kan vi forklare nærmere dersom du ønsker det. Du når oss på e-post [email protected] eller telefon 612 94 700, hverdager mellom klokka 08.00 og 15.15. Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Fint selskap. God kommunikasjon, of føles trygg. Veldig fine appen er også ett pluss.
Hei J! Så hyggelig å høre at du er fornøyd kunde :-) Og tusen takk for flott omtale, det setter vi stor pris på! Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Tilbyr en god pris, grei faktura og hjelpsom kundeservice
Hei Oddbjørn! Tusen takk for fin omtale, det setter vi stor pris på! Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Jeg anbefaler dere å ikke bli kunde av Gudbrandsdal Energi AS og Fjordkraft AS! Da Fjordkraft AS er en useriøs og dyr strømleverandør og som eier Gudbrandsdal Energi AS! Som er en av de dyreste på spotpris strøm! Se elskling.no for informasjon. Nå skal Gudbrandsdal Energi ta seg 360 kr. i året for at kundene skal bruke deres app! Se link! Denne appen avinstallerer jeg og gjør dette dere også! https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4oRdQq/gudbrandsdal-energi-lanserer-betalt-app-for-stroemsparing
Hei Stig! Spotprisen er den samme uansett hvilken strømleverandør du har, det som skiller er påslaget og evt. et fastbeløp. Våre strømavtaler er absolutt konkurransedyktige :-) Strømleverandøren Gudbrandsdal Energi AS er eid av Elmera Group, og er et selvstendig selskap med kontor og ansatte på Vinstra i Gudbrandsdalen :-) Når det gjelder å ta betalt for appen, gjelder dette utvalgte tjenester en selv kan velge å abonnere på. En har fortsatt tilgang til forbruk, priser og kostnader med mer, uten å tegne abonnement. Ta gjerne kontakt med oss for mer informasjon :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Har fungert etter forventingen,ryddig og oversiktelig. Forståelige faktura
Hei Sigmund! Vi takker for den fine omtalen. Det setter vi stor pris på, og det er hyggelig å høre at du er fornøyd :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Har vært fornøyd med konkurransedyktig pris. Men de skal nå ta betalt via faktura for en app som jeg mener inneholder informasjon som burde vært gratis. Det er også forvirrende å fakturer for å laste ned app. Det bør heller være et valg i app store. Dette gjør at jeg vurderer å bytte leverandør.
Hei Kari! Takk for tilbakemeldingen din. Det er kun utvalgte tjenester som det blir mulig å abonnere på dersom man ønsker det. Hvis ikke, er det fortsatt mulig å bruke appen og ha tilgang til priser, forbruk og kostnader med mer, uten å betale for det :-) Ta gjerne kontakt med oss dersom du har noen spørsmål knyttet til dette! Du når oss på telefon 612 94 700 eller e-post [email protected], hverdager mellom klokka 08.00 og 15.15. Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon