NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Misinformasjon når avtalen ble inngått. Senere nekter de å gi ut avtalen som ble inngått og lydfilen hvor den ble inngått. Useriøst fra en såpass stor aktør. Råder alle å styre unna.
Hei Lukas D! Vi ønsker gjerne å undersøke hva som har skjedd med strømavtalen din hos oss og håper du tar kontakt med oss på telefon 38 10 00 80. Vårt kundesenter har åpent mandag - fredag klokken 08.00 - 16.00. Mvh Anna, NorgesEnergi
Ikke fornøyd med strøm avtale.. Alt for dyrt spørre du meg.. Skal ha det billigste Strømmavtale jeg kan få
Hei Uno L! Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 10 00 80 dersom du ønsker en gjennomgang av din avtale og at vi kan undersøke om vi har en annen avtale mer tilpasset ditt forbruk. Mvh Anna, NorgesEnergi
Holder seg til avtaler og leverer en oversiktlig faktura.
Hei Roy R! Takk for at du tok deg tid til å legge igjen en hyggelig kommentar. Det setter vi pris på! Mvh Anna, NorgesEnergi
Trivelige folk i telefonen som prøver så godt de kan for å gi gode tilbud😊ønsker at telefonfolka kunne gi en liten rabatt på strømregninga når man ringer og spør spesifikt om dette. Det fikk de til før i tiden, så hvorfor ikke nå?
Hei Illa! Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en hyggelig kommentar. Det setter vi pris på. Vi har per nå ingen kampanjer, og har da ikke mulighet til å utgi rabatter. Mvh Anna, NorgesEnergi
Meget fornøyd med NorgesEnergi. God service og behjelpelig personale.
Hei Jan A. P! Så hyggelig å høre at du er fornøyd med NorgesEnergi. Det setter vi stor pris på. Mvh Anna, NorgesEnergi
De påsto for eksempel at jeg hadde bestilt noe de kalte noe ala "fornybar energi-garanti" (som er et absurd konsept side de jo leverer strøm fra ulike kilder, og ikke vet (eller bryr seg) om hva som havner hvor). Dette måtte jeg betale "kun" 1.98 kr pr dag for. Det er 60 kr pr mnd for noe jeg ikke har bestilt (og som selvfølgelig er ren grønnvasking). Og umulig å etterprøve. Så prøvde de å skape en slags tvangstrøye ved å "gi" meg en rabatt som viste seg å ikke være verdt noen ting før jeg har vært kunde i et år. Oppå der tok de høy fast "månedspris", og påslaget var høyere enn hos andre. Da jeg likevel byttet var de veldig pågående for å få meg tilbake. Og det kom diverse tilbud om makspris og variabel pris og fastpris, med og uten bindingstid, og andre "produkter" som er vanskelig for en kunde å vurdere. Jeg ville bare ha strøm, til spotpris, betaling på etterskudd, ingen bindingstid, no frills, og med transparent prising så jeg kan vite hva det koster. Punktum.
Hei Gringo! Med 100 % fornybar energi knyttet til din strømavtale garanterer vi at det produseres strøm fra fornybare kilder tilsvarende ditt strømforbruk. Beviset kalles opprinnelsesgaranti, og gir deg som kunde mulighet til å bruke forbrukermakten din ved å øke etterspørselen etter fornybar energi. Når etterspørselen fornybar energi øker, blir det mer lønnsomt for kraftprodusentene å investere i mer miljøvennlig energi. Per dags dato kjøper NorgesEnergi kun opprinnelsesgarantier fra nordisk vannkraft, dermed garanteres det at det produseres like mye vannkraft som det du forbruker. Vi ønsker gjerne å undersøke hva som har skjedd i avtalen din og håper du tar kontakt med oss på telefon 38 10 00 80. Kundesenteret vårt er åpent mandag - fredag klokken 08.00 - 16.00. Mvh Anna, NorgesEnergi
Kjøpte the frame på black friday,ble lurt inn i en avtale jeg ikke kom meg ut av..Og regninger som ikke ligner grisen,like høye regninger som en familie på 4. Og jeg er 1 person.Holde der langt unna er mitt tips til dere
Hei Glenni! Strømprisene har dessverre vært rekordhøye i hele 2021. Ved avtaleinngåelse på Elkjøp får man en spotprisavtale, og følger dermed gjeldende markedspris på strøm. Spotprisen er ikke bestemt av strømleverandøren, men den nordiske strømbørsen NordPool. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 dersom du ønsker at vi går gjennom avtalen din og sjekker om vi har en annen avtale mer tilpasset ditt forbruk. Mvh Anna, NorgesEnergi
Leverandøren virker å ligge stabilt blant de 10 rimeligste. Faktura er oversiktlig og inkluderer også nettleie. Dette forenkler totaloversikten for sum strømkostnad hver måned. Denne leverandøren er intet unntak når det gjelder telefonselgere som prøver å selge inn tillegg som koster ekstra. Har prøvd både strømkonto ( mistet oversikten over reell kostnad) og garantistrøm uten å få noe annet tilbake enn økt kostnad. Så lenge en holder seg til enkel spotprisavtale er NorgesEnergi helt grei.
Hei, Jan O. H! Så hyggelig at du er fornøyd med din strømavtale hos NorgesEnergi! Skulle det være noe vi kan hjelpe deg med, må du gjerne ta kontakt med vårt kundesenter. Mvh, Truls - NorgesEnergi
Jeg abonnerte hos Norges Energi, men lot meg lure av et såkalt lokketilbud hos en useriøs konkurrent som etter kort tid skrudde opp prisen. Etter å brukt tid på grundig analyse valgte jeg å gå tilbake til Norges Energi, som gjentatte er kåret til beste strømleverandør.
Hei, Terje B. M! Så hyggelig at du er fornøyd med NorgesEnergi som strømleverandør! Mvh Truls, NorgesEnergi
Grei kundeservice, men kronglete å ikke kunne få svar utenom normal arbeidstid. Chat fungerer greit, men du kan oppleve å bli satt i lang kø, samt at du miste plassen i køa dersom siden oppdaterer seg. Dårlige varsler på endringer i strømavtaler som er knyttet til prismatch, og feigt at de ikke matcher minuspåslag lengre. Bonus for at de gir bonus, men trekk for at du ikke selv kan bestemme hvordan du skal få denne refundert. Har du to anlegg (f.eks hytte), legger de bonusen på den som fra før av har lavest forbruk. Og de kan være svært treige med å legge bonusen/rabatten til fratrekk på faktura. Som forbruker må du være veldig på for å få det du har blitt lovet.
Hei, Lena! Vi takker for dine tilbakemeldinger! Vi jobber hele tiden med utvikling og forbedring av kundeopplevelsen hos NorgesEnergi. Om du referer til verving når du nevner bonus, så vil ververabatt bli registrert på anlegg som blir vervet når dette har hatt aktiv strømleveranse i 1 mnd. Det samme gjelder aktivt anlegg som har foretatt verving, så vil ververabatt bli registrert på anlegg og trukket fra faktura, når vervet anlegg har hatt aktiv strømleveranse i 1 mnd. Mvh, Truls - NorgesEnergi
de sier de hr kun en fast avgift på 49 kr og ikke påslag på spotpris, her er det som er på faktura Fastbeløp 01.10.21 - 01.11.21 31 dager 39,00 kr/mnd Strømforsikring 01.10.21 - 01.11.21 31 dager 49,00 kr/mnd Prissikring 01.10.21 - 01.11.21 31 dager 49,00 kr/mnd Påslag 01.10.21 - 01.11.21 1 086,43 kWh 5,99 øre/kWh stemmer jo ikke i det hele tatt med hva de sier
Hei, John G! Vi har forskjellige avtaler i vårt sortiment, hvor de ulike avtaler kan ha forskjellig fastbeløp og påslag. Vår nyeste avtale Spotpris har derimot 0 øre/kWh i påslag og kun 49 kr/mnd i fastbeløp. Håper du har mulighet til å ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 10 00 80, så kan vi ta en gjennomgang av din strømavtale sammen med deg. Mvh, Truls - NorgesEnergi
Dere burde ha bedre kontakt og ikke en lang ventetid på å få et svar. Mange av oss eldre er ikke så oppdatert på internett.
Hei Margue! På grunn av mange spørsmål knyttet til høstens høye strømpriser er det for tiden svært stor trafikk på kundesenteret vårt. Det vil derfor til tider være unormalt lang ventetid på telefonen og svartid på epost. Vi beklager dette og ønsker å være så tilgjengelig som mulig, men håper på forståelse for situasjonen. Mvh Truls, NorgesEnergi
Dårlig kundeservice som ikke gjør det dem lover og vi blir straffet med purregebyr...
Hei, Det er beklagelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse i dialog med vårt kundesenter. Vi ønsker gjerne å undersøke saken nærmere. Håper derfor du har anledning til å kontakte oss igjen. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80. Mvh Truls - NorgesEnergi
I forbindelse med bytte fra Norgesenergi ble jeg oppringt om at jeg ville bli ilagt bruddgebyr. Fikk kontinuert avtalen, men sa den opp samtidig. Ved bytte etter avtaleperiode oppdaget jeg tilfeldigvis på e-faktura i nettbanken at bruddgebyr for mine to anlegg likevel var lagt til. Ikke svar fra kundeservice på to eposter sendt om dette. FIkk etterhvert ordnet opp på telefon. I tillegg har jeg blitt ilagt ikke avtalte gebyrer som jeg har måttet fått fjernet gjennom kundeservice. Det kan virke som en del av forretningsideen er at kundene ikke sjekker efaktura/avtalegiro i nettbanken. Her er det mye som ikke har stemt med hva som ble avtalt. På den positive siden kan det nevnes at dette ble ordnet opp i umiddelbart på telefon. Men ikke på epost.
Hei Guttorm R! Så bra å høre at saken din ble ordnet kjapt i kontakt med vårt kundesenter. Mvh Anna, NorgesEnergi
Jeg har idag tipset Konkurransetilsynet om det jeg hevder er kynisk utnyttelse av strømkunder. De går ikke av veien for å bryte lover og regler. I mitt tilfelle brøt Gudbrandsdal energi kontrakten og ga den tilbake til Norges energi. Av de hundrevis av bruker innlegg her ser man at man ikke blir tatt på alvor. Det er svar som "det var trist å høre", "beklagelig" "ring oss så får vi se på det".
Hei Sidsel! Ved et leverandørbytte skal man som kunde akseptere avtale hos ny leverandør. Det vil da bli automatisk sendt ut melding til gammel leverandør som informerer om opphør av avtalen. Vi er oppriktig når vi skriver at vi syns en opplevelse er trist og beklagelig. Grunnen til at vi ber dem ringe oss er fordi vi ikke kan diskutere en strømavtale i et åpent forum grunnet personvernloven, GDPR. Mvh Anna, NorgesEnergi
Hyggelig og ærlig kundeservice!🙏❤️ Er det noe jeg lurer på og kommer med som. får jeg alltid svar.
Hei Lars E.E! Tusen takk for at du tok deg tid til å legga igjen en så hyggelig kommentar. Ønsker deg en god førjulstid. Mvh Anna, NorgesEnergi.