Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Monkey Business

Omtale av  Lars A. H

Lav kvalitet på service. Brukte bortimot en time for å få kontakt med en av kundebehandlerne via telefon. De legger til kostbare avtaler på din orginale strømavtale (eksempel vintertrygghet, og andre). Disse ekstra kostnadene godtok jeg aldri. Betalte fast 1500kr per måned for en liten leilighet, og jeg bruker LITE strøm. Jeg oppfattet dette dyrt. De var også noe uhyggelig da de lurte på hvorfor jeg byttet strømleverandør.

Nyttig (12)

Jeg ble lovet ingen bindingstid...

Omtale av  Vedran P

Hei. Siden strømavtalen avsluttes før avtaleperioden er over, må vi i henhold til avtalevilkårene fakturere deg et bruddgebyr. Har du spørsmål i forbindelse med dette, vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80. Hilsen oss i NorgesEnergi. For det første ble jeg lovet ingen bindingstid og kunne si opp avtalen når som helst. Slutt med denne mafiavirlsomheten Dere holder på med! Sender folk på døra for å lure deg til en dyr avtale og alt dem sier er jug også står sikkert noe annet på papiret. Jeg visste ikke hva slags avtale jeg fikk av dem forutenom at dem lovte meg og sa at jeg har ingen bindingstid og kunne si opp avtalen når som helst !!!

Nyttig (14)

Hvem er det som klager?

Omtale av  Bjarne T

Jeg har vært kunde i flere år og kjenner meg ikke igjen i de beskrivelsene som fremkommer på denne nettsiden. Dette kan umulig stemme. Jeg opplever Norgesenergi som svært billig og bra. Har heller aldri hatt noe problemer av noe slag. Det kan fremstå som om det er konkurrenter (Fake News) som dikter opp en masse tull. Nettet er for tiden full av slikt. Det er jo bare å sammenligne og er du ikke fornøyd kan du skifte igjen. Jeg begriper ikke at folk lar seg lure av "Fake News".

Nyttig (8)

Svindel

Omtale av  Ricardas

Legger til ekstra kostnader og abonnementer man ikke ber om. Rimelige lei av det

Nyttig (5)

Kundebehandling i gråsonen

Omtale av  Jørn

Norgesenergi bestemmer seg plutselig for å endre avtaler. Jeg inngikk avtale på spotpris over tlf. Selgeren opplyste aldri om vilkår som at man trenger BÅDE efaktura- og avtalegiroavtale. Etter snaut 3 mnd bytter de til et dyrere abonnement. Da kundeservice blir konfrontert med dette opplyser de om at byttet skyldes at vilkårene ikke var oppfylt, og hevder å ha sendt varsel samme dato som abonnementet ble flyttet. Dette varselet har jeg aldri fått, og såvidt jeg vet er dette uansett brudd på Forbrukerrådets regel om 14 dagers varsel. Opplever at kundeservice svarer unnvikende på direkte spørsmål, og det virker for tiden å være umulig å finne info, pris og oversikt over tilgjengelige abonnement på hjemmesidene deres. Har heller ikke lykkes i å få info om dette fra kundeservice, tross gjentatte forespørseler. Kan bare spekulere i om dette er en bevisst strategi eller ikke, men det er i beste fall forvirrende og kundefiendtlig. Føler jeg har hatt en grei erfaring med Norgesenergi tidligere, men det skjer tydeligvis noe rart med dem nå. Blant sammenlignbare aktører er de heller ikke lenger å regne som en lavpristilbyder. Jeg vil lufte min erfaring med forbrukerrådet, starte en prosess med å bytte leverandør, og kan ikke anbefale noen å ha kundeforhold med Norgesenergi pr nå.

Nyttig (10)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ikke la deg lure

Omtale av  Veronika

Umulig å komme frem på kundeservice. Ble lurt gjennom Elkjøp, de sa jeg kunne bytte som jeg ville og informerte ikke om bindingstid og bruddgebyr. Du har ikke sjans å lese dette når du står i en butikk, det skulle ikke vært lov. Håper fler går sammen og får stoppet disse svindlerne for godt. Grunnen til at jeg måtte bytte var at jeg ikke kom frem på kundeservice og de fant samtidig ikke adressen min, så ingen annen utvei enn å bytte til en leverandør som faktisk fant meg på en adresse. Det må jeg nok betale dyrt for. (Sto en time i kø på tlf på det lengste og kom fortsatt ikke frem).

Nyttig (11)

Evig kaos, og umilig å få kontakt med de.

Omtale av  Eirik

Har hatt norgesenergi i flere år, og det eneste posetive opplevelsen jeg har med de er at jeg fikk 500,- kr avslag på en fryseboks en gang i tiden. Jeg har stått med en dyr avtale, og priser dukker opp på faktura som ikke er avtalt i forkant. Og de er steike umulig å få kontakt med. Brukte 1 uke på å få de til å komme med ett tilsvarende tilbud som jeg hadde fått av annet strømselskap, men bytter selvom grunnet elendig respons tid og umulig å få tak i på tlf.

Nyttig (8)

Dårligste kunde servicen jeg noen gang har vært borti

Omtale av  Kristian

Alt er dårlig og kan ikke anbefales til noen som ikke ønsker seg problemer. Lykke til med å få tak i dem på telefon

Nyttig (8)

Sa opp eksisterende strømavtaler uten å være i kontakt med meg

Omtale av  Katt

De lurer til seg strømavtaler ved å si opp eksisterende strømavtaler i mitt navn uten å være i kontakt med meg for så å skylde på hafslund nett i etterkant. Tydeligvis er det slik at om du disponerer flere leiligheter samtidig (noe man ofte gjør i kortere perioder ved flytting) får man automatisk NorgesEnergi på alle adresser dersom man allerede har vært kunde på en adresse - uavhengig om man har tegnet nytt abonnement hos ny leverandør på den nye adressen. Drøyt og frekt (og ikke lovlig ifølge kundeservice hos Hafslund). I tillegg har NorgesEnergi veldig dyr strøm, har aldri hatt så høye strømregninger på sommeren før. Kundeservice har aldri vært noen hyggelig opplevelse der heller, og de på kundeservice kan finne på å ringe deg opp igjen og konfrontert deg dersom du i etterkant av samtalen gir lav score på opplevelsen av kundeservice (fikk i tillegg beskjed om å gi score på nytt for å rette opp). STYR UNNA!!

Nyttig (8)

På grensen til svindel

Omtale av  Njål

Gir deg produkter du ikke har bedt om. Legger på kostnader de ikke nevnte da avtalen ble inngått. Norges Energi går høyt ut i markedsføringen og slik jeg ser det er budskapet i markedsføringen ren løgn. Dette selskapet driver på grensen av hva som kan være lovlig - styr unna.

Nyttig (9)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Legger til ekstra kostnader og abonementer en ikke ber om

Omtale av  Alexander M

Legger til ekstra kostnader og abonementer en ikke ber om, flere ganger, STYR UNNA. Veldig useriøs aktør, elendig kundeservice.

Nyttig (7)

Styr unna!

Omtale av  Tm870

Fakturerer to ganger pr. måned istedenfor hver mnd. samt langt dyrere strøm enn konkurrentene. Legg til ræ.. kundeservice så får du så og si hele pakka! For all del, styr unna dette selskapet.

Nyttig (9)

Norges Energi byttet til et annet abonnement uten å informere

Omtale av  Harald F

Fikk aldri brukervilkår da jeg tegnet abonnement. Norges Energi byttet til et annet abonnement uten å informere hva de gjorde. De svarer ikke på mail og tar lang tid før svar på telefonen. Særdeles dårlig kundebehandlig. Alt er tuftet på at du skal misforstå. Har byttet leverandør. Hurra!

Nyttig (9)

Telefonterror

Omtale av  Øystein

Utrolig pågående telefonselgere. Tar ikke et nei for et nei

Nyttig (4)

Pris, kundebehandling

Omtale av  Michelle B

Har hatt Norges Energi siden de kom på markedet og har ikke hatt noe problem med prisen på min avtale. Er storfornøyd når en sjelden gang jeg må ta kontakt med kundeservice.

Nyttig (4)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Høye priser og elendig kundeservice

Omtale av  Kb

Gir ikke tilbakemelding på mail, og forklarer seg dårlig når du først får svar. Legger skyld over på Skagerak Nett i forbindelse med bytte av strømmåler når jeg etterspør hvorfor jeg har fått en høy regning fra dem. Anbefales ikke! Er ikke så mye annet å si.

Nyttig (7)

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR