Å Strøm opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Blant de som har størst påslag i øre pr kWh, selv om eieren, Agder Energi, er blant Norges største strømprodusenter. De selger "egenprodusert " strøm, i motsetning av mange andre tilbydere som må kjøpe av Nord Pool.
Hei Jens, Takk for din tilbakemelding. Som de aller fleste andre strømleverandører så tilbyr vi ulike tjenester som man kan ha på strømavtalen sin. Disse er utviklet basert på tilbakemeldinger og innspill direkte fra våre kunder, slik at vi kan tilby produkter og løsninger som passer ulike behov. Våre tjenester er helt valgfrie og uten bindingstid – og dersom man ikke ønsker å benytte seg av disse, så er det selvsagt helt i orden. For oss så er det viktig at våre kunder alltid vet hva de betaler for, og vi legger derfor stor vekt på å gi så god informasjon som mulig om de ulike avtalene. Dersom man opplever noe annet, så beklager vi selvsagt dette – og da ber vi om at man kontakter vårt kundesenter så fort som mulig slik at vi finner en god løsning. Vi opplever at flere av våre kunder etterspør muligheten til å ta et bevisst miljøvalg i forbindelse med strømmen sin. Det er lite vi kan gjøre for å påvirke selve strømmen som kommer inn i stikkontakten – den vil alltid ta korteste vei – men vi tilbyr opprinnelsesgaranti (LOS fornybar energi) til alle våre kunder. Med denne garantien så sikrer man at strømkronene går til å støtte vannkraftproduksjon lokalt her på Agder. Opprinnelsesgaranti er en felles europeisk merkeordning med mål om å øke produksjonen av og etterspørselen etter fornybar energi som for eksempel vannkraft og solenergi. Du kan lese mer om ordningen på Norges vassdrag- og energidirektorat sine nettsider her: https://www.nve.no/energi/virkemidler/opprinnelsesgarantier-og-varedeklarasjon-for-stromleverandorer/ Vi har for øvrig full forståelse for at ikke alle ønsker dette, og det er som nevnt en valgfri tjeneste. Det stemmer at vi er eid av Agder Energi – men vi er likevel 2 ulike selskaper. LOS Strøm er en strømleverandør som konkurrerer på markedet sammen med Fjordkraft, NorgesEnergi og andre strømleverandører, og våre avtaler er helt uavhengige av vår eier. LOS Strøm er heller ingen kraftprodusent, så vi kjøper inn strømmen til spotpris på den nordiske strømbørsen NordPool på lik linje med alle de andre strømleverandørene i Norge. Når det gjelder våre avtaler, så skal påslaget i en spotpris-avtale dekke myndighetspålagte elsertifikater. Vi fokuserer på å tilby strømavtaler som skal være konkurransedyktige over tid, og ikke bare her og nå. Hos oss skal man være trygg på at man har en gunstig og langsiktig avtale – og vi opererer derfor ikke med kampanjetilbud hvor man får sponset strøm, minuspåslag og lignende. Du er velkommen til å ta kontakt med oss på e-post: [email protected] eller telefon: 38608500 dersom du har flere spørsmål. Vi ønsker deg en riktig fin dag! Hilsen Maren - LOS
God service, rimelige avtaler, god bruker informasjon og grei strøm informasjon.
Hei Martin, Takk for en hyggelig tilbakemelding! Vi setter stor pris på at du er fornøyd med å ha oss som din strømleverandør - og vi skal gjøre vårt aller beste for at du skal være fornøyd fremover også! I LOS er vi omtrent 40 ansatte som hver dag går på jobb med mål om å levere på våre kunders forventninger. Da er det utrolig viktig med tilbakemeldinger som din. Ta gjerne direkte kontakt med oss på e-post: [email protected] eller telefon: 38 60 85 00 dersom du har spørsmål eller om det er noe vi kan hjelpe deg med. Vi ønsker deg en riktig fin dag videre! Hilsen Maren - LOS
Har hatt de i årevis, ingen overraskelser på pris.
Hei Asle, Takk for en hyggelig tilbakemelding. Vi i LOS har stor tro på strømavtaler med prisvilkår som er gunstige over tid - ikke bare her og nå. Vårt fokus er på tilby langsiktige avtaler uten skjulte vilkår eller skjult bindingstid, og man skal være trygg på at man vet hva man betaler for og har en avtale som vil være konkurransedyktig over tid. Vi ønsker deg en riktig fin dag videre! Hilsen Maren - LOS
Oversiktlig og greit. Jeg har Coop avtalen med Los, og er kjempefornøyd. Benytter Los-dagen i Dyreparken og andre fordeler man får som kunde. Kan kanskje spare noen få kroner på å bytte til andre leverandører, men det er raskt spart inn ved å benytte andre fordeler.
Hei Mandalitt, Takk for en veldig hyggelig tilbakemelding! I LOS strekker vi oss hver dag for å skape gode kundeopplevelser. Hos oss skal man få konkurransedyktige avtaler, nyttige tjenester, og fordeler som kan glede både store og små. God energi - helt enkelt! Vi ønsker deg en riktig fin dag videre! Hilsen Emily – LOS
Bestilte billig strøm her men ble straks oppringt flere ganger fra telefonselgere som ville ha meg og min far over på en "mer forutsigbar" avtale hvor vi betalte en fast beløp. Dersom strømregningen gikk over det som vi betalte, ville det bli omgjort til et slags forbrukslån med renter. De klarte å lure min godtroende far til dette, og han ble sittende med flere tusen kroner sittende på en konto hos LOS fordi han betalte for mye. Helt galematias. Dette er bare det største av mange problemer med kundeservice. Burde vært ulovlig. Jeg varslet Coop om dette (siden jeg inngikk avtalen via dem). De snakket med LOS, som benektet at de ringte oss som kunder. De påsto at de kun ringte etter at vi hadde sagt opp avtalen. Dette var en løgn. Forferdelig kynisk selskap. Styr unna.
Hei Peter, Det er leit å høre at dere har hatt en dårlig opplevelse med å ha oss som deres strømleverandør. Det er mange kunder som ønsker større forutsigbarhet når det gjelder hvor mye de skal betale for strømmen hver måned. Vi tilbyr derfor en tjeneste som heter LOS energikonto, hvor man betaler et fast beløp for strømmen hver måned. Dette er ikke en egen strømavtale, men en måte å betale på hvor man gjerne går litt i minus på vinteren for så å gå i pluss på sommeren når forbruket synker. På denne måten unngår man de store svingningene på regningen og trenger ikke bekymre seg for strømutgiftene for vinteren. Det er ingen bindingstid verken på energikontoen eller andre tjenester vi tilbyr. Dersom man mot formodning ikke er fornøyd er det enkelt å avslutte, uten tilleggskostnader. Det er vanskelig for oss å si noe om hva som har skjedd i disse konkrete tilfellene, men det skal selvsagt ikke være slik at dere føler dere nedringt i forbindelse med tjenester dere ikke ønsker eller har behov for. Dersom dere ikke har fått tilstrekkelig med informasjon i forbindelse med LOS energikonto, så kan vi ikke annet enn å beklage for dette. Vi tar med oss tilbakemeldingen videre for å se på våre interne rutiner knyttet til kundekontakt og informasjon om våre tjenester. Vi setter stor pris på at du har tatt deg tid til å gi oss denne tilbakemeldingen - takk for det! Ta gjerne direkte kontakt med oss på e-post: [email protected] eller telefon: 38 60 85 00 dersom du har spørsmål eller om det er noe vi kan hjelpe deg med. Ønsker deg en riktig fin dag videre! Hilsen Emily – LOS
De gangene jeg har hatt behov for hjelp, har jeg alltid fått raskt og godt svar. Prisene er i tillegg svært konkurransedyktige, samt at de har gode medlemsfordeler. Jeg synes min side er fin og oversiktlig, selv om det hadde vært en fordel om alle strømprodukter hadde vært lett tilgjengelig herfra. Da hadde jeg kunnet se hvilke produkter jeg har og ikke har, og tatt en vurdering av eventuelle aktuelle tilleggsprodukter.
Hei Silje, Takk for en veldig hyggelig tilbakemelding! Vi setter stor pris på at du er fornøyd med å ha oss som din strømleverandør - og vi skal gjøre vårt aller beste for at du skal fortsette å være fornøyd fremover også! I LOS er vi omtrent 40 ansatte som hver dag går på jobb med mål om å levere på våre kunders forventninger. Da er det utrolig viktig med tilbakemeldinger som den du har gitt hos her angående hvilken informasjon du ønsker på Min side, og vi har derfor videreformidlet den til vårt tekniske team. Takk for at du tok deg tid til å gi oss innspill! Ta gjerne direkte kontakt med oss på e-post: [email protected] eller telefon: 38 60 85 00 dersom det er noe vi kan hjelpe deg med, eller dersom du har flere innspill til andre ting vi kan forbedre. Ønsker deg en riktig fin dag videre! Hilsen Emily – LOS
19 andre leverandører leverer billigere enn LOS. Ikke lett å finne ut hva du betaler for. Vær prisbevisst og velg en billigere leverandør.
Hei Birger, Takk for din tilbakemelding. Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd med å ha oss som din strømleverandør - det ønsker vi selvsagt ikke. LOS og alle de andre strømleverandørene handler strømmen inn fra samme strømbørs, NordPool Spot. Ingen av oss får spesialpris – så markedsprisen er helt lik uansett hvilken leverandør man har. Det finnes helt sikkert avtaler på markedet hvor strømmen blir solgt for mindre enn det markedsprisen er. Disse avtalene har som regel kortvarig levetid og endres til dyrere avtaler etter endt avtale periode. Hos oss fokuserer vi derimot på at man skal ha en konkurransedyktig strømavtale med vilkår som er gunstige over tid. Hos oss skal man vite hva man betaler for, og våre kunder skal være trygge på at de har en langsiktig avtale uten skjulte kostnader. Vi håper selvsagt at du vil fortsette å gi oss en sjanse - men dersom du ønsker å innhente andre tilbud, så anbefaler vi å alltid få tilbudene skriftlig slik at du ser klart og tydelig hva du eventuelt takker ja til. Du er hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss på e-post: [email protected] eller telefon: 38608500 dersom du ønsker en gjennomgang av din strømavtale eller vil ha hjelp til å sammenligne tilbud. Ønsker deg en riktig fin dag. Hilsen Emily – LOS