NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Har betalt inn fast beløp i alle år, aldri hørt noe fra NorgesEnergi, før jeg byttet strømleverandør. Da tar de kontakt og spør hva de kan gjøre for å beholde meg som kunde. Når de ikke får beholde meg som kunde, så smeller de ut en sluttregning på kr 5200,- som takk for et langt kundeforhold. Fastbeløp tydeligvis vært for lite, pluss renter av dette. LURERI = NorgesEnergi . Ødelegger for hele strømnæringen, kunden er ikke i fokus i det hele tatt. Skal aldri tilbake og har nå avsluttet både primærbolig og sekundærbolig. Trist som F………!
Hei Reidar Vi synes det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd med din strømavtale hos oss. Det høres ut som du har hatt en betalingsløsning hos oss som heter Strømkonto. Denne fungerer som en konto som du betaler inn til og som vi trekker dine fakturaer fra. Vi tar da utgangspunkt i ditt årsforbruk og deler dette i tolv like deler slik at du betaler det samme hver måned hele året. Dette er for å gi mer forutsigbarhet og for å unngå høye fakturaer på vinterhalvåret som for noen kan være en utfordring å få betalt. Man vil jo da vanligvis betale litt mindre enn man bruker på vinteren og litt mer enn man bruker på sommeren så vil dette jevne seg ut i gjennom året. Det er veldig vanlig å ligge litt i minus på saldo etter vinteren. Dette vil vanligvis gå i pluss igjen i løpet av sommeren/høsten. Saldo oppdateres på hver faktura slik at man til en hver tid kan få oversikt over hvordan man ligger an med innbetalinger. Man kan velge å betale mer eller mindre enn anbefalt månedsbeløp om ønskelig. Strømkonto er valgfritt hos oss og man kan når som helst avslutte denne og faktureres for reelt forbruk om ønskelig. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter dersom du ønsker en utsettelse/oppdeling av faktura eller om det er noe annet vi kan gjøre for deg. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ Vi håper du tar kontakt med oss igjen slik at vi kan se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica - NorgesEnergi
Virkelig bra mao. Er raske på det meste har nå også bestilt mobilabbonement gjennom de billigst i landet anbefales på det varmeste. Lee
Heisann! Tusen takk for tilbakemeldingen din :) Godt å høre at du er fornøyd med våre tjenester. effektivitet er utrolig viktig for oss, det skal jo være enkelt og greit å ha NorgesEnergi! Hvis du noen gang møter på et problem, må du bare kontakte oss. ha en fin dag videre! Mvh Morten NorgesEnergi
Det eneste jeg savner er en oversikt hva man har brukt i penger hver dag. Der har Tibber en veldig fin app
Heisann! Takk for din tilbakemelding :) Det er helt supert at du gir oss feedback på appen, det er en del ting vi kan forbedre oss på. Appen er fortsatt relativt ny og mange oppdateringer skal komme. Planen er å implementere en oversikt over hva strømregningen blir snarest. Bra at du sytes ting er oversiktelig dette er målet. Ha en fantastisk fin dag videre! Mvh Morten NorgesEnergi
Norges energi oppfyller mine forventinger. Lett å få kontakt, hyggelig og bra service.
Heisann! Tusen takk for din gode tilbakemelding :) Vi setter virkelig pris på å høre dette Martin. Vi prøver vårt beste for at du skal ha et godt forhold til oss. Det var bra å høre at du også har hatt en god serviceopplevelse hos oss. Bare å ta kontakt i fremtiden om du opplever noen problemer, så skal vi gjøre alt vi kan for å hjelpe deg! Mvh Morten NorgesEnergi
Utrolig dårlig informasjon og oppfølging. Vi gikk over fra "sesongpris" til spotpris 14. november 2022. Jeg fikk da beskjed om at pengene jeg hadde på min strømkonto skulle overføres til min bankkonto umiddelbart. Det har fortsatt ikke skjedd. Jeg får fortsatt mail (senest i dag) om at mitt "anbefalte månedsbeløp" har endret seg. Da er spørsmålet mitt: 1. Hvorfor får jeg ikke pengene fra strømkonto overført slik kundebehandleren opplyste om? 2. Hvorfor får jeg anbefalt månedsbeløp når jeg har gått over til spotpris? 3. Hvor i all verden finner jeg informasjon om dette månedsbeløpet og hva som står på strømkonto? - i mail fra Tellier Service står at jeg finner det på "min side" hos Norges Energi. Informasjon om saldo finner jeg kun i faktura fra Tellier service (sendt ut 1.12 - altså over to uker etter at jeg gikk over til spotpris). 3. Til slutt: Jeg kan ikke finne informasjon om mitt faktiske strømforbruk desember 2022. Har lett, men finner det ikke noen steder på "min side". Derimot kan jeg lett finne hva "gjennomsnittpriser og effekttopper" er - fullstendig uinteressant for meg. Jeg finner "Totalt forbruk for perioden" oppgitt i KwH, men ikke hva det kostet - informasjon i kroner og øre? Ser det er oppgitt hva jeg brukte per dag. Er det forventet at jeg skal legge sammen mitt daglige forbruk og regne det ut selv? Hvorfor ikke oppgi dette rett ved siden av total bruk av Kwh i desember? Slik andre selskap gjør. Oppsummert synes jeg at Norges Energi har en elendig kundeoppfølging og dårlig informasjon, og en hjemmeside som gir mye (unyttig) informasjon, som er mer egnet til å forvirre enn å informere. Vil ikke anbefale Norges Energi til noen.
Heisann! Leit å høre at du ikke vil anbefale oss videre. Når du bytter fra "Sesongpris" over til "spotpris" avsluttes ikke strømkontoen din. Strømkonto er bare en alternativ betalingsmetode. Du får tilbake det som ligger inne på saldoen hvis strømkontoen avsluttes eller hvis du spesifikt ber om det. Tilbakeføringen skjer ikke umiddelbart, som du sikkert vet så tar transaksjoner via bank opp til et par dager. Med strømkonto får du en kreditt løsning, det anbefalte beløpet er et "anbefalt" beløp du betaler for at du ikke skal gå i minus. Merker du at betalingene er større enn den faktiske strømregningen din koster, kan du selv justere beløpet du betaler. Alt av informasjon om saldo og forbruk er mulig å se inne på min side. Under dashbordet finner du strømkonto saldoen din og under forbruk tabben finner du alt av informasjon om forbruk nå og tidligere måneder. Det er såklart ikke noe greit hvis du føler deg feilinformert av kundebehandler, men du kan gjerne kontakte oss igjen via mail eller telefon så kan vi gå gjennom saken din og prøve å hjelpe deg så godt som bare mulig :) Mvh Morten NorgesEnergi
De informerer ikke om den bestte avtale, men setter deg på den dårligste. De svarer ikke på tlf/mail
Heisann! Det var leit å høre at du opplever oss slikt. Vi prøver alltid vårt beste når det kommer til å informere om viktige detaljer i våre avtaler. Vi setter deg ikke aktivt på en dårlig avtale, det er viktig at du gir oss input i forhold til hva du ønsker fra strømavtalen din. Vi opplever ekstremt høy pågang i den siste perioden og det er derfor det har vært vanskelig og komme gjennom til oss raskt, både på mail og telefon. Vi har veldig mange funksjoner inne min side så du kan administrere abonnementet ditt selv der inne. Hvis du trenger en dypere forklaring på avtalen din og hvorfor du fikk avtalen din, så kan du gjerne kontakte kundesenteret vår så tidlig som mulig for å komme gjennom raskere til oss. Mvh Morten NorgesEnergi
Norgesenergi sendt meg en e post i forbindelse med fast strøm avtale. Selv om de trengte ikke å sende meg en sånn e post. Slik skrev de i eposten. En fastpris avtale 569,48 kr pkwh. Det betyr at 569 kr p k på en time. Jeg ble lurt og misforstått. Da jeg takket ja til den fastpris avtale. Jeg fikk en faktura på 6500 kr for bruk av 1170 kW. Dette er bedrageri og svindel at de sender slike tilbud til en privat person.
Heisann! Kjipt at du opplever fastpris som "svindel" Vi har forvaltere som kjøper inn fastprisen på forhånd, dette vil si at 569 øre per kwh var prisen vi fikk fra strømbørsen. Dette gir også store indikasjoner på at spotprisen var på vei opp i denne perioden. Selve fastprisen slo ikke bra ut og prisen ble lavere en forventet. Når det er så store svingninger i markedet så kan fastpris slå bra og dårlig ut. Vi merket tidlig at dette ikke slo bra ut så vi lot alle kundene som ville gå ut av fastprisen ii November. Tidlig i Desember sendte vi ut en melding til de siste kundene med fastpris at de kunne gjøre dette nå iløpet av 14 dager. Alle kundene som ikke valgte å benytte seg av dette ble stående. Vi kan ikke fjerne avtalen for deg uten din tillatelse, derfor kan vi dessverre ikke gjøre noe mer angående dette. Har du noen flere spørsmål, gjerne ta kontakt med kundeseneteret vår på telefonnr: 38100080 Mvh Morten NorgesEnergi