NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Når jeg inngikk avtale med elkjøp om 500 kroner i avslag fikk jeg beskjed om at det var 6 mnd oppsigelse fra selgeren. Jeg vet jeg burde sjekket vilkårene, men jeg stolte naturligvis (dum som jeg var) på opplysninger fra selgeren i butikken. Når jeg da endelig sa opp denne forferdelige strømavtalen, som har vært alt for dyr, etter 6 mnd, fikk jeg et bruddgebyr på 500 kroner. For det første fikk jeg beskjed om at det var 6 mnd oppsigelse, noe som tydeligvis var 9 mnd, og bruddgebyret var på 500 kroner uavhenigig av hvor lenge man faktisk hadde vært kunde. Den var altså overhodet ikke justert for det faktum at jeg allerede hadde vært kunde i 2/3 av tiden. Når jeg prøvde å forklare situasjonen til kundeservice kunne de ikke bry seg mindre om hva slag informasjon jeg hadde fått fra Elkjøp, som jo er deres kunderepresentant. Jeg fikk heller ikke heved gebyret eller noen annen form for løsning. Kommer aldri til å bruke Norges Energi noen sinne igjen, og fraråder alle fra å benytte seg av det. Elendig på alle måter; pris, kundeservice osv. osv.
Ble tilbudt en innkjøpsprisavtale som jeg takket ja til. Viste seg at de hadde lagt på masse ekstra tilleggstjenester - uten at jeg var informert om/takket ja til dette. Selgerene er svært pågående, og det ser ut som at de kun opplyser om det som er gunstig med avtalen, men unngår det som står i liten skrift.
En selger på Elkjøp løy og sa jeg skulle få rabatt, mens han i virkeligheten byttet min strømleverandør. Det ble masse styr for å bytte tilbake med kreditnotaer etc. Siden har ikke NorgesEnergi gitt seg. De spør om bestillingen min og når den skal settes i kraft selv om jeg har sagt fra at jeg bestilte aldri. Senest nå et halvt år etterpå ringe de om det samme og nå har de jaggu sagt opp strømavtalen min med både Hafslund og min strømleverandør!
Påstår at jeg ikke har avlest måler i de siste fem år. Ny måler kom inn og fikk en strømregning som viste et forbruk som lå på 246% over tidligere forbruk....
Spekulerer i underfakturering (og å ikke sende fakturaer i det hele tatt) for at du skal bygge opp en høy gjeld, før de avslutter abonnementet og krever inn. Pass på!
Inngikk abonnement via Elkjøp. Det var skjulte avgifter og betingelser som avvek fra det jeg ble forespeilet. Likevel fikk jeg ikke avsluttet abonnement uten å betale gebyr. Svært vanskelig å komme i kontakt med kundeservice.
Sammen som andre kunder har fått regninger 2 ganger i måneden, jeg flytter til en an selskap i Juli så brukte strøm fra den selskap hele August, da begynte telefon fra de og tilby meg en god avtale, vel så havne i fella, fikk regninger fra den ny selskap i september kr 500, så kom sluttregninger fra Norges på kr 1350 i september og nå fikk jeg en ny regninger fra de på kr 1460 og da skal ha de betalt for nettleie for August på over kr 1000, og i august jeg var kunde i et annet selskap, nå har jeg fått nok av de, de er tyver med slips og koffert. STYR UNNA DETTE SELSKAPET. NÅ FLYTTER JEG
Jeg hadde Norgesenergi med rabatt via jobben. Likevel var det langt ifra det billigste på markedet. Heller i øvre prissjiktet. Da jeg byttet til Fjordkraft, tok det ikke mer enn 1 dag før de begynte å ringe.... Siden har ikke telefonen stått stille. Jeg har opplyst at de skal slette ALL info om meg inkl. telefonnr. både via mail og telefon. Men de ringer fortsatt. Har gitt mitt gamle nummer (som er registrert hos norgesenergi) til 12 åringen. Likevel presterer de å ringe nesten daglig. I dag ble det levert en politiannmeldelse for telefontrakasering. Har en liste på flere navn (kundebehandlere) og opptak av samtaler som er vedlagt anmeldelsen. Håper det nå tar slutt. STYR UNNA
Hade tenkt å bli kunde men lyckligtvis var jeg oppmerksam. Enligt min erfaring er det helt sant att de lurer kunder men de skriver det sånn at man også kan si at de har sagt det innen, de vet precis hva de håller på med. Du spør om noe og så skriver dem informasjon om det og samtidigt skriver dem og da får du med vintertrygghet og sparepakke og det låter ju som om man får det gratis men det får man altså ikke, men dette sier de ikke da, det må du vite selv....
Underfakturerer og så stopper strømleveranse. Bygger gradvis opp dyr gjeld. Dokumenterer ikke forbruk og innbetalinger. Måtte plutselig ut med 7500kr. Stengte likevel strømmen. Styr unna !!
For det første kom jeg inn på en ny avtale uten å være klar over det. Ut over det, svake og diffuse tilbakemeldinger og lang dialog (10-15 mailer) for en enkel avklaring på betalingsmetoder. Måtte forklare casen min til 4-5 forskjellige kundebehandlere, selv om maildialogen ble med på hver mail som ble sendt. Slitsomt.. Lange bindingstider på dårlige avtaler og bruddgebyr. Tar ikke hensyn til saken og har lite spillerom til å ordne opp.
Dyreste strømmen vi noen gang har hatt. I tillegg svært dårlig kundebehandling. Ved sluttoppgjøret fikk vi regning, som vi betalte på forfall. Vi brukte det samme kontonr vi hadde benyttet gjennom hele kundeforholdet - og var derfor ikke oppmerksom på at det skulle betales inn til et annet kontonr. Halvannen mnd senere får vi inkassovarsel i posten fra Kredinor, sluttoppgjør ikke mottatt. NorgesEnergi sier at siden beløpet ble innbetalt til feil kontonr, så går de automatisk i retur - uten å gi beskjed til kunden. Useriøst etter min mening.
Jeg har hvertfall fått lavere strømregninger etter at jeg byttet til NorgesEnergi. Har heller ikke tenkt å bytte selv om jeg har lest alle de negative omtaler her.
Valgte å bytte til NorgesEnergi på Elkjøp da det kunne lønne seg økonomisk utifra den informasjonen jeg fikk. 15% på mobil hos talkmore. Har familie der så det var lønnsomt. Gjelder dog kun for den person som er registrert hos NorgesEnergi og ikke hele familien. Har betalt via bedrift så ikke noe spart der. Så der gikk den besparelse. Oppsir etter 5 dager og på oppgjørs faktura har jeg også blitt belastet for sparepakken som koster 49 i måneden. Har ikke tilmeldt med dette eller blitt opplyst om dette da jeg signerte. De kan ikke gjøre noe så glad for jeg fikk oppsagt tidlig slikt jeg ikke hadde betalt for mye over lang tid.
Elkjøp påstod at det ikke var noen bindingstid, og at strøregningen var blant de billigste. Viste seg at Norgesenergi var dritdyre så jeg byttet. Da viste det seg at det var bindingstid likevel og jeg måtte betale for å bryte avtalen. Aldri mer Norgesenergi - RENT LURERI TYVERI. Skulle vært anmeldt. Burde vært forbudt
Lykke til med å prøve å komme gjennom de tjukke skallene til kundebehandlerne. Det er mer produktivt å snakke med en død hamster.