Helgeland Kraft Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg ble lovet at strømstøtten kom på faktura. Det gjorde den ikke. I tillegg er appen deres helt elendig. Anbefaler ingen å være kunde av disse.
Hei Mads, Takk for dine tilbakemeldinger! Vi beklager dersom du fikk feil informasjon angående gjennomfakturering med ditt nettselskap da du tegnet avtale med oss. Vi jobber med å få til gjennomfakturering med flere nettselskap, slik at man skal kunne få strøm og nettleie (og dermed også strømstøtte) på samme faktura i fremtiden. Vi kan gledelig annonsere at vi nå har annonsert en ny app som erstatter appen du tidligere hadde så dårlig erfaring med, så forhåpentligvis vil opplevelsen med denne være bedre 😊 Vi beklager sent svar, og ønsker deg en riktig fin dag videre. Hilsen Ingrid
Helgeland kraft sendte oss en samlet regning for mange måneder nesten ett år etter forbruket.De ga oss lang tid på og betale men med de prisene som har vært nå, så klarer man jo ikke delbetale over tretti tusen!!!??! Det er krise, hadde vi vært kunde et annet sted, hadde vi jo ikke vært i denne situasjonen,da hadde vi fått regning hver måned, og vi hadde betalt hver måned og ferdig med det. Ser at mange kunder har opplevd det samme, så dette er ikke bare en glipp!
Sender ut feil faktura å feil beløp. Krever tusenvis for strøm i bolig som ikke har hatt strøm på. I Norge er det tydeligvis lov å ta urettmessig penger fra folk så lenge man er strømselskap.
Hold deg vekk fra variable avtaler som spiser opp den strømstøtten du får og som gjør store innhugg i husholdningsbudsjettet. Vurder spotpris avtaler alternativt når din fastprisavtale løper ut, om du har slik avtale. Be om full informasjon på priser før du velger Helgelandskraft. Sjekk gjerne "Veiledning om skjerpet opplysningsplikt for strømleverandører" Prisopplysningsforskriften ble endret fra 1. november 2022. Les kapittel 6 om endringene.
Alltid førsteklasses behandling. Har nå 32,9 øre pr. kilowattime. Forrige avtale var 45 øre pr. kWh. Var og er godt fornøyd med avtalene. Regner at nettleie og øvrige avgifter kommer i tillegg. Vil ikke bytte avtale. Vennlig Hilsen Knut O.
I juni d.å. ble det git tilbud på fastpris, (30 øre i 3 år) uten at jeg fikk tilbud om det. Jeg kjente ikke til det. Hvilken plattform de brukte kjenner jeg ikke til. Fikk høre det av noen naboer nå i november. Jeg har vært kunde i 47 år (1975), og har vært veldig godt fornøyd intil nå. Skuffet nå. Det gjelder å ta vare på sine kunder. Etter en undersøkelse på Bytt.no ender dere på en 24.plass i prisplassering.
Ett mere useriøst selskap skal man lete lenge etter, når de presterer å stenge strømmen i leiligheten min i slutten av november med minusgrader i luften uten å i det heletatt gi meg en form for forvarsel så føler jeg meg ekstremt lite verdt i deres øyne. De har herved mistet all min tillit, hadde jeg hatt muligheten ville de blitt totalt boikottet.