NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Visste om Norgesenergi på forhånd, så når selgeren ringte var jeg forberedt. Selgeren unngikk elegant å nevne bindingstid og bruddgebyr, og da jeg nevnte det begynte selgeren å blande sammen privatavtale og bedriftsavtale. Etter endel mas måtte han innrømme at det var bedriftsavtale med bruddgebyr han forsøkte å selge meg. Uredelig oppførsel.
Norgesenergi klarer ikke å følge opp egne økte kostnader. Dette medførte at vi fikk ekstra 2990,- å betale ved bytte av strømleverandør. Dette er ikke greit.
Det virker som de fleste som skriver negative omtaler er blitt "lurt" av en selger som tenker mer på sin provisjon enn produktet han/hun selger. I tillegg setter ikke kunden (klageren) seg inn i hvilken avtale de egentlig går inn på. Styr unna pådøraselgere eller pågående ungdommer på en messe eller for den sakens skyld selger hos Elkøp/Lefdal som vil pakke på deg markedets dårligste avtale. Sett deg helle ned i ro og velg kraftleverandør når du er for deg selv, da er tilbudene best og sansynligvis finner du ut at Norgesenergi er den beste leverandøren. Jeg har i alle fall hatt de i over 10 år og angrer ikke en dag. Har i dag e-spot; dvs innkjøpspris pluss kr. 9,- pr måned.
Inngikk bedriftsavtale med Norgesenergi men fikk da ett mye bedre tilbud fra min forrige strømleverandør og valgte å bare fortsette med min gamle leverandør. Fikk da 2 fakturaer på 1500 kr i bruddgebyr for brudd på bindingstiden fra NorgesEnergi. Heldigvis nektet jeg i utgangspunktet å inngå avtale med bindingstid, så NorgesEnergi trakk raskt gebyret. NorgesEnergi selger bedriftsavtaler til privatpersoner for å omgå forbrukerkjøpsloven og angreretten. Ikke bra, får allikevel 2 stjerner for meget hyggelig dame som ordet opp.
NorgesEnergi kan sikkert fungere bra for noen, men jeg har dårlige erfaringer med de. Kort fortalt her er det fort gjort å bli lurt. Du som kunde har ALDRI rett. Velger du derimot å bli kunde; følg nøye med på alt av fakturaer og avtalevilkår. Og meste sannsynlig være forberedt på mange e-poster frem og tilbake. Ta opp samtalene med de, screenshot all kommunikasjon med dem, bevismateriell kan komme godt med! Havner man i en konflikt med de; ta kontakt med feks. elklagenemda, det er gratis å få hjelp der!
Jeg registrerte etter to år som kunde at jeg betalte fakturagebyr. Dette selv om jeg har opprettet e-faktura og alt går automatisk i nettbanken. Det viste seg at NorgesEnergi har glemt å godkjenne e-faktura avtalen min. Og på grunn av dette har jeg betalt 49kr måneden ekstra. De har også lagt på vintertrygghet på 39kr måneden selv om jeg aldri har bestilt dette. Så det er lett å se at de kan være billigst på strøm når de lurer kundene sine. Jeg var lykkelig uviten i 2 år. Nå det er sagt så ser det ut som Norges Energi fortsatt er billigste leverandør for meg selv når de skulte kostnadene er tatt med.