Lyse opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
1. Flyttet inn i nykjøpe huset vårt og sa ja, over tlf, til strøm fra lyse (Lyse ringte oss). Fikk senere vite at de hadde signert oss opp på 9 mnd bindingstod, uten å nevne ett ord om bindingstid over telefonen!! 2. Hvordan håndterte de det? Ved å ikke svare på henvendelser. 3. Etter fysisk oppmøte på kontoret deres fikk jeg beskjed om at dette skal vi ordne. Hva skjedde? INGENTING. Møtte flere ganger opp. Ingenting.... 4. Fikk beskjed om at strømmåleren ikke virket. Det ble da stipulert forbruk. Det viste seg i etterkant at stipulert forbruk var 3 ganger høyere enn reelt (tre ganger, overdriver ikke). Styr unna.
Så at forbrukerrådet hadde meldt inn Lyse innkjøpspris i avisene i November, og byttet med det samme strømselskap. Nå har jeg fått flere fakturaer fra ny leverandør, og der at jeg har betale mer enn 5 ganger mer for stømmen hos lyse!! Jeg har vært kunde hos Lyse i mange år grunnet at Lyse eies av komunene. En skam spør du meg.I tillegg har jeg lest at de står for mye av vindkraften her i Rogaland... Aldri Lyse igjen!!
Dessverre kan ikke Lyse godkjennes da faktura rutinene er nå ute av kontroll. De har over de sist 2 årene å vært svært upålitelige og gjør flere tabber. I da fikk jeg nok da en inkasso kom fra faktura jeg aldri har mottatt. La meg legge til det var ingenting å utsette på dem for bare noen får år siden. Dette er et ledelses problem.
Leverandør å stole på. Ingen skjulte kostnader å finne hos dem 👍🏻
Jeg er svært fornøyd med Lyse som strøleverandør. Ingen lureprising, kun stabile gode strømavtaler. (Gikk over til Fjordkraft en periode, men det skal jeg aldri gjøre igjen)
Skulle bestille ny Lysebox. Ventet uker og tok kontakt igjen og da hadde de ikke fått bestilling😟 Bestilte for andre gang på internett og fikk bekreftelse at det var bestilt. Ventet 3 dager og sjekket. Igjen var den ikke bestilt så jeg ringte å snakket med de og bestilte den på tlf. Og ventet. Og igjen var det ikke registrert. Hva fanken. Ringte dagen etterpå og skjeftet og da gikk det en dag og den var på døra. Samme skjer med svigermor. Skulle få nytt Internett og ny sentral og da ble det bare rot. Og nå som hun bestilte nye lyse box så fikk hun den gamle istedet for den nye og må styre med å sende tilbake boksen igjen. Grusomt til rot.
Ser ikke fordel med ny sikringsboks. Prøver være bevisst på lavere forbruk. Ser at Lyse ikke er billig. Regninger en gang i måneden på samme tid. Bra. Bare betaler. Kranglet om en tjeneste som var skyhøy da de var innom i 5 min. Noe fordel å bytte leverandør/ alternativ til fast pris?