NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Oppdaget på fakturaen at jeg betaler 39 kr per måned for noe som kalles vintertrygghet. Ringte kundeservice for å høre hva dette var for noe. Det viste seg at jeg har betalt for dette i nesten 4 år og siden jeg vet at jeg aldri hadde sagt ja til noe sånt skulle han sjekke telefonsamtalen der jeg visstnok takket ja og ringe meg opp igjen. Han ringte meg aldri opp så jeg kontaktet kundeservice på ny og fikk samme svar, de skulle ringe meg opp. Har enda ikke hørt noe etter 2 uker. Takk for meg norgesenergi. Kommer aldri tilbake.
Gå rundt på dørene og selge billig strøm. Liksom er de desperate, det finnes jo selskaper som leverer mye billigere strøm en Norges Energi. Svindel A/S.
Hadde besøk av en selger nå i dag som ville garantere meg billigere strøm. Til informasjon har jeg spot med 0,- øre i påslag i dag. Jeg mente at han ikke kunne garantere meg rimeligere strøm en dette, men han mente at NorgesEnergi sin strømavtale var rimeligere en spotpris i lengden. Han kunne garantere at de var blant de 10 rimeligeste av flere hundre selskaper i Norge!! Han hadde allerede inngått avtale med alle naboene mine sa han. Heldigvis lot jeg meg ikke lure. Jeg var inne på strømpris.no i går og har lest meg opp. Jeg kunne derfor høflig avvise selgeren og sa at jeg ikke trodde på han. Slike selgere burde ikke få gå rundt og lure folk.
Fant etter en periode på 2 år at jeg betaler for en tjeneste kalt "vintertrygghet" til kr. 39 per mnd. Tjenesten skal gi gode tilbud i vintermånedene: 1. Jeg kan ikke huske å ha bestilt dette - Norgesenergi hevder dette har skjedd muntlig i telefonsamtale med selger... 2. Jeg har ikke observert noen opsjon på å spare strøm gjennom denne tjenesten på en 2-års periode 3. Kundekonsulenten gir priseksempel hvor valg om fastpris gjennom tjenesten er DYRERE enn spotpris - hva betaler man da 39,- for? 4. Tjenesten Vintertrygghet belastes hele året! Her betaler man altså et fast gebyr hver måned for en tjeneste man kan velge å aktivere i enkelte perioder, men hvor prisen er høyere! Sikker på at det er flere kunder som er aktivert med denne tjenesten uten å selv vite om det eller har gjort et aktivt valg. Dette kan heller ikke dokumenteres fra NorgesEnergi (hevder muntlig samtykke, noe jeg ikke anser som sannsynlig). Laaang ventetid på kundeservice telefon. Intet svar fra kontaktskjema på web. Dette er nok til at jeg i dag har byttet leverandør.
At NorgesEnergi fortsetter å pushe sine ulne tilleggsprodukter er en kjent sak, og at jeg i lang tid betalte for tulleproduktet "Norgespakken" kan jeg takke meg selv for. Men at NorgesEnergi ikke løfter en finger etter gjentatte henvendelser for å få slettet Norgespakken fra avtalen er kriminelt dårlig kundeservice. Ny leverandør er på plass.
Har du sjekket fakturaen i det siste? Jeg som mange andre har alt på e-faktura og er altfor sløv med å sjekke hva som egentlig står på fakturaen. Oppdaget at jeg hadde noe som het "sparepakken" til 49kr måneden, og at jeg hadde hatt det i ca 4 år. Dette har jeg aldri bestilt og klaget derfor på dette. Fikk ikke pengene tilbake. Byttet leverandør ASAP!
Ble oppringt av en telefonselger med tilbud om bedriftsavtale på min private hytte og bolig fordi jeg disponerer et organisasjonsnummer. Svarte ja i telefonen, men gikk inn etterpå og så på bl.a. Forbrukerrådets kommentar til den type avtaler m flere. Etter å ha gitt beskjed om at jeg ikke ønsket avtalen ble jeg oppringt igjen og etter en lang samtale aksepterte telefonselgeren at vi ikke gikk inn på avtalen. Til tross for dette har jeg hver dag fått ny SMS hvor de takket for bestillingen og ber meg svare OK. De hevder til og med at jeg ikke har angrerett fordi det er en bedriftsavtale og må binde meg i 12 måneder. Mitt eneste problem nå er hvordan jeg blir kvitt videre kontakt.