NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Vi hadde NorgesEnergi som strømleverandør. Vi (to voksne) ville ha et stabilt strøm abonnement og valgte derfor å få spredt kostnaden utover månedene med ca samme pris per mnd. Vi bodde i en 38 kvm leilighet og hadde leiligheter på alle sider. Det vil si at vi ikke trengte å bruke så mye strøm på fyring. Vi betalte 700 kr i måneden. Vi begge er i full jobb og begge har treninger på kveldene. Vi er derfor ikke det paret som ser mest på tv osv. Vi hadde heller ikke vaskemaskin eller tørketrommel. Etterhvert kjøpte vi oss en ny leilighet og ga beskjed per mail om at vi ville si opp abonnementet på flyttedatoen. Vi ga beskjed om dette en måned før og vi fikk tilbakemelding på at de hadde mottatt oppsigelsen. Netteier fikk også beskjed. En måned etter vi hadde flyttet fortsatte vi å få fakturaer fra Norges energi, selv om netteier bekreftet at vi var ferdig som kunde hos Norgesenergi. Norgesenergi derimot benektet for å ha fått oppsigelsen og at netteier heller ikke hadde videre formidlet noe. Det var mye frem og tilbake og det endte med at jeg måtte videresende mail jeg fikk fra netteier og NorgesEnergi + tidligere oppsigelsesmail. Nå krever NorgesEnergi et sluttbeløp, ettersom vintermåneder er dyrere. Det er i og for seg helt innenfor, men at det er på nesten kr 4000 kr er helt vanvittig. Det vil si at månedsbeløpet for strøm hos dem er på over 1300 kr i måneden fra jan-juni. Med andre ord så vil jeg IKKE anbefale denne strømleverandøren, da dem holder igjen oppsigelser, har dårlig service (dem ikke sjekket opp med netteier selv) og har de dyreste prisene.
1. NE gir et feilaktig bilde av den totale strømprisfordelingen i deres faktura når dette blir illustrert med et kakediagram. Der kombinerer de, og sammenlikner kostnadene fra BKK (netteier), over to måneder, og kostnadene fra Norgesenergi (strømleverandør), over en måned. Skal NE ha med dette diagrammet må de få med totalkostnadene fra Norgesenergi over to måneder, slik som med BKK. 2. På betalingsoversikten står et punkt som heter Annet. Slik det fremstår har ikke denne noe med hverken Norgesenergi eller BKK å gjøre (den hører faktisk til hos NE). Alle kostnader forbundet med BKK kommer i én totalsum på denne betalingsoversikten. Skal man ha detaljer, går man inn på BKKs fakturadel. Det må også NE få til. Her blander NE egen, og felles oversikt. Eventuelt må det legges til "NorgesEnergi" sammen med "Annet" slik at det fremkommer hvor denne utgiften hører hjemme. Dette er på ingen måte en fellesdel for BKK og Norgesenergi. Da jeg gjorde dette kjent for NE møtte jeg liten forståelse hos dem, og løsningen deres så langt i mail-korrespondansen er å få BKK (netteier) til å begynne å fakturere meg en ganger i måneden, slik som NE gjør. "... Da vil jo kakediagrammet bli riktig... " (NE-kundeservice). Da er min løsning å bytte tilbake til Fjordkraft, der de oppfører seg som profesjonelle, og ikke amatører med billige triks.
Dørselger fikk beskjed. 28/6, av hustru at ingenting skulle gjøres før jeg hadde sett på det. Så dumper det ned avtale på hennes e-mail, IKKE min, om inngått avtale. HELDIGVIS fulgte det med angreskjema. Leveres personlig i morgen tidlig. Har ingen sans for disse strømbaronene.
Som mange andre byttet jeg til NorgesEnergi for å få en rabatt på kr. 500,- hos Expert. Jeg fikk ingen informasjon om at det var en "sparepakke" med i avtalen for kr. 1,50/dag og heller ikke informasjon om påslag på kr. 47,- hver måned. Fikk heller ingen opplysninger om bindingstid på avtalen.
Det er en he#%&"s suppe hele greia. Mer useriøst og shady firma skal du lete lenge etter. Om du vil bli fakturert for måneder du ikke har brukt strøm eller lignende så for all del velg norgesenergi, så ripper de deg for alt du er verdt.
Byttet til NorgesEnergi, men etter 4 mnd ville jeg bytte fordi strømmen ikke på langt nær var så billig som jeg fikk inntrykk av - av selgeren. Men da fikk jeg et gebyr for å bryte en avtale med 6 mnd' binding selv om jeg aldri ble informert om dette. Kommer aldri til å bruke de igjen. Bruker nå Gudbrandsdal Energi og er veldig fornøyd.
De klarer ikke å håndtere to adresser og avtale om å kommunisere pr. mail. Sender purringer til ubebodd bolig og inkassokrav når fakturaene ikke når frem.