Å Strøm opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
her blir man oppringt pga coop medlem, og lovet det ene etter det andre... Lot meg lure, jeg har ALLDRI hatt så høye strømregninger noen gang, samme kåk i 10 år. sendt en klage til dem, og blir bare pjattet på vor god avtale jeg har.. Skiftet til nå en avtale med fastpris av alle ting som er som regel mye dyrere, halverte kostnaden.. STYR UNNA!!!!!!
Hei Steinar, Takk for din tilbakemelding. Det er veldig leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse som kunde hos oss. Coop-avtalen er en spotprisavtale med kun 3,45 øre/kWh i påslag og et fastbeløp på kun 9 kr/mnd. Dette er en av markedets beste medlemsavtaler hvor man også får litt tilbake i form av 2% løpende medlemsbonus som blir satt direkte inn på fordelsregnskapet hos Coop. Med "spotpris" mener vi at du betaler det samme for strømmen som vi kjøper den inn for. Spotpris er den avtaletypen som har vist seg å være rimeligst over tid, men i år har strømprisene virkelig skutt i været. Strømprisene går opp og ned hele tiden. Historisk ser vi at prisene stiger på høst- og vinterstid, mens den synker igjen på våren og sommeren. Strøm er ferskvare, noe som betyr at den må brukes i samme sekund som den lages. Strømprisene er derfor avhengig av tilbud og etterspørsel, i tillegg til flere faktorer som blant annet fyllingsgrad i kraftprodusentenes vannmagasiner, værforhold og temperatur gjennom årstidene. Selv om vi har hatt noen varme dager langs kysten, så var mai en jevnt over kjølig måned. Dette har forsinket snøsmeltingen på fjellene, samt at strømforbruket til oppvarming har holdt seg høyere enn normalt. Mindre nedbør bidrar også til å holde prisene oppe. Norge er en del av et felles nordisk kraftmarked gjennom den nordiske strømbørsen NordPool. Denne sammenkoblingen bidrar blant annet til å sikre at vi har strøm til det vi trenger, når vi trenger det. Dette bidrar også til at strømprisene våre blir påvirket av mer enn bare det som skjer i Norge – blant annet råvarepriser, vind- og vær, og stigende priser på CO2-kvoter. Strømprisene fastsettes på NordPool, og som strømleverandør så har vi derfor dessverre ingen påvirkning på denne – men alle strømleverandørene i Norge kjøper strømmen fra samme strømbørs, så med en spotpris-avtale så kan man sikre seg at man alltid betaler gjeldende markedspris for strømmen man bruker. Fastprisavtaler kan være gunstige i perioder der markedsprisen svinger mye og har høye topper, men i det lange løp har det historisk sett vært gunstigst å følge markedsprisen med en spotprisavtale. Vi håper at du ønsker å gi oss en ny sjanse i fremtiden. Du er uansett selvsagt velkommen tilbake, dersom det skulle bli aktuelt. Ønsker deg en riktig fin dag! Hilsen Maren - LOS
Den dårligste kundeservicen finner du hos LOS. Gjør du en ærlig feil og vil ha inkassofirma med en gang eller noen ganger ved feil er dette selskapet for deg. De sender ingen påminnelse eller purring, og sender regning rett til inkassofirma. Ved en anledning betalte vi den samme regningen to ganger etter hverandre. Regningene var på omtrent samme beløp så vi brukte et kid nummer to ganger. Istedenfor å kreditere eller sende deg regning på det resterende beløpet, sender de deg heller tilbake pengene uten å gi deg beskjed, for så å sende kravet videre til et inkassofirma. Vi har også to adresser vi betaler og spurte om å få dette på en faktura for at det skulle bli mer ryddig. Det lovet de men har aldri klart å gjøre, noe som ofte skaper mer forvirring. Jeg vet ikke om man en gang kan kalle det de driver med kundeservice. En annen gang sendte de over et krav til inkasso firma som var betalt. Jeg synes det er lite hyggelig å skrive en dårlig omtale om noen. Men etter et par lite hyggelige telefonsamtaler med selskapet, synes jeg de fortjener det. Jeg synes de burde rydde opp i måten de sender ut regninger på, og at de gjør noe med holdningen til de man snakker med. Likeglad og uhøflig er ikke et bra ansikt utad. Det virker bare provoserende.
Hei Vidar, Takk for din tilbakemelding. Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss - slik ønsker vi selvsagt ikke at det skal være. Det er dessverre vanskelig for oss å si noe om hva som kan ha skjedd i dette tilfellet. Dersom en faktura forfaller uten at vi har mottatt innbetaling, så sender vi alltid en betalingspåminnelse før fakturaen sendes videre til inkasso. Vi har full forståelse for at det er fort gjort å glemme en faktura - og betalingspåminnelsen blir derfor ikke sendt før cirka 14 dager etter fakturaens opprinnelige forfall. Når det gjelder de andre tingene du nevner, så er det som nevnt vanskelig å si noe om disse uten å vite hva som har skjedd - men uavhengig av hva problemet måtte være, så skal man alltid bli møtt av løsningsorienterte og hyggelig kundebehandlere når man kontakter vårt kundesenter. Vi tar god kundeservice som en selvfølge - og alle vi som jobber i LOS går langt for å gi våre kunder den aller beste opplevelsen. Dersom noen av disse tingene har skjedd som følge av feil på vår side, og vi i tillegg ikke har imøtekommet deg på en god måte når du har kontaktet oss - så kan vi ikke annet enn å legge oss helt flate og beklage dette. Vi setter stor pris på at du har tatt deg tid til å gi oss en grundig og konstruktiv tilbakemelding slik at vi kan se nærmere på våre interne rutiner knyttet til fakturering og kundebehandling - takk for det! Du er velkommen til å ta kontakt med oss på e-post: [email protected] eller telefon: 38608500 dersom det er noe du lurer på. Ønsker deg en riktig fin dag - og en god sommer! Hilsen Sylvia - LOS
De bidrar med ting lokalt, og de arangerer los dagen i dyreparken, kunne spart1500 men da går jeg glipp av lokale ting som dyreparken. 2 voksne og 3 barn er ikke gratis en dag i parken heller. Så bruker en noen av tilbudene synes jeg det er en god avtale.
Hei Gjermund, Takk for en veldig hyggelig tilbakemelding! Vi setter stor pris på at du er fornøyd med oss som din strømleverandør. Det er veldig viktig for oss å støtte opp om det lokale blant annet gjennom LOS-fondet der vi deler ut overt totalt 1 million kr i støtte til barn og unge under 21 år lokalt på Sørlandet. Det er også hyggelig å høre at du er fornøyd med vårt fordelsprogram! Når det gjelder våre strømavtaler kan du føle deg trygg på at du hos oss får en avtale som er god over tid, helt uten bindingstid og andre ugunstige vilkår. Ta gjerne kontakt med oss per telefon, e-post eller på chat dersom det er noe vi kan hjelpe med. Ønsker deg og dine en riktig god sommer! Hilsen Kristian - LOS
Opplever Los som et greit strømtilbud - appen kunne fungert bedre.
Hei Nina, Takk for din tilbakemelding! Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med oss som din strømleverandør. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre oss og er helt avhengig av innspill slik som du kommer med her. Vi har et eget team som jobber med å videreutvikle appen, og det vil jevnlig bli lansert nye forbedringer på bakgrunn av tilbakemeldinger vi mottar. Ta gjerne direkte kontakt med oss på e-post: [email protected] eller telefon: 38 60 85 00 dersom du har noen andre innspill. Ønsker deg en riktig fin dag videre! Hilsen Kristian - LOS
Er superfornøyd med LOS Coop. Lave gebyrer. Ryddige hjemmesider. Oversiktlig.
Hei Geir, Takk for hyggelig tilbakemelding! Vi setter stor pris på å høre at du er fornøyd med å være kunde hos oss. Det gir oss en ekstra boost i hverdagen med slike tilbakemeldinger. Vi jobber kontinuerlig med å videreutvikle vår nettside og tar i mot innspill med åpne armer. Ikke nøl med å ta kontakt med oss dersom det er noe vi kan hjelpe deg med. Ønsker deg en riktig fin dag videre! Hilsen Kristian - LOS
Bra nettside,nyttig oversikt ang.forbruk etc. Men...prisen kunne vært lavere.
Hei, Takk for din tilbakemelding. Så hyggelig å høre at du er fornøyd med vår nettside. Vi jobber kontinuerlig med å videreutvikle vår nettside og Min Side slik at man får en god oversikt over priser og forbruk, lett tilgjengelig. Med Coop strømavtale har du en av landets beste medlemsavtaler på strøm. Dette er en spotprisavtale, som betyr at du betaler det samme for strømmen som vi kjøper den inn for på strømbørsen. På den måten følger man markedsprisen, time for time. Alle strømleverandørene handler strømmen fra den nordiske strømbørsen NordPool. Ingen av oss får spesialpris, så spotprisen er helt lik uansett hvilken leverandør man har. Det stemmer at prisen nå i vinter har vært høyere på bakgrunn av kaldt og tørt vær i Norden, men det er viktig å understreke at dette gjelder alle strømkunder. Ta gjerne kontakt med oss på tlf: 38 60 85 00 eller e-post: [email protected] dersom du ønsker mer informasjon om din avtale hos oss. Ønsker deg en riktig fin dag videre! Hilsen Kristian - LOS
Her får man ingen informasjon ang økende priser. Går prisen ned derimot, så kommer skrytemail umiddelbart. De har en hårreisende fastleddpris og linjeleie. Jeg kan bruke 0kwt, men likevel få faktura på over 400kr. Jeg har nå coop/spotavtale via disse, men skal nå definitivt bytte
Hei Kjell, Takk for din tilbakemelding. Det er veldig leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse som kunde hos oss. Jeg er dessverre litt usikker på hva du viser til angående prisvarsel, da jeg ikke kjenner til hvilken avtale du har hatt hos oss. Med sporprisavtaler endrer prisen seg hver time, og man kan selv følge med på prisutviklingen gjennom vår app eller via Min Side på los.no – men dersom man har en variabel avtale så skal man med rett motta prisvarsel enten på e-post eller SMS, både når prisen går opp og når prisen går ned. Når det gjelder nettleien, så er det en avgift som blir innkrevd av ditt lokale netteierselskap og vi har derfor dessverre ikke noe påvirkning på denne. Den er altså helt uavhengig av hvilken strømleverandør man har – men du får den på fakturaen fra oss ettersom vi har en avtale om gjennomfakturering med ditt lokale netteierselskap. Netteierselskapet fastsetter selv prisen på nettleien, men den er under kontroll av Norges vassdrag- og energidirektorat. Nettleien går til å dekke blant annet vedlikeholdsarbeid på strømnettet i området der du bor. Du kan lese mer om nettleien på NVE sine nettsider her: https://www.nve.no/stromkunde/nettleie/ Med Coop strømavtale har du nå en av landets beste medlemsavtaler på strøm, der du i tillegg til å betale for spotpris bare betaler 9 kr i fastbeløp og 3,45 øre/kWh i påslag. I tillegg mottar du hver måned 2 % medlemsbonus inn i ditt fordelsregnskap hos Coop. Vi håper selvsagt at du ønsker å fortsette som kunde hos med denne gode avtalen. Hvis ikke, så er du hjertelig velkommen tilbake i fremtiden. Ønsker deg en riktig fin dag! Hilsen Kristian - LOS