NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Saklig, informativ og riktig info fra kundeservice. De presenterte deres produkt uten å disse andre leverandører. Veldig bra.
Hei Britt Tusen takk for fin tilbakemelding. Det setter vi pris på. Vi er glade for at du er fornøyd med oss. Husk at du alltid kan ta kontakt med oss dersom det skulle være noe. Mvh Monica NorgesEnergi
Norges energi har avtaler som er negative til kunden og likevel de klarer ikke å rydde opp
Hei Marco S Vi synes det er leit å høre at du ikke er fornøyd med strømavtalen din hos oss. Alle våre strømavtaler er konkurransedyktige i dagens strømmarked. Du skriver ikke noe om hvilken avtale du har hos oss, men ta gjerne kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i saken. Vi vil gjerne høre mer om dine erfaringer hos oss og hjelper deg gjerne med å finne den beste avtalen for deg og ditt forbruk. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Du kan gjerne spørre etter meg om ønskelig. Mvh Monica NorgesEnergi
Her må du passe på hele tiden, dårlig service og lang vente tid på tlf. Når man kom fram etter 1 times tid, så kunne de bare svare at alt var min feil og de ikke kunne hjelpe meg. Det viste seg at jeg hadde et sesong abonnement. Dette gjorde at jeg i 2 måned måte betale 3 ganger dyrere en spotpris.
Hei Bjørn Avtalen sesongpris er et todelt produkt. Man følger da Spotprisen på våren og sommeren og har en variabel pris på vinterhalvåret. En variabel avtale vil vanligvis ikke endre seg like ofte i pris. Den går både senere opp i pris og senere ned i pris enn en spotprisavtale og det er derfor vanlig at den ligger både over og under spotprisen i perioder. Frem til første November var man pliktet til å varsle prisendringer 14 dager i forkant. Etter første November ble dette endret til 30 dager i forkant av prisendringen. Det kan i den forbindelse oppstå uventede endringer i spotprisen før varslet pris trer i kraft. I sommer og tidlig høst økte spotprisen langt raskere og langt høyere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabelpris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler i denne perioden. Tilsvarende har spotprisen i Oktober falt langt raskere og lavere enn det som var forventet i markedet. Dette medfører at variabelprisene en periode lå over spotprisen. Det har vært store variasjoner og stor usikkerhet knyttet til strømprisene i hele år og det har tidvis ført til en større forskjell mellom Spotpris og Variabelpris enn det som historisk sett har vært vanlig. En periode nå nylig lå variabel pris igjen under spotprisen slik at dette kan gå begge veier. Når man sammenligner avtaler er det viktig og se over en lenger periode og ikke kun en avgrenset tidsperiode. Vi synes det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd med kundeservicen hos oss. Når det gjelder ventetiden har vi dessverre hatt større pågang til vårt kundesenter enn normalt den siste tiden og dette har ført til lenger ventetid enn vi ønsker. Vi har satt i gang tiltak som vi håper vil hjelpe kundene våre å komme raskere i kontakt med oss. Ta gjerne kontakt med oss igjen dersom det er noe mer vi kan hjelpe deg med. Dersom du ikke ønsker å vente i telefonkø kan du også ta kontakt med oss ved å fylle ut kontaktskjemaet på våre hjemmesider, https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh Monica NorgesEnergi
NorgesEnergi har svært god kundeservice og en av de bedre strømselskapene synes jeg etter å ha vært kunde i noen år. Det er 3 ting jeg ikke er like fornøyd med. Da jeg fikk tilbudet fra NorgesEnergi ble jeg ikke opplyst om den 12 måneders bindingstiden. Der må dere huske å opplyse om. Jeg savner å kunne se eget forbruk, ferdig regnet ut i kr og øre inne på Energivakten og få stålkontroll på strømforbruket i disse dyre strømtider, uten å måtte betale nesten en hundrelapp til i måneden for tjenesten. Jeg savner info om risikoen rundt tilbudene Vintertrygghet / Bind Prisen når de kommer på email. Info om den risikoen dette egentlig innebærer og hvorfor. Det er rene gamblingen å binde prisen under visse omstendigheter, som i november 2022, da strømprisen lå langt under fastpristilbudet. Da gjennomsnittlige spotprisen var lav, og strømstøtten kun var 48 øre, i kombinasjon med en fastpris på kr 4,33, gjorde at vi fikk en strømregning på kr 14 tusen og 11 øre på vår private bolig på 168 m². Uten fastprisavtalen hadde vår strømregning for november vært kr 3960, altså ca. kr 10 tusen i forskjell!!! Ifølge NorgesEnergi skal målet med å binde prisen være FORUTSIGBARHET. Istedet fikk vi vårt livs største sjokkfaktura og total uforutsigbarhet. Vi er pensjonister og dette ble mye for budsjettet vårt.
Heisann! Takk for tilbakemeldingen din! Det med 12 måneders oppsigelsestid, har vi fått en del henvendelser på. Hver gang vi lytter på opptaket selgeren gjør så nevner de 12 måneder og dette står også i meldingen som de bekrefter. Eget forbruk regnet ut i kr og øre, er et kjempebra forslag. Men med forvaltningsavtalen kunden har så er ikke prisen klar før etter at måneden er ferdig og prisen blir da feil om vi gjør sånn at kunden ser dette time for time. Vintertryggehet eller prissikring er ikke ment som risiko men for å gi kunden forutsigbarhet. Kunden vet da på forhånd hvilken pris de får i fryseperioden. Spot prisen gikk da overraskende ned i oktober og november det var det vanskelig å forutse. Perioden har har hatt mildvær og mye vind, i tillegg til at man plutselig hadde overskudd av gass i Europa. Prisen som ble satt etter prisen vi kjøpte inn prissikringer for i perioden. Mvh Morten NorgesEnergi
Ba meg binde prisen for å hjelpe meg , resulterte i 4 doblet regning med ingen strøm støtte . Kunde behandler legger på fordi han ikke tar imot kritikk fra en langtids kunde . Strømregningen pga de stadig «fristet» med å binde prisen resulterte i at jeg ikke vil klare meg neste mnd . Bytter strøm leverandør i dag . Helt utrolig hvordan de lar kundene betale skyhøye priser når de mener det å binde prisen vil gjøre regningen lavere . Null strømstøtte og 8500 i regning !!!
Heisann! Det er alltid trist å høre at du ikke er fornøyd med oss. Vi kjøper inn strømmen på forhånd til prisen du betaler for den. Det vil alltid være en risiko når det kommer til å låse den. Tidligere måneder har den slått ut bra for kundene, det gjorde den dessverre ikke denne gangen. Vi lot alle kundene som kontaktet oss i november, gå ut av fastprisen. i tillegg sendte vi også ut mail i desember, da ga vi de siste med fastpris 2 uker på å ta kontakt. De kundene som ikke tok kontakt fikk dessverre prisen. Vi kan ikke fjerne fastprisen deres uten samtykke. Vi har virkelig gitt en god mulighet på å gå ut av avtalen. Ha en fin dag videre! Mvh Morten NorgesEnergi
Hold dere unna norgesenergi. Heldigvis er det enkelt å bytte. Ingen hjelp å få hos kundeservice.
Heisann! Det var kjipt å høre at du oppfatter det slik. Vi behandler hver kunde etter hva saken gjelder. Avtalen du har vil bestemme prisen per kwt, du har alltid mulighet til å bytte avtale. Mvh Morten NorgesEnergi
Lurer kunder og vil tjene så mye som mulig.det verste er at dem vil ikke høre på kundene sine uansett om du er ny kunde eller gammel bare lureri selskap
Heisann! Det var leit å høre at du oppfatter oss slik. Vår intensjon er aldri å lure kundene våre, dette er ikke fremgangsmåten vi bruker. Vi vil alltid behandle dere etter hva problemstillingen er. Vårt mål er å få så mange fornøyde kunder som mulig. Mvh Morten NorgesEnergi