NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
1. NE gir et feilaktig bilde av den totale strømprisfordelingen i deres faktura når dette blir illustrert med et kakediagram. Der kombinerer de, og sammenlikner kostnadene fra BKK (netteier), over to måneder, og kostnadene fra Norgesenergi (strømleverandør), over en måned. Skal NE ha med dette diagrammet må de få med totalkostnadene fra Norgesenergi over to måneder, slik som med BKK. 2. På betalingsoversikten står et punkt som heter Annet. Slik det fremstår har ikke denne noe med hverken Norgesenergi eller BKK å gjøre (den hører faktisk til hos NE). Alle kostnader forbundet med BKK kommer i én totalsum på denne betalingsoversikten. Skal man ha detaljer, går man inn på BKKs fakturadel. Det må også NE få til. Her blander NE egen, og felles oversikt. Eventuelt må det legges til "NorgesEnergi" sammen med "Annet" slik at det fremkommer hvor denne utgiften hører hjemme. Dette er på ingen måte en fellesdel for BKK og Norgesenergi. Da jeg gjorde dette kjent for NE møtte jeg liten forståelse hos dem, og løsningen deres så langt i mail-korrespondansen er å få BKK (netteier) til å begynne å fakturere meg en ganger i måneden, slik som NE gjør. "... Da vil jo kakediagrammet bli riktig... " (NE-kundeservice). Da er min løsning å bytte tilbake til Fjordkraft, der de oppfører seg som profesjonelle, og ikke amatører med billige triks.
Dørselger fikk beskjed. 28/6, av hustru at ingenting skulle gjøres før jeg hadde sett på det. Så dumper det ned avtale på hennes e-mail, IKKE min, om inngått avtale. HELDIGVIS fulgte det med angreskjema. Leveres personlig i morgen tidlig. Har ingen sans for disse strømbaronene.
Som mange andre byttet jeg til NorgesEnergi for å få en rabatt på kr. 500,- hos Expert. Jeg fikk ingen informasjon om at det var en "sparepakke" med i avtalen for kr. 1,50/dag og heller ikke informasjon om påslag på kr. 47,- hver måned. Fikk heller ingen opplysninger om bindingstid på avtalen.
Det er en he#%&"s suppe hele greia. Mer useriøst og shady firma skal du lete lenge etter. Om du vil bli fakturert for måneder du ikke har brukt strøm eller lignende så for all del velg norgesenergi, så ripper de deg for alt du er verdt.
Byttet til NorgesEnergi, men etter 4 mnd ville jeg bytte fordi strømmen ikke på langt nær var så billig som jeg fikk inntrykk av - av selgeren. Men da fikk jeg et gebyr for å bryte en avtale med 6 mnd' binding selv om jeg aldri ble informert om dette. Kommer aldri til å bruke de igjen. Bruker nå Gudbrandsdal Energi og er veldig fornøyd.
De klarer ikke å håndtere to adresser og avtale om å kommunisere pr. mail. Sender purringer til ubebodd bolig og inkassokrav når fakturaene ikke når frem.
Dårlig og svært treg kundeservice og de holder ikke avtalene som selgerne inngår. Styr unna.