NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
De klarer ikke å håndtere to adresser og avtale om å kommunisere pr. mail. Sender purringer til ubebodd bolig og inkassokrav når fakturaene ikke når frem.
Dårlig og svært treg kundeservice og de holder ikke avtalene som selgerne inngår. Styr unna.
Sa opp avtalen innen klagefristen da grundig sjekk viste at de faktisk lå over spotpris, ikke under. Snakket med agent som bekreftet oppsigelsen. To mnd etterpå ringer de og skal ha bruddgebyr. Møtes hos Forliksrådet!!
Det finnes ingen adjektiv som virkelig kan beskrive hvor dårlig og useriøs NorgesEnergi er, uten å stille de i ufortjent godt lys. Som lyn fra klar himmel kommer det nå krav om bruddgebyr. Dørselgeren understrekte at den eneste konsekvensen av et brudd ville være at jeg ikke fikk "rabatten" på 500 kr.
Jeg oppdaget plutselig at de hadde ført på en norgesforsikring? Jeg ringte og de skulle fjerne den- neste måned kom den alikevel. Så avtalte jeg med et nytt selskap om flytting. Så ble jeg ringt opp av norgesenergi og bot og bedring. - Jeg sa at nok var nok. Så kommer bare regningene alikevel?? Jeg kommer ikke ut... Hjelp- Vedkommende person som ringe meg må ha fjernet det nye selskapet for jeg fikk en melding med krav om svar OK. Jeg skrev Nei. Men jeg sitter fortsatt fast i Norgesenergi.. Når en leser Bytt.no undrer jeg meg over at ikke norgesenergi tar hinta og snur om den agresive telefon terroren de bedriver..... Det eneste posetive er at jeg har strøm i kontakten - men det takket være nettleverandøren som ikke er norgesenergi....
Flyttet fra leilighet 1 til leilighet 2 i samme bygg, fantes ingen mulighet for å flytte strømavtalen på nett. Sa opp & signerte på nytt. Første regning kommer med påtrykk "gratis strøm" av 750kwh samt nettleie på 550kr. Etter en tid dukker det opp en mail der de påstår nettleverandør ikke hadde sendt de info for regning slik at neste regning skulle tillegges nettleie som da ikke var betalt ved forrige strømregning. Hehe Roter de med så enkle ting gir jeg gjerne pengene til andre.
Mottok første faktura med flere ekstraposter med forsikring mot ditten og datten. Klagde på det og de lovte å fjerne, men på neste faktura var alt fortsatt der. Har nå byttet.
Det er mye dyrere enn hva de annonserer. De oppgraderer med abonnementer som gjør det enda dyrere for kunden. Kundebehandlingen er dårlig.
Det er ingenting bra med norgesenergi. Vi har hatt norgesenergi avtale mer enn ett år med fast beløp 500 kr. for strøm per måned. Noen måneder siden dem endret 500 kr til 1200 kr i måneden. Vi visste ikke noe i det periode hva koster strøm hos andre leverandører. Forrige måned har vi skrevet avtale med akraft. Men etter dette norgesenergi har begynt å sende til oss store fakturaer gang på gang 1200 kr og en på 3400 kr. Vi har alltid betalt alle regninger innen fristen. Men hva er dette for noe som kommer nå. Dem sier det er noe som heter strømskonto. Nå akraft har skrevet avtale med oss uten å informere at det er noe 12 måneders binding. Alle nye strømleverandørene hvem som helst lurer folk på en eller annen måte. Norgesenergi også svindler mye. Trippel garanti, påslag, strømskonto, prisgaranti er alt noe lurende ord for å lure vanlige naive folk i Norge.
Jeg gikk bra SKS kraftsalg som jeg var fornøyd med, til Norges Energi. Dette var fordi jeg fikk avslag på 500 kr. på et kjøp hos Elkjøp. Avtalen viste seg å være svært dårlig, og grenser mot svindel. Informasjonen jeg fikk i butikken var mangelfull. Men jeg stolte på han som solgte til meg, fordi det var et familiemedlem. Etter hvert oppdaget jeg at strømregningene hadde mer enn doblet seg. En av grunnene er at dem ser ut til å ta dobbel nettleie annenhver måned. En feil dem gjør bevisst eller ubevisst. Dette er en sak jeg prøver å få oppklart med dem. Men kundebehandlingen går tregt. Dem sier dem har stor pågang. Så det er nok mange som vil klage. Her er noen av utgiftene jeg har fått på hver regning etter at jeg byttet fra SKS til NorgesEnergi. (Dem ville selvsagt aldri opplyst om dette, da ingen ville ha godtatt noe slikt) : Påslag: 32,32 kr. Fastbeløp: 47,00 kr. (Klaget og fikk beskjed om at dette måtte dem ha for å tjene penger på kundene) Sparepakken: 42,00 kr. I tillegg til dette er det andre faste utgifter hver måned, og dyrere strømpris enn hos SKS. Norges Energi er altså bare lureri. Og ikke noe man burde gå inn i. Jeg måtte binde meg for 9 måneder. Men skal klage til forbrukerombudet og prøve å komme meg ut av det. Alle burde forstå at når man har råd til å føre så store markeds- og reklamekampanjer som NorgesEnergi gjør. Så er det svindel. Eller hadde dem aldri hatt råd til å holde på slik. Heldigvis kan forbrukerne informere hverandre. Og det var dumt av meg å ikke google "NorgesEnergi klager", før jeg inngikk avtalen. Hold dere langt unna NorgesEnergi!
Ble veldig skuffet - da jeg tegnet strømabonnement med NorgesEnergi, og ikke ble opplyst om at jeg hadde 9 mnd bindingstid. Jeg spurte også om det var bindingstid, men fikk til svar at det var det ikke. Så da jeg byttet strømleverandør fordi jeg ikke var fornøyd med NorgesEnergi - fikk jeg plutselig et gebyr siden jeg byttet i bindingstiden. Sendte email til kundesenteret, men det hjalp ingenting. Synes det er utrolig frustrerende - når jeg ikke en gang visste om bindingstiden. Så kommer aldri til å bruke NorgesEnergi igjen.
Pass på! NorgesEnergi ringer rundt til folk registrert med organisasjonsnummer som f. eks. et enkeltmannsfortak. Selger lover rimeligere strøm som såkalt bedriftskunde. I praksis viser det seg å være mye dyrere enn for eksempel Hafslund. Både prisen per kw og månedsprisen er høyere enn for privatkunder. Det de selvfølgelig glemmer på fortelle deg er at du blir låst fast i 12 måneder. Rent lureri og svindelaktige salgsmetoder. STYR UNNA NorgesEngeri!
Ble oppringt av ivrig selger. Tok et par kontroll-spørsmål og selgeren hadde aldri hørt om disse "fagordene" før. Vet veldig godt hva Norges-lure-energi står for, da jeg har vært borti disse. Hva er eget skillet mellom Svindel og Norgesenergi? Hvor mange saker har de ikke pågående i forbrukerklagenemda? Disse må man aldri rote seg borti, og siden de har vært så lenge på markedet uten å bli stoppet så vet vel alle hvilket dårlig rykte de har. Regningene ble mye større for mine foreldre som startet med Norges Energi. Gudbrandsdal Energi er mye rimeligere og der er de også ærlige! Før eller siden forsvinner nok NorgesEnergi etterhvert som ryktene om hvor uerlige de er går. Heldigvis, en liten trøst, er at Norges-Energi har lavere omsetning for 2015 enn de hadde helt tilbake i 2012. Så vi er flere som ikke liker dem. Opplysningene fant jeg på proff.no og det gledet meg. Det tok fryktelig lang tid for mine foreldre å "komme helt ut av systemet" til Norgesenergi, på grunn av mye rot i fakturering og kundeservice.
Oppdaget på fakturaen at jeg betaler 39 kr per måned for noe som kalles vintertrygghet. Ringte kundeservice for å høre hva dette var for noe. Det viste seg at jeg har betalt for dette i nesten 4 år og siden jeg vet at jeg aldri hadde sagt ja til noe sånt skulle han sjekke telefonsamtalen der jeg visstnok takket ja og ringe meg opp igjen. Han ringte meg aldri opp så jeg kontaktet kundeservice på ny og fikk samme svar, de skulle ringe meg opp. Har enda ikke hørt noe etter 2 uker. Takk for meg norgesenergi. Kommer aldri tilbake.
Gå rundt på dørene og selge billig strøm. Liksom er de desperate, det finnes jo selskaper som leverer mye billigere strøm en Norges Energi. Svindel A/S.