NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
God. Unødvendige mange påminnelser om innbetaling til strøm konto når man har positiv konto.
Hei Han R Takk for fin tilbakemelding. Når det gjelder Strømkonto vil det sendes faktura hver måned uavhengig av om saldo er i pluss eller minus. Da man betaler et gjennomsnitt av sin årlige strømkostnad hver måned vil saldoen variere gjennom året. Det er vanlig at man går litt i pluss utover sommeren og tidlig høst. Dette vil jo da fungere som en buffer til vinteren da de fleste har høyere strømkostnader på vinterhalvåret. Man betaler da vanligvis litt mer enn det man bruker på sommerhalvåret og litt mindre enn det man bruker på vinterhalvåret for en jevn kostnad hele året. Vi får jevnlig oppdateringer på ditt forbruk fra din netteier og vil justere opp eller ned beløpet dersom det er nødvendig for å sikre at du ikke kommer for mye i minus eller pluss på din konto. Hver faktura sendes med et anbefalt beløp og et minstebeløp. Betal gjerne minstebeløpet på fakturaen dersom du ligger godt an med innbetalinger. Du kan også ta kontakt med oss for registrering av betalingsfri måned om ønskelig. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter dersom det er noe vi kan hjelpe deg med. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh Monica - NorgesEnergi
Ok med spotpris avtale en stund. Men fra 1.7.2023 blir det lagt til påslag som gjør strømspris er blitt dyrere. Ikke bra.
Hei Vinh Den generelle prisveksten i samfunnet gjør at det nå koster mer enn før for oss å kjøpe inn, administrere og levere strøm hjem til deg og vi har derfor sett oss nødt til å innføre et påslag på strømavtalen Spotpris. Selve Spotprisen har vi dessverre ingen innvirkning på og det er vanligvis denne som utgjør den største delen av fakturaen. Når man har Spotprisavtale får man strømmen til innkjøpsprisen på strømbørsen til en hver tid. Alle leverandører kjøper inn strømmen fra samme strømbørs og spotprisen er derfor lik hos alle strømleverandører. Vi tjener ikke mer penger når strømprisen er høy. Vårt dekningsbidrag kommer fra det faste månedsbeløpet, eventuelt påslag på strømforbruket og andre tjenester. Dette brukes for å dekke våre faste kostnader, produktutvikling og utvikling av andre digitale løsninger. Etter nøye vurdering, mener vi at et påslag på forbruket er riktig vei å gå. På denne måten unngår vi å skjære alle kunder over én kam, slik en eventuell økning av månedsprisen ville gjort. Det skal lønne seg å bruke mindre strøm og være en bevisst forbruker. For de aller fleste utgjør innføringen av påslaget en liten del av den totale strømkostnaden. Med et gjennomsnittlig strømforbruk for en enebolig på 1000 kWh/mnd vil påslaget bli som følger: 1000 kWh x 0,039 kr/KWh = 39 kr/md inkl. mva. Vår Spotprisavtale er fremdeles konkurransedyktig selv med innføring av påslag. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter dersom det er noe mer vi kan gjøre for deg. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh Monica - NorgesEnergi
Greitt selskap, men dumt når de setter opp prisene. App kunne vært bedre, kunne hatt gjennomfakturering, og kutta påslaget. Strøm er dyrt nok i vårt område.
Hei Stokkeland Den generelle prisveksten i samfunnet gjør at det nå koster mer enn før for oss å kjøpe inn, administrere og levere strøm hjem til deg og vi har derfor sett oss nødt til å innføre et påslag på strømavtalen Spotpris. Selve Spotprisen er lik hos alle leverandører da alle strømleverandører kjøper inn strømmen på samme strømbørs, så denne har vi dessverre ingen innvirking på. Når det gjelder gjennomfakturering har vi nå dette med de aller fleste større netteiere, og vi jobber stadig med å få i gang en avtale med enda flere. Dersom du mottar strøm og nettleie separat betyr det at vi dessverre ikke har avtale med din netteier per dags dato. Det er mulig dette vil komme i fremtiden. Send oss gjerne en tilbakemelding på hva du ønsker av forbedringer og innhold i appen så tar vi dette til etterretning. Tilbakemeldingene fra våre kunder er verdifulle for oss da de hjelper oss å lage en best mulig brukeropplevelse for våre kunder. Skulle det fremdeles være noe vi kan gjøre for deg håper vi du tar kontakt med vårt kundesenter. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ Mvh Monica - NorgesEnergi
Lite informasjon om selskapet og hvordan avtalen kan endres
Hei Arne K. B Vi synes det er leit å høre at du ikke har funnet informasjonen du har lett etter. Vi forsøker å gjøre den så lett tilgjengelig og oversiktlig som mulig. Vi anbefaler deg å logge inn på min side på www.norgesenergi.no dersom det ikke allerede er gjort. Her skal du kunne få opp all informasjon om din strømavtale og ditt forbruk, og mulighet for å endre avtalen om ønskelig. Skulle du fremdeles ikke finne det du leter etter her håper vi du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan hjelpe deg med dette. Vi setter pris på tilbakemeldinger fra kunder på eventuelle forbedringer og innhold som er ønsket på våre hjemmesider og på min side. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh Monica - NorgesEnergi
Nekter å refundere gebyrer som følge av egne feil. Henviser så til inkassoselskap når man nekter å betale, i stedet for å gå i dialog med kunden sin. Uproft.
Hei! NorgesEnergi fakturerer i henhold til norsk lov og fakturerer ikke noe som kan bryte med dette. Betalingsforløpet fungerer som følger: Ved manglende innbetaling ved forfallsdato på faktura går vi til dialog via SMS og opplyser om at fakturaen ikke er blitt betalt etter forfall. Inkassovarsel sendes 14 dager etter forfallsdato på faktura. 14 dager etter dette igjen vil det opprettes inkassosak. Du blir altså opplyst fra både oss og så deretter inkassoselskap. Meldingen vi sender ut etter forfallsdato er en trygghet for våre kunder dersom faktura uheldigvis skulle gå i glemmeboka, noe som er fort gjort. Å si at vi ikke går til dialog med våre kunder, er helt feil. Vi bruker Lovell inkasso som inkassoselskap. Ønsker deg en god dag og fortsatt god sommer! Mvh NorgesEnergi
For ordens skyld: Må informere om at denne anmeldelsen skrev jeg først på en lignende nettside 11. Juni 2023 slik at ingen tror at dette er kopi fra en annen person. Redigert og oppdatert innhold forekommer i denne anmeldelsen hos bytt.no Appen: Spotprisene oppdaterer seg ca 13:30 hver eneste dag. Strømkostnadene hittil i måneden oppdaterer seg mellom 10:30 - 11:45 hver dag. Appen har hele tiden vært stabil frem til dags dato uten problemer. Eneste som mangler er oversikt over kostnadene for nettleien hittil i måneden. Håper dette snart blir tilgjengelig i appen på samme måte som med strømkostnadene. Faktura: Vervebonusen har jeg fått og har blitt trukket fra fakturaen i Mai og resten ble trukket fra i Juni som lovet. I fakturaen står det detaljert hva du betaler for, inkludert nettleie. Fakturaen kommer i appen ca 14-15 hver måned og bare få timer senere dukker den også opp i forfallsregisteret i nettbanken. Kunden slipper å vente flere dager på å motta regningen. Veldig bra :) Ønsket endring: At fakturaen kommer tidligere enn 14-15 hver måned, slik at man slipper å vente på denne ene avtalegiroen/eFaktura for full oversikt i nettbanken/endelig beløp. Bonustimen. Hver dag får man én time gratis strøm. 1 time vises i appen som 1 dag. Alle timene som samles opp, skal man etter planen få i rabatt på fakturaen året etter i August. Blir du kunde i 2023, da får du ikke de oppsparte bonustimene før August 2024. Gjenstår å se i August 2024 hvor mye rabatten blir :) Spotprisen og fastbeløpet 49 kr/mnd: Samsvarer dette med forbruket? Ja, uten tvil. Jeg har flere ganger testet ut dette med ulike forbruksmønstre og ulik spotpris [time], og gjort dette på ulike dager i tillegg. Hele tiden har det vært korrekt. Utenom disse testene som ble gjort bruker jeg generelt veldig lite strøm. Det jeg ikke likte: Allerede samme dagen eller dagen etter jeg ble kunde, ble jeg oppringt av Norges Energi om å kjøpe "gode" tilleggstjenester som koster en sum i mnd. Her var dem veldig flinke å snakke for seg og jeg sa ja. Etter å ha tenk meg om kom jeg frem til at disse tilleggstjenestene har jeg ikke behov for. Kontaktet Norges Energi om å kansellere dem og det gikk kjempefint uten argumenter og uten ekstra kostnad. Første gangen jeg har blitt oppringt av et strømselskap som skal selge tilleggstjenester og som ringer kunden innen 24 til 48 timer etter aktivt abonnement. Tilleggstjenester kan man lett finne selv på mine sider om man ønsker å ha det. Anbefaler at dere avvikler å ringe kunder om dette. Hadde også flere spørsmål om prismatch tidlig i kundeforholdet og en av gangene ble jeg møtt av en sur mannlig ansatt som ba meg om å skifte strømleverandør. Men jeg er uansett veldig fornøyd. Derfor full score. Oppdatert 15.06.2023 Jeg ringte kundeservice på nytt. Nå hadde jeg derimot en ny og en hyggelig samtale med en mannlig ansatt fra Norges Energi. Spørsmålet mitt handlet om når visning av nettleiekostnader hittil i måneden blir synlig i appen. Dette skulle han undersøke grundigere og ringe meg opp igjen. I løpet av en times tid ble jeg ringt opp og ble fortalt at nettleiekostnadene hittil i måneden ville bli synlig i appen fra Juli 2023 :) Full oversikt med alle kostnader samlet på ett sted :) Uten å ha nevn noe som helst om det, så fikk jeg meg en positiv overraskelse av NorgesEnergi. Det satt jeg virkelig stor pris på, så tusen hjertelig takk :) Oppdatering 14.07.2023: Nettleiekostnadene hittil i mnd har ennå ikke blitt synlig i appen. Håper dette kommer på plass snart :) Jeg er nå 100% fornøyd til tross for at jeg ble bedt om å skrifte strømleverandør. Alle kan gjøre feil, så det er tilgitt :)
Heisann Kristian! Tusen takk for tilbakemeldingen din :) Så bra at du er fornøyd med tjenesten vår! Mye forbedringer på appen er på vei og vil skje i løpet av året. Vi fakturerer i puljer og vi prøver å gi alle en fastsatt dato der regningen blir sendt ut. Bare å kontakte oss om noe ikke er som det skal. Vi takker for din positive energi :) Mvh Morten NorgesEnergi
Norges energi oppjusterte ikke det anbefalte faste beløpet som jeg skulle betale hver måned på over 1 år, slik avtalen oppgir at de skal. Så la de plutselig på kr 1000,- uten å gi beskjed og når jeg gikk inn på min side å sjekket så skyldte jeg over 5000 kr. Det er ikke noe poeng i å kontakte de, for de benekter all skyld. Har brukt dette selskapet i over 20 år, men nå er det nok.
Heisann Stine! Så kjipt at du ikke er fornøyd med tjenesten vår. Vi legger ikke på 1000 kr på regningen din uten at det er et bruddgebyr eller om det har blitt fakturert feil for forbruket på måleren. Hvis du har fått et gebyr på 1000 kr på regningen så kan vi forklare dette. Gjerne ta kontakt med oss på kundeservice, så skal vi se på saken din og forklare dette så godt det går. Mvh Morten NorgesEnergi