Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Middelmådig på pris. Må skjerpe opp sin kundebehandling, utilgjengelig.
Hei Petter! Vi takker for tilbakemeldingen din. Det er leit å høre at du ikke er helt fornøyd. Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Har i noen år hatt GE som strømleverandør i bolig og på hytte (tot ca 43 000 kWt pr år), vært fornøyd helt til påslaget som er varslet nå. Dere begrunner det med økte kostnader, men hviklen kalkyle opererer derEmed vedr økte kontnader? Konsumprisindeksten for 2022 var på 5,8% dere øker spotpris fra + 1 øre/kWt & 29 kr/mnd til + 3 øre/kWt & 39 kr/pr mnd. Dette er et påslag på 300% +1 til +3 øre /kWt og nesten 35% på 29 kr/mnd til 39 kr/mnd. Dette er signifikant over konsumprisindeksen og langt over både rente påslag, økte lønninger og f. eks gjennomsnittlig økte matvarepriser 2022-2023. Vinnerne når det kommer til energi er kraftselskaper og oljeindustrien. Så hva har dere lagt til grunn for deres påslag? Må nok ut på kraftmarkede nå da GE ikke er attraktiv lengre - oppfordring til alle - UNDERSØK KOSTNADER/PRIS ANDRE LEVERANDØRER
Hei Isabell! Det er med tungt hjerte at vi ser oss nødt til å øke påslaget. Det er for oss som for andre bransjer, økte driftskostnader og renteøkninger. Skal vi kunne være med i morgen - sikre arbeidsplasser i distriktet, opprettholde og videreutvikle tjenestene våre er det en nødvendighet. Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Variabel strømavtale etterskuddsvis. Fast kWh pris ble beholdt skyhøyt lenge etter at spotprisen gikk betydelig ned. Dette pågikk hele vinteren og kostet meg svært dyrt.
Hei! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd. Vi takker uansett for din tilbakemelding. I et såpass uforutsigbart marked, med kraftige prissvingninger er det krevende å operere denne type avtaler. Derfor besluttet vi i november å avvikle våre variable strømavtaler, og informerte våre kunder kort tid etter om dette, samt hvordan de enkelt kunne bytte til spotprisavtale allerede da. Det ble også sendt flere påminnelser til kundene for å sikre at alle fikk nødvendig informasjon. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Selskap som er meget seriøst, og har en god app, bryr meg lite om det legges på noen ører i påslag, alle skal overleve
Hei Roger! Takk for fine ord, det setter vi stor pris på :-) Det er godt å høre at du er fornøyd! Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Jeg har to avtaler hos Gudbrandsdal, og har i flere år vært kunde både på bolig og fritidshus. Forbruk totalt ca 25 000 kWh. Med 1 øre påslag kostet dette ca 250,- i året. Nå må jeg ut med 2x39,-mndx12 + 25 000 kWh x 0,03 =1686,- for det samme. Veldig skuffende av GE dette.
Hei Gunnar! Det er med tungt hjerte at vi ser oss nødt til å øke påslaget. Det er for oss som for andre bransjer, økte driftskostnader og renteøkninger. Skal vi kunne være med i morgen - sikre arbeidsplasser i distriktet, opprettholde og videreutvikle tjenestene våre er det en nødvendighet. Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Eg har vore tidlegare kunde hos GE, og etter å ha prøvd fleire leverandører, er eg tilbake til GE, og er rimeleg godt nøgd med dei. Men dei burde ha lengre prisgaranti.
Hei Magnar! Velkommen tilbake :-) Takk for din tilbakemelding, det er hyggelig å høre at du er fornøyd. En kort prisgaranti betyr kun at prisen kan endres når denne utløper (dersom vi ser behov for det). Det betyr ikke nødvendigvis at den vil endres :-) Eventuelle prisendringer vil du få varsel om minst 30 dager i forveien! Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Jeg har tre avtaler hos Gudbrandsdal, og har i flere år vært kunde både på bolig og to hytter. Men i går fikk jeg sjokkmelding om både påslag på 3 øre, mot tidl 1 øre og månedlig fastbeløp på kr 39 pr avtale. Dette utgjør et vesentlig månedlig tillegg, og GE er ikke lenger konkurransedyktig.
Hei Kåre M, Når det gjelder økning i påslaget, er det med tungt hjerte at vi ser oss nødt til å gjøre det. Det er for oss som for andre bransjer, økte driftskostnader og renteøkninger. Skal vi kunne være med i morgen - sikre arbeidsplasser i distriktet, opprettholde og videreutvikle tjenestene våre er det en nødvendighet. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon