NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Fant etter en periode på 2 år at jeg betaler for en tjeneste kalt "vintertrygghet" til kr. 39 per mnd. Tjenesten skal gi gode tilbud i vintermånedene: 1. Jeg kan ikke huske å ha bestilt dette - Norgesenergi hevder dette har skjedd muntlig i telefonsamtale med selger... 2. Jeg har ikke observert noen opsjon på å spare strøm gjennom denne tjenesten på en 2-års periode 3. Kundekonsulenten gir priseksempel hvor valg om fastpris gjennom tjenesten er DYRERE enn spotpris - hva betaler man da 39,- for? 4. Tjenesten Vintertrygghet belastes hele året! Her betaler man altså et fast gebyr hver måned for en tjeneste man kan velge å aktivere i enkelte perioder, men hvor prisen er høyere! Sikker på at det er flere kunder som er aktivert med denne tjenesten uten å selv vite om det eller har gjort et aktivt valg. Dette kan heller ikke dokumenteres fra NorgesEnergi (hevder muntlig samtykke, noe jeg ikke anser som sannsynlig). Laaang ventetid på kundeservice telefon. Intet svar fra kontaktskjema på web. Dette er nok til at jeg i dag har byttet leverandør.
At NorgesEnergi fortsetter å pushe sine ulne tilleggsprodukter er en kjent sak, og at jeg i lang tid betalte for tulleproduktet "Norgespakken" kan jeg takke meg selv for. Men at NorgesEnergi ikke løfter en finger etter gjentatte henvendelser for å få slettet Norgespakken fra avtalen er kriminelt dårlig kundeservice. Ny leverandør er på plass.
Har du sjekket fakturaen i det siste? Jeg som mange andre har alt på e-faktura og er altfor sløv med å sjekke hva som egentlig står på fakturaen. Oppdaget at jeg hadde noe som het "sparepakken" til 49kr måneden, og at jeg hadde hatt det i ca 4 år. Dette har jeg aldri bestilt og klaget derfor på dette. Fikk ikke pengene tilbake. Byttet leverandør ASAP!
Ble oppringt av en telefonselger med tilbud om bedriftsavtale på min private hytte og bolig fordi jeg disponerer et organisasjonsnummer. Svarte ja i telefonen, men gikk inn etterpå og så på bl.a. Forbrukerrådets kommentar til den type avtaler m flere. Etter å ha gitt beskjed om at jeg ikke ønsket avtalen ble jeg oppringt igjen og etter en lang samtale aksepterte telefonselgeren at vi ikke gikk inn på avtalen. Til tross for dette har jeg hver dag fått ny SMS hvor de takket for bestillingen og ber meg svare OK. De hevder til og med at jeg ikke har angrerett fordi det er en bedriftsavtale og må binde meg i 12 måneder. Mitt eneste problem nå er hvordan jeg blir kvitt videre kontakt.
Har i løpet av 8 dager forsøkt å ringe. Får beskjed om stor pågang og at de vil ringe opp, noe som ikke blir gjort. Har sendt 3 mailer fra min side som heller ikke har blitt besvart. Problemet oppsto da jeg sendte inn i overkant av 4.000,- kr. som skulle dekke saldo på strømkonto. Pengene er blitt borte og saldo på strømkonto er den samme. Hva gjør en når en ikke får svar hverken pr. telefon eller nett?
Oppdaget tilfeldig at jeg faktureres for noe som heter Norgespakken, en helt unødvendig forsikring som koster kr 2,50 pr dag. Aldri bestilt. Har bedt Norgesenergi om forklaring og dokumentasjon på når denne skulle være bestilt. De svarer ikke på henvendelser via kontaktskjemaet. Hvis man skal ringe, må man ringe et 810-nr til flere kroner pr minutt. Forsikringen kan ellers fjernes via "Min Side", men her har det i flere dager ikke vært mulig å opprette brukerprofil. Lukter lureri lang vei. Styr unna!
Alt har alltid gått veldig bra, har betalt mindre enn før, fikk egentlig 2 mnd gratis fordi jeg rekrutterte nye kunder. ;) Jeg har aldri hatt problemer med dem. :D