Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har vært kunde hos GE lenge, og har vært godt fornøyd med både pris, service og app. Men etter at Fjordkraft kjøpte GE har ting begynt å skje: Kundeservice har blitt mindre tilgjengelig, prisene øker stadig og gjentatte beskjeder om økte priser kommuniseres på en rotete måte (motstridende og stadig gjentakende beskjeder). I tillegg har Fjordkraft kannibalisert mobilabonnementet. Er Fjordkraft i ferd med å ødelegge selskapet? Kommer prisene til å øke videre til Fjordkraft-nivå?
Hei Arnes Vi takker for din tilbakemelding. Det er kjedelig å høre at du har hatt problemer med å nå oss. Det har vært veldig stor pågang hos kundeservice særlig det siste året, som har medført lengre svartid enn vi normalt har hatt. Men nå er vi «back on track» og svarer raskt på henvendelser, - og ikke minst kan du nå oss i enda flere kanaler. Gudbrandsdal Energi et selvstendig selskap, med ansatte og kontor på Vinstra. Med tanke på prisøkningen er det med tungt hjerte at vi ser oss nødt til å gjøre det. Det er for oss som for andre bransjer, økte driftskostnader og renteøkninger. Skal vi kunne være med i morgen - sikre arbeidsplasser i distriktet, opprettholde og videreutvikle tjenestene våre er det en nødvendighet. Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig markedsføring og kommunikasjon
Prisen har gjennom mange år vært blant de ti beste
Hei Bjørg! Tusen takk for fine ord, det setter vi stor pris på. Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig markedsføring og kommunikasjon
Jeg har hatt flere frustrerende opplevelser med Gudbrandsdalen Energi de siste månedene. Det har vært mye rot og frem og tilbake rundt prisendringer og prisjusteringer, noe som har skapt forvirring og usikkerhet for meg som kunde. Tidligere hadde de kun et påslag uten månedlig kostnad, men nå har de innført en ny ordning med påslag pluss månedlig kostnad. I en kort periode ga de beskjed om at de ville ta betalt for appen, men så trakk de dette tilbake. Det virker som om de nå har funnet en måte å omgå dette ved å innføre en månedlig avgift i stedet. Dette har resultert i at andre selskaper nå er betydelig billigere og mer konkurransedyktige. En annen ulempe med Gudbrandsdalen Energi er deres korte prisgaranti sammenlignet med andre selskaper. Mens noen konkurrenter tilbyr prisgaranti i flere år, har Gudbrandsdalen Energi begrenset sin garanti til bare én måned. Selv om de selv hevder at en måneds prisgaranti ikke nødvendigvis betyr at prisene vil øke, gjør dette meg bekymret for fremtidige prisøkninger og manglende forutsigbarhet. En annen kilde til frustrasjon har vært deres WebView-baserte app. Den oppleves som utrolig treg, spesielt ved oppstart, men også i generell bruk. Det tar lang tid å laste inn, og appen kan til tider være så treg at det føles som om den står helt stille. Jeg har fibernett og en moderne smarttelefon fra 2022, så problemet bør ikke skyldes telefonen jeg har brukt appen på Jeg har selv brukt alternative apper for å sjekke strømpriser og for å ha oversikt over forbruket mitt, og forskjellen er betydelig. Disse alternative appene er mye mer responsive og brukervennlige, og de gir meg raskt informasjon om mitt forbruk og historiske og fremtidige priser sammenlignet med appen til Gudbrandsdalen Energi. Prisendringene og prisjusteringene har vært forvirrende, appen deres er treg og lite brukervennlig sammenlignet med alternativene på markedet, avtalene deres har blitt mindre konkurransedyktige, og prisgarantien er kortvarig. Jeg forstår at grunnet prisøkningen er det nødvendig for selskapet å øke prisene slik de selv mener er best for å kunne overleve, men den nylige prisendringen var den siste dråpen som nå fører til at jeg bytter til et annet selskap.
Hei! Vi takker for tilbakemeldingen din. Det er leit å høre at du ikke er helt fornøyd. Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Veldig bra kundeservice, og lett å komme i kontakt med, men man må følge med. Forbedringspotensiale er avtalens varighet uten prisendringer for påslag. Ikke av de billigste, men det er ikke så mye å tjene på å bytte veldig ofte.
Hei Kåre! Takk for din tilbakemelding, det setter vi pris på! En kort prisgaranti betyr kun at prisen kan endres når denne utløper (dersom vi ser behov for det). Det betyr ikke nødvendigvis at den vil endres :-) Hvis vi må gjøre det, vil vi varsle deg minst 30 dager i forveien, både via sms, e-post og Min meldingsboks. Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Har bare godt å si etter 1 år som kunde. Trivelige folk på kundeservice . Har 1 øre påslag og det er ok. Etterskuddsbetaling og oversiktlig regning
Hei Ingrid! Så hyggelig å høre at du er fornøyd og tusen takk for flott omtale. Det setter vi stor pris på :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Hatt GE en god stund nå, men nå skrur de opp påslag og fastbeløp. Siden de ble kjøpt opp av Fjordkraft som jeg mener er grunnen til oppjustering av prisene sine så trakk jeg meg ut til en billigere avtale. Det jeg derimot syntes var positivt er at de varslet meg oss på SMS at de justerer opp prisene, istedenfor å skjule det i meldingsboken på mine sider.
Hei Alex! Takk for din tilbakemelding. Vi varsler prisendringer både på e-post og sms, i tillegg til meldingsboksen på Min side. Når det gjelder prisøkningen, så er det med tungt hjerte at vi ser oss nødt til å gjøre det. Det er for oss som for andre bransjer, økte driftskostnader og renteøkninger. Skal vi kunne være med i morgen - sikre arbeidsplasser i distriktet, opprettholde og videreutvikle tjenestene våre er det en nødvendighet. Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Har hatt kun gode erfaringer i 4 år som kunde, men var ikke villig til å godta siste prisøkning. Selv om jeg forstår hvorfor de gjør det.
Hei Alexander! Det er hyggelig å høre at du har vært fornøyd med å være kunde hos oss. Du er selvsagt velkommen tilbake om du måtte ønske det :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon