Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Helt håpløst

Omtale av  Marius A

Jeg ringte idag NorgesEnergi for å klage på b.l.a at strømregningen nærmest har doblet seg etter bytte. Først og fremst fikk jeg ingen info av selger på elkjøp om at for de 500,- jeg skulle få i rabatt på en telefon ved å bytte strømleverandør, innebar bindingstid på 12 mnd. Men det stod sikkert i vilkårene jeg fikk levert etter å ha signert på avtalen. Min feil! Skjønner de kan gi det lille beløpet i avslag når de suger penger ut av deg i lang tid etterpå med uten mulighet for å avslutte hele greia hos NorgesEnergi. Da jeg klagde på prisene, fikk jeg umiddelbart 3.90øre i avslag (som egentlig bare er et ekstra påslag) pr kW, og de fjernet en annen kostnad på 39,- som jeg egentlig ikke helt hadde oversikt på hva var.. Mot at jeg godtok at "fornøydhetsgarantien" deres gikk bort, og at jeg ikke fikk muligheten til å få igjen typ 300-400,- på slutten av året!? Tenkte ok, det der går sikkert opp i opp uansett, får i det minste gi det et forsøk. Logger meg senere inn på mine sider samme dag, å finner da ut at de har forlenget avtalen min hos de med 12 mnd fra dagens dato? Hæ? Blir man bundet opp 12 nye mnd hver gang man er i kontakt med kundeservicen deres! Elendig og lite opplysende, rotete, lureri og styr unna denne leverandøren for alt det er verdt.

Nyttig (5)

Ingen oppfølging

Omtale av  Anonym

De gir en topp 5 garanti, men i virkligheten betaler du dobbelt så mye som andre spot priser i markedet.

Nyttig (4)

De holder ikke ord

Omtale av  Ansten

Jeg har forstått det sånn at ved verving skulle jeg få en mnd. gratis strøm. Dette har jeg ikke sett noe til. Har i dag betalt min siste strømregning fra NorgesEnergi, og har samtidig byttet til ny strømleverandør.

Nyttig (2)

Pågående selger

Omtale av  Ida

Det kom en fyr fra NorgesEnergi på døra i dag, og dette var ingen hyggelig samtale. Han var ekstremt pågående, og til tider uhøflig. Jeg ba om å få brosjyre slik at jeg kunne lese meg opp på hva tilbudet var, men da sa han: «jeg har tatt med så få, så disse brosjyrene gir jeg bare til de som vil bli kunde». Så man får altså ikke lese seg opp før man allerede har takket ja? Uhøflig, frekt og useriøst.

Nyttig (5)

Useriøst og lite kundevennlig

Omtale av  Terje

Fikk en pågående selger inn i huset. Ga klar beskjed om at jeg ikke var interessert i "sparepakke" (49,- pr. for å får 4 mnd betalingsutsettelse ved permittering). Når jeg nå flere mnd. senere oppdager at jeg har betalt 49,- hver mnd., sender jeg dem mail. Får etter flere dager i svar, at de ikke kan forandre noe på det som allerede er betalt. Useriøst og lite kundevennlig. Styr unna.

Nyttig (5)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Bedrift Aktiv

Omtale av  Tommy

Første faktura på min nye avtale «Bedrift Aktiv» er mottatt - Kunne ikke vært mer fornøyd. For det første var selgeren jeg fikk det av ekstrem hyggelig og sjarmerende, ikke minst dyktig. Har aldri kjøpt noe over telefonen tidligere, men hun ordnet og møtte alle mine problemer med løsninger. Fakturaen er betydelig mindre og selvom jeg ikke sparer så ekstremt mye, så ER dette en billigere avtale og hvorfor ikke bare ha det som er billigst. Selgeren lovet heller aldri gull og grønne skoger, men sa det akkurat som det var. På avtalen får du også tilsendt «prisbevis» hvor det står hva du betaler målt mot privatmarkedet, dette blir spennende i månedene fremover. Takk!

Nyttig (5)

Første henvendlese til kundeservice på 13 år, gikk veldig greit!

Omtale av  Kristen

Bortsett fra at det automatiske tilbakeringingen ikke fungerte. Men etter å i 7 min ha hørt på en energisk sørlandsk kvinnestemme som messet om at jeg heller burde gå inn på nettet å sjekke faktura og avtaler der, fikk jeg hjelp av en imøtekommende og tålmodig kundebehandler. Har ikke gærent å si om NorgesEnergi jeg :-) (jeg måtte gitt 5 stjerner om tilbake-ring hadde virket)

Nyttig (1)

Kom plutselig fakturagebyr.

Omtale av  Oddmund H

Har hatt NorgesEnergi i to år da det plutselig dukker opp et gebyr på kr. 49,- som det kaller "annet". Var i kontakt med kundeservice som skulle få det ordnet, neste måned kom et nytt gebyr på kr. 147,- som heter " engangsfakturering", hva er dette for noe da? Kontaktet kunderservice og etter lang venting fikk jeg kontakt, vedkommende synes å ha lite peiling på hva hun snakket om, skylte på systemet deres som var nede, var lite fornuftig å få ut av den samtalen. Dette er dårlig kundebehandling og resulterer i at jeg har funnet ny leverandør som også har betydelig lavere strømpris.

Nyttig (5)

Juks og bedrag

Omtale av  Martin

Jeg fikk lagt inn "vintertrygghet" til 39 kroner og "100% fornybar garanti" til 27 kroner automatisk enda jeg sa jeg ikke ønsket noen ekstraprodukter da jeg bestillte. De ringer deg hele tiden og prøver å få deg til å bestille flere dyre ekstraprodukter

Nyttig (7)

Dårlig kundebehandling

Omtale av  Laila U

Greit nok med selve strømmen og sånn, men å sitte en TIME i tlf uten å få svar er uhørt! I det minste burde det vært opplyst hvor lenge det er å vente eller hvilket nr man er i køen.

Nyttig (4)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Dårlig

Omtale av  Kevin

Dere svarer aldri på tlf .og ringer aldri tilbake heller.

Nyttig (3)

TRAGISK

Omtale av  Larsen

Lurt å unngå disse her! Sender faktura plutselig og er bare helt tull.. får heller ikke svar hos kundeservice,... UBRUKLIGE..

Nyttig (4)

Har vært kunde

Omtale av  Akbari

Har vært kunde. Ønsker ikke å velge NorgesEnergi som strømleverandør...

Nyttig (3)

Fakturerer fra to leverandører

Omtale av  Eszter

Nå har jeg oppdaget at min gamle leverandør fortsetter å fakturere.

Nyttig (3)

Veldig dårlig kundebehandling, ikke anbefalt

Omtale av  Thomas R

Jeg synes det ikke var noe særlig å være kunde hos dem, jeg frykter det. Skjuler veldig mye som for eksempel bindingstid, veldig dårlig connection / samarbeid mellom de og mørenett som medfører at de fortsetter å fakturere etter flytting etc, sleip kundebehandling og veldig innaccurate på prisene som kommer. In general litt for dårlig system!

Nyttig (8)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Salg av NorgesEnergi Bedrift Aktiv

Omtale av  Morten

Ble oppringt av selger fra NorgesEnergi som fortalte om avtalen Bedrift Aktiv. Han fortalte om hvor fantastisk dette var. Jeg spurte gjentatte ganger om det var noen ekstrakostnader knyttet til dette. Han sa nei til dette og at det kun var spotpris. Under opplesingen av avtalen klarte han å snike med en setning om fastpris på 59 kr/måneden på måleren. Dette fikk ikke jeg med meg. Han nektet også å sende avtalen på e-post samt at han sa jeg måtte svare ja på SMS under samtalen. Senere fikk jeg brev i posten der avtalen sto. Dagen etter mottak av avtalen ringte jeg NorgesEnergi for å klage. Medarbeideren fra NorgesEnergi viste til opptaket. Jeg ba om at de lyttet til det og tok en vurdering av avtaleinngåelsen. Hun lovte å gi tilbakemelding. Det skjedde ikke. Jeg ba LOS om å stoppe overføringen. Ca. en uke senere ringte en selger fra NorgesEnergi og spurte om hvorfor jeg avsluttet avtalen. Jeg forklarte hvorfor og sa at jeg ville boikotte NorgesEnergi for all framtid, blant annet manglende tilbakemelding fra forrige kundebehandler. Han begynte da å snakke nedsettende om konkurrenten LOS istedenfor å framsnakke eget produkt. Nå har jeg fått brev fra NorgesEnergi om avtalebrudd og at jeg må betale 1500 kr. Det har jeg nå sendt e-post om at jeg nekter å betale. Jeg vil anta at de har brukt mer i utgifter på meg enn de noengang vil få inn selv om jeg betaler straffegebyret.

Nyttig (17)

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR