Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

NorgesEnergi sender faktura - etter at vi har flyttet

Omtale av  Kristian T

Vår tidligere husvert vil ikke ta over strømmen på sitt navn. OG vi får fortsatt faktura fra Norgesenergi (Veldig dyr faktura) vi flyttet for 5 måneder siden. OG får beskjed fra NorgersEnergi at vi ikke har levert nøklene til husverten. (Husverten bor i etasjen over) Har noen erfaring fra dette?? Kan husverten nekte og ta over strømmen? Og må vi da betale. Vi byttet til Gudbrandsdal Energi og betaler 250 kr i hver måned. Mye bedre. Må og nevne at NorgesEnergi prøver å nekte oss, å bytte leverandør.

Nyttig (7)

Masete, rotete, ikke billig

Omtale av  Mads M

Jeg byttet til NorgesEnergi hos Elkjøp og fikk gavekort på 500. Greit nok. De roter med faktura og sender annenhver måned med nettleie. Dette måtte jeg gi beskjed om flere ganger og de syntes det var vanskelig å imøtekomme mitt ønske om mer like fakturaer. Etter oppsigelse skiftet jeg til en annen leverandør. Dette fikk jeg spørsmål om pr mail, i form av undersøkelse med mulighet for å vinne gavekort. Nå ringte de meg for å spørre hva som var grunnen til at jeg skiftet. Jeg sa at jeg hadde begrunnet det tidligere men vedkommende fortsatte allikevel å stille svært konkrete spørsmål om konkurrenten som jeg hadde skiftet til. Idiotisk opplegg. Styr unna. Eventuelt blokker 10 nummer så de ikke får ringt.

Nyttig (4)

Aldri mer NorgesEnergi!!

Omtale av  Dinh

Her blir du lurt trill rundt med loving om gode avtaler og billig strøm. Men ikke la deg lure. Her er det mangel på opplysninger, beløper som ikke blir varslet om. Så med månedlig fastpris kan du ende opp med stor minus og masse renter som hoper seg opp. Og før du vet ordet av det så ende du med STOR MINUS. Løp for livet. Skal aldri, aldri, aldri bruke dette selskapet igjen. 500kr fratrekk fra Elkjøp er ikke verdt dette.

Nyttig (12)

Kreative tileggsprodukter

Omtale av  Geir

Bestilte reisestrøm med Cashpoints fra Norwegian. Her lå det kreative tiliggsprodukter som i mitt hode er helt unødvendige. Da man bestiller ligger disse produktene ferdig i bestillingen. Så hvis man ikke er veldig observant og ønsker tillegsprodukter så må man ta de vekk før bestilling. Her mener jeg det burde være motsatt. At man aktivt skal krysse av for tilleggsprodukter. Når jeg oppdaget dette ba jeg de fjernet, noe de riktig nok gjorde. Jeg forklarte at jeg synes det var en dårlig måte å selge tilleggsprodukter på. Jeg ba derfor om kreditnota på dette (tror det var 140 kroner totalt). Noe jeg fikk nei på. Hadde bindingstid på 9 mnd. Da de 9 mnd var over så byttet jeg NorgesEnergi ut. Jeg kommer aldri til å bli kunde der igjen. Sikker lurt av Norgesenergi å ha såpass dårlig kundeservice, da jeg handler strøm for ca 25 000 kw i året.

Nyttig (7)

Meget dårlig kundebehandling

Omtale av  Ole

Meget dårlig kundebehandling, forsøker å presse deg mot din vilje, bruker telefonsalg hvor du skal svare i løpet av minutter og sekunder der og da, angrer du deg, presser de deg med at "du har forpliktet deg". I dagens samfunn bør det være opplagt at det ikke skal være bindingstid på strømavtaler, de beste strømleverandører har ikke noen binding ut over noen dager! Kundeservicen er tilsvarende alt for dårlig. Kundebehandlingen kan bli veldig mye bedre. En bedre kundebehandling betyr å sette kundens ønsker og behov i sentrum. Høre på hva kunden sier og ønsker. Å presse noen strømavtale på en kunde hører ingen sted hjemme i 2017! Unngå dette firmaet!

Nyttig (7)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Jukseselskap

Omtale av  Tommy

Her betaler du ikke bare for strøm, men også for mange andre kreative forslag på fakturaen. Disse folka er ute etter å flå deg. Vil ikke anbefale noen å bli kunde her.

Nyttig (9)

Elendig kundebehandling

Omtale av  Jan H. G

Utrolig dårlig hjemmeside som nesten alltid er mangelfull.

Nyttig (4)

God kundeservice

Omtale av  Anita

God og hyggelig kundeservice. Rask tilbakemelding.

Nyttig (0)

Rimelig og greit selskap med god kundeservice

Omtale av  Nina H

Jeg har hatt NorgesEnergi i litt over et år nå og er veldig fornøyd med de. De hadde en sparepakke som kostet 1 kr, men opplyste meg om dette og jeg fikk den fjernet etter en mnd med litt surr fra min side. Har også vervet 3 venner, så da har jeg fått tre måneder med gratis strøm. Liker også min side funksjonen hvor jeg ser alt greit og oversiktelig. Har vært hos Fjordkraft og Los tidligere, men tror det blir værenes hos NorgesEnergi for nå. Prisen er så og si lik i alle selskapene, men følte jeg fikk bedre service hos NorgesEnergi. :)

Nyttig (2)

NorgesEnergi svindel

Omtale av  Jon

Kjøpte tv på elkjøp med 500kr i rabatt med tegning av NorgesEnergi. Gikk over til min gamle strøm leverandør ca 6 mnd senere grunnet tillegg på regninger som ikke var opplyst om. Betalte bruddgebyr på 500kr. Etter dette blir jeg nedringt av NorgesEnergi der de vil ha meg tilbake som kunde, sier nei. 14 dager senere kommer en faktura i posten med nytt bruddgebyr fra kredinor der de påstår jeg har kjøpt enda en ny tv. Juks og bedrag.

Nyttig (9)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Dårligste pris og service

Omtale av  Fia

Vi hadde NorgesEnergi som strømleverandør. Vi (to voksne) ville ha et stabilt strøm abonnement og valgte derfor å få spredt kostnaden utover månedene med ca samme pris per mnd. Vi bodde i en 38 kvm leilighet og hadde leiligheter på alle sider. Det vil si at vi ikke trengte å bruke så mye strøm på fyring. Vi betalte 700 kr i måneden. Vi begge er i full jobb og begge har treninger på kveldene. Vi er derfor ikke det paret som ser mest på tv osv. Vi hadde heller ikke vaskemaskin eller tørketrommel. Etterhvert kjøpte vi oss en ny leilighet og ga beskjed per mail om at vi ville si opp abonnementet på flyttedatoen. Vi ga beskjed om dette en måned før og vi fikk tilbakemelding på at de hadde mottatt oppsigelsen. Netteier fikk også beskjed. En måned etter vi hadde flyttet fortsatte vi å få fakturaer fra Norges energi, selv om netteier bekreftet at vi var ferdig som kunde hos Norgesenergi. Norgesenergi derimot benektet for å ha fått oppsigelsen og at netteier heller ikke hadde videre formidlet noe. Det var mye frem og tilbake og det endte med at jeg måtte videresende mail jeg fikk fra netteier og NorgesEnergi + tidligere oppsigelsesmail. Nå krever NorgesEnergi et sluttbeløp, ettersom vintermåneder er dyrere. Det er i og for seg helt innenfor, men at det er på nesten kr 4000 kr er helt vanvittig. Det vil si at månedsbeløpet for strøm hos dem er på over 1300 kr i måneden fra jan-juni. Med andre ord så vil jeg IKKE anbefale denne strømleverandøren, da dem holder igjen oppsigelser, har dårlig service (dem ikke sjekket opp med netteier selv) og har de dyreste prisene.

Nyttig (9)

Villedende kostnadsammenlikning mellom Norgesenergi og netteier

Omtale av  Karlson

1. NE gir et feilaktig bilde av den totale strømprisfordelingen i deres faktura når dette blir illustrert med et kakediagram. Der kombinerer de, og sammenlikner kostnadene fra BKK (netteier), over to måneder, og kostnadene fra Norgesenergi (strømleverandør), over en måned. Skal NE ha med dette diagrammet må de få med totalkostnadene fra Norgesenergi over to måneder, slik som med BKK. 2. På betalingsoversikten står et punkt som heter Annet. Slik det fremstår har ikke denne noe med hverken Norgesenergi eller BKK å gjøre (den hører faktisk til hos NE). Alle kostnader forbundet med BKK kommer i én totalsum på denne betalingsoversikten. Skal man ha detaljer, går man inn på BKKs fakturadel. Det må også NE få til. Her blander NE egen, og felles oversikt. Eventuelt må det legges til "NorgesEnergi" sammen med "Annet" slik at det fremkommer hvor denne utgiften hører hjemme. Dette er på ingen måte en fellesdel for BKK og Norgesenergi. Da jeg gjorde dette kjent for NE møtte jeg liten forståelse hos dem, og løsningen deres så langt i mail-korrespondansen er å få BKK (netteier) til å begynne å fakturere meg en ganger i måneden, slik som NE gjør. "... Da vil jo kakediagrammet bli riktig... " (NE-kundeservice). Da er min løsning å bytte tilbake til Fjordkraft, der de oppfører seg som profesjonelle, og ikke amatører med billige triks.

Nyttig (6)

Frekkhet uten grenser

Omtale av  Stein O

Dørselger fikk beskjed. 28/6, av hustru at ingenting skulle gjøres før jeg hadde sett på det. Så dumper det ned avtale på hennes e-mail, IKKE min, om inngått avtale. HELDIGVIS fulgte det med angreskjema. Leveres personlig i morgen tidlig. Har ingen sans for disse strømbaronene.

Nyttig (10)

Dårlig informasjon, ekstra gebyrer

Omtale av  Martine

Som mange andre byttet jeg til NorgesEnergi for å få en rabatt på kr. 500,- hos Expert. Jeg fikk ingen informasjon om at det var en "sparepakke" med i avtalen for kr. 1,50/dag og heller ikke informasjon om påslag på kr. 47,- hver måned. Fikk heller ingen opplysninger om bindingstid på avtalen.

Nyttig (8)

Svindelselskap

Omtale av  Michael T

Det er en he#%&"s suppe hele greia. Mer useriøst og shady firma skal du lete lenge etter. Om du vil bli fakturert for måneder du ikke har brukt strøm eller lignende så for all del velg norgesenergi, så ripper de deg for alt du er verdt.

Nyttig (8)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Utrolig dårlig informasjon og service

Omtale av  Merete

Byttet til NorgesEnergi, men etter 4 mnd ville jeg bytte fordi strømmen ikke på langt nær var så billig som jeg fikk inntrykk av - av selgeren. Men da fikk jeg et gebyr for å bryte en avtale med 6 mnd' binding selv om jeg aldri ble informert om dette. Kommer aldri til å bruke de igjen. Bruker nå Gudbrandsdal Energi og er veldig fornøyd.

Nyttig (6)

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR