NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
For ordens skyld: Må informere om at denne anmeldelsen skrev jeg først på en lignende nettside 11. Juni 2023 slik at ingen tror at dette er kopi fra en annen person. Redigert og oppdatert innhold forekommer i denne anmeldelsen hos bytt.no Appen: Spotprisene oppdaterer seg ca 13:30 hver eneste dag. Strømkostnadene hittil i måneden oppdaterer seg mellom 10:30 - 11:45 hver dag. Appen har hele tiden vært stabil frem til dags dato uten problemer. Eneste som mangler er oversikt over kostnadene for nettleien hittil i måneden. Håper dette snart blir tilgjengelig i appen på samme måte som med strømkostnadene. Faktura: Vervebonusen har jeg fått og har blitt trukket fra fakturaen i Mai og resten ble trukket fra i Juni som lovet. I fakturaen står det detaljert hva du betaler for, inkludert nettleie. Fakturaen kommer i appen ca 14-15 hver måned og bare få timer senere dukker den også opp i forfallsregisteret i nettbanken. Kunden slipper å vente flere dager på å motta regningen. Veldig bra :) Ønsket endring: At fakturaen kommer tidligere enn 14-15 hver måned, slik at man slipper å vente på denne ene avtalegiroen/eFaktura for full oversikt i nettbanken/endelig beløp. Bonustimen. Hver dag får man én time gratis strøm. 1 time vises i appen som 1 dag. Alle timene som samles opp, skal man etter planen få i rabatt på fakturaen året etter i August. Blir du kunde i 2023, da får du ikke de oppsparte bonustimene før August 2024. Gjenstår å se i August 2024 hvor mye rabatten blir :) Spotprisen og fastbeløpet 49 kr/mnd: Samsvarer dette med forbruket? Ja, uten tvil. Jeg har flere ganger testet ut dette med ulike forbruksmønstre og ulik spotpris [time], og gjort dette på ulike dager i tillegg. Hele tiden har det vært korrekt. Utenom disse testene som ble gjort bruker jeg generelt veldig lite strøm. Det jeg ikke likte: Allerede samme dagen eller dagen etter jeg ble kunde, ble jeg oppringt av Norges Energi om å kjøpe "gode" tilleggstjenester som koster en sum i mnd. Her var dem veldig flinke å snakke for seg og jeg sa ja. Etter å ha tenk meg om kom jeg frem til at disse tilleggstjenestene har jeg ikke behov for. Kontaktet Norges Energi om å kansellere dem og det gikk kjempefint uten argumenter og uten ekstra kostnad. Første gangen jeg har blitt oppringt av et strømselskap som skal selge tilleggstjenester og som ringer kunden innen 24 til 48 timer etter aktivt abonnement. Tilleggstjenester kan man lett finne selv på mine sider om man ønsker å ha det. Anbefaler at dere avvikler å ringe kunder om dette. Hadde også flere spørsmål om prismatch tidlig i kundeforholdet og en av gangene ble jeg møtt av en sur mannlig ansatt som ba meg om å skifte strømleverandør. Men jeg er uansett veldig fornøyd. Derfor full score. Oppdatert 15.06.2023 Jeg ringte kundeservice på nytt. Nå hadde jeg derimot en ny og en hyggelig samtale med en mannlig ansatt fra Norges Energi. Spørsmålet mitt handlet om når visning av nettleiekostnader hittil i måneden blir synlig i appen. Dette skulle han undersøke grundigere og ringe meg opp igjen. I løpet av en times tid ble jeg ringt opp og ble fortalt at nettleiekostnadene hittil i måneden ville bli synlig i appen fra Juli 2023 :) Full oversikt med alle kostnader samlet på ett sted :) Uten å ha nevn noe som helst om det, så fikk jeg meg en positiv overraskelse av NorgesEnergi. Det satt jeg virkelig stor pris på, så tusen hjertelig takk :) Oppdatering 14.07.2023: Nettleiekostnadene hittil i mnd har ennå ikke blitt synlig i appen. Håper dette kommer på plass snart :) Jeg er nå 100% fornøyd til tross for at jeg ble bedt om å skrifte strømleverandør. Alle kan gjøre feil, så det er tilgitt :)
Heisann Kristian! Tusen takk for tilbakemeldingen din :) Så bra at du er fornøyd med tjenesten vår! Mye forbedringer på appen er på vei og vil skje i løpet av året. Vi fakturerer i puljer og vi prøver å gi alle en fastsatt dato der regningen blir sendt ut. Bare å kontakte oss om noe ikke er som det skal. Vi takker for din positive energi :) Mvh Morten NorgesEnergi
Norges energi oppjusterte ikke det anbefalte faste beløpet som jeg skulle betale hver måned på over 1 år, slik avtalen oppgir at de skal. Så la de plutselig på kr 1000,- uten å gi beskjed og når jeg gikk inn på min side å sjekket så skyldte jeg over 5000 kr. Det er ikke noe poeng i å kontakte de, for de benekter all skyld. Har brukt dette selskapet i over 20 år, men nå er det nok.
Heisann Stine! Så kjipt at du ikke er fornøyd med tjenesten vår. Vi legger ikke på 1000 kr på regningen din uten at det er et bruddgebyr eller om det har blitt fakturert feil for forbruket på måleren. Hvis du har fått et gebyr på 1000 kr på regningen så kan vi forklare dette. Gjerne ta kontakt med oss på kundeservice, så skal vi se på saken din og forklare dette så godt det går. Mvh Morten NorgesEnergi
Jeg ble lurt inn i en fastkursavtale som er tilpasset bedrifter uten STRØMSTØTTE. Dette medførte skyhøye regninger Dette hadde ikke vert mulig om spottpris med refusjon på 90% refusjon over kr 0,70 øre til privatpersoner. Selger burde ikke tilby slike avtaler til private da de vet at dette blir svert ulønnsomt for en privat kunde med refusjon. Til bedrifter uten refusjon er det greit. Ved klage synes jeg at den ble amatørmessig dårlig behandlet. Da jeg ikke har for vane å bytte leverandør bruker jeg fremdeles Norges Energi men nå med spottpris. De burde vite bedre en å tilby dårlige fast kurs avtaler til privatkunder så lenge refusjon gjelder
Heisann Arne! Det var kjipt å høre at du føler deg lurt av selger. Vi har en del forskjellige avtaler for bedrift og det vil variere hvilken avtale som lønner seg for forskjellige bedrifter. At du fikk en avtale som ikke var gunstig for deg er jo ikke bra. Gjerne henvend deg til kundeservice hvis du trenger noe mer informasjon eller hvis det er noe vi kan hjelpe deg med :) Mvh Morten NorgesEnergi
Kundeservice overbeviste meg om det lønte seg å ha bedriftsabonnement. Dumme meg burde jo ha sammenlignet med andre selskaper/avtaler tidligere, men jeg skjønner meg ikke på strøm, så jeg stolte på at kundeservice ikke løy til meg😅. Jeg har betalt for prisforsikring, energivakt og "smart bedrift", hva nå enn det er, som om jeg skulle drive en diger bedrift, selv om jeg sa til kundeservice at jeg bare har en bittebitteliten bedrift. Betalt høye strømpriser året rundt i mange år, til tross for at jeg har bodd i liten leilighet med varmtvann og fyring inludert. Har nå flyttet til større leilighet uten fyring og varmtvann inkludert, og fått mye billigere strøm med ny strømleverandør. Takk for meg NE 💩😝
Heisann Ruth! Det var kjipt å høre at du ikke er fornøyd med tjenesten vår. Våre ekstra tjenester er relevante for alle typer bedrifter. Produktene kan avsluttes om de er bestilt feil. Jeg anbefaler å ta kontakt om du mener at du har blitt fakturert for høy pris. Det finnes forskjellige type bedrift avtaler og jeg kan ikke si noe før jeg vet hvilken avtale du har stått på. Gjerne ta kontakt sånn at vi kan vurdere saken din :) Mvh Morten NorgesEnergi
Etter over 4 år som abonnent kan jeg trygt anbefale Norges Energi. Prisene er generelt bra og konkurransedyktige. Min side kan sikkert utvikles noe med tanke på muligheter angående bestillinger og avbestillinger av produkter. Totalt sett er jeg meget fornøyd.
Heisann! Tusen takk for din tilbakemelding. Målet vårt er å levere strøm så billig og enkelt som mulig. Min side er under utvikling og blir bare bedre og bedre. Godt å høre at du er fornøyd med oss. Bare å ta kontakt om du lurer på noe :) Mvh Morten NorgesEnergi
Ble belastet 800kr i bruddgebyr selv om avtalen var ingen bindingstid og ingen bruddgebyr. Det ble i tillegg lagt til flere tilleggstjenester uten at selger opplyste om dette. Styr unna
Hei Marcus! Gjerne ta kontakt med kundeservice, da kan vi se og vurdere saken din. Hvis noe har blitt feil under bestillingen så skal vi så klart se gjennom dette. Vi har ingen avtaler med bindingstid lengre, men det er noe vi hadde før. Du kan også kontakte oss skriftlig via mail hvis du ønsker det, mailen vår er [email protected] Ha en fin dag videre! Mvh Morten NorgesEnergi
Synes jeg betaler for mye! Pris har alt å si for meg. Velger det rimeligste alternativet.
Hei Pernillesen. Våre avtaler er konkurransedyktige så ta gjerne kontakt med vårt kundesenter (telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/) om du ønsker en gjennomgang av avtalen. Mvh Ida, Norgesenergi