Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Gudbrandsdal Energi
4.1
756 verifiserte omtaler

Gudbrandsdal Energi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

4.1
Bra
756 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#3
Utmerket
Gudbrandsdal Energi er rangert
#3 av 82 strømselskaper
74%
Bra
74% anbefaler Gudbrandsdal Energi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 756 omtaler om Gudbrandsdal Energi

FILTRER OMTALER
446
113
46
35
116
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Gudbrandsdal Energi
Gudbrandsdal Energi har 756 verifiserte omtaler på Bytt.no

Klaget på variabel pris, og fikk avslag på klagen

Omtale av  Lei K

Jeg klager på svært høy faktura for variabel pris for oktober, da jeg har ikke helt skjønt min strømavtale. Fikk avslag på klagen, fikk ingen oppdeling av betaling, eller ingen tilbud om hjelp med betalingsavtale. Tommel ned for Gudbrandsdal Energi denne gangen 😡

Svar fra Gudbrandsdal Energi
25.11.2022 11:36

Hei! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd. La oss prøve å forklare. Når avtalen inngås sender vi bestillingsbekreftelse hvor avtalevilkårene står forklart. Dersom det blir gjort endringer av avtalen sender vi informasjon om dette på e-post og på Min side/app, i god tid før endringen trer i kraft. På denne måten har du tid til å kontakte oss for nærmere forklaring på hva endringen går ut på. Vi er behjelpelige med å utsette eller dele opp fakturaen dersom du ønsker det, men dette avhenger av en forespørsel om dette fra deg :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Gudbrandsdal Energi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Holder ikke hva de markedsfører seg med

Omtale av  Strømkunde Ø

Gikk inn på linken på forbrukerrådet, da gjaldt ikke avtalen lengre - Kjeltringer som alle andre😕- Skikkelig useriøst måte for å få kundene over på

Svar fra Gudbrandsdal Energi
25.11.2022 07:36

Hei! Da tror jeg du må ha klikket deg inn på lenken akkurat i det det ble gjort en produktendring. Håper du tok kontakt med vårt kundesenter og fikk til hjelp til bestilling :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Bra pris på strøm.

Omtale av  Magne

1 øre påslag og null månedsgebyr- det er slik jeg ønsker det. Har ikke apper, lading av bil og styring av strøm.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
24.11.2022 15:09

Hei Magne! Takk for hyggelig omtale. Prøv gjerne ut appen vår også, den kan være nyttig og innsiktsfull selv om man ikke bruker smartlading og annet :) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Helt fornøyd

Omtale av  Leif

Mine erfaringer er gode og er enkelt å forstå hvordan det er satt opp i forhold til de andre jeg har brukt.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
24.11.2022 15:10

Hei Leif! Tusen takk for fin omtale, det er hyggelig å høre at du er fornøyd :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

God kundeservice

Omtale av  Beth

Lett å få kontakt med, god kundeservice Oversiktelig app

Svar fra Gudbrandsdal Energi
24.11.2022 15:10

Hei Beth! Tusen takk for flott omtale, det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

GE Trygg var ikke trygg

Omtale av  Roy M

GE sa opp GE Trygg avtalen uten personlig kontatkt med det resultat at jeg fikk plutselig en regning som var kr 5000 mer enn måneden før. Melding jeg fikk tolket jeg som at topp pris for strøm var kr 5 ikke at det var satt som fast pris. Jeg ser nå etter en annen leverandør av strøm.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
24.11.2022 15:32

Hei! Vi handler inn kraft på forhånd for våre kunder på variable avtaler, som GE Trygg. Innkjøpene for oktober har, sammenlignet mot spotprisen, vist seg å være høyere enn hva spotprisen har blitt levert på. Spotprisen sitt lave nivå har overrasket både oss og store deler av kraftmarkedet. I store deler av juli, august og september var det omvendt, da var prisen langt lavere enn spotprisen. Dette har blant annet du nytt godt av, da fakturaene dine for august og september har vært svært lave. Grunnen til dette er at strømstøtten baserer seg på spotprisen i området ditt, ikke din avtalepris. Baksiden med en slik avtale kom denne måneden. Dette er dessverre noe av risikoen ved å ha en slik avtale hvor prisen settes på forhånd. Det er viktig for oss å presisere at vi ikke tjener på at spotprisen gikk kraftig ned, da vi har kjøpt inn strømmen på forhånd til nettopp denne prisen. Du ble informert om ny pris både via e-post og meldingsboks på Min side /i appen. Her fikk du også informasjon hvordan du i appen kunne sammenligne prisen på din variable strømavtale mot spotpris samt hvordan du også kunne bytte avtale dersom du ønsket det. Det er helt normalt at det vil være en prisforskjell mellom spotprisavtaler og variable strømavtaler, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

GE «Trygg» = ren svindel, styr unna dette søppelselskapet

Omtale av  Richard

Gudbrandsdalen Energi har virkelig tapt seg. Jeg har vært kunde i mange år og var fornøyd lenge. For et par år siden byttet jeg til GE Trygg avtalen og den har fungert ganske bra, men ikke nå lenger. GE «Trygg» avtalen har nå gjort at jeg endte jeg opp med en regning på over 11 000 kroner for oktober, over DOBBELT så dyrt som normalt. Det kan ikke karakteriseres som noe annet enn REN SVINDEL, og dere i GE burde SKAMME dere for å sette en så høy pris. Hva skjedde med dere? Når ble dere så grådige? Etter at dere ble kjøpt opp av skurken Fjordkraft (nok en versting i ‘markedet’). Har nå byttet til Tibber, adios.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
24.11.2022 15:33

Hei! Vi handler inn kraft på forhånd for våre kunder på variable avtaler, som GE Trygg. Innkjøpene for oktober har, sammenlignet mot spotprisen, vist seg å være høyere enn hva spotprisen har blitt levert på. Spotprisen sitt lave nivå har overrasket både oss og store deler av kraftmarkedet. I store deler av juli, august og september var det omvendt, da var prisen langt lavere enn spotprisen. Dette har blant annet du nytt godt av, da fakturaene dine for august og september har vært svært lave. Grunnen til dette er at strømstøtten baserer seg på spotprisen i området ditt, ikke din avtalepris. Baksiden med en slik avtale kom denne måneden. Dette er dessverre noe av risikoen ved å ha en slik avtale hvor prisen settes på forhånd. Det er viktig for oss å presisere at vi ikke tjener på at spotprisen gikk kraftig ned, da vi har kjøpt inn strømmen på forhånd til nettopp denne prisen. Du ble informert om ny pris både via e-post og meldingsboks på Min side /i appen. Her fikk du også informasjon hvordan du i appen kunne sammenligne prisen på din variable strømavtale mot spotpris samt hvordan du også kunne bytte avtale dersom du ønsket det. Det er helt normalt at det vil være en prisforskjell mellom spotprisavtaler og variable strømavtaler, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Gudbrandsdal Energi har 756 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Gudbrandsdal Energi mener

Gudbrandsdal Energi

Har tilegnet profilen
Gudbrandsdal Energi deltar på Bytt.no

Gudbrandsdal Energi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Gudbrandsdal Energi besvarer omtaler

Gudbrandsdal Energi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Gudbrandsdal Energi ønsker tilbakemeldinger

Gudbrandsdal Energi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR