NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg ringte idag NorgesEnergi for å klage på b.l.a at strømregningen nærmest har doblet seg etter bytte. Først og fremst fikk jeg ingen info av selger på elkjøp om at for de 500,- jeg skulle få i rabatt på en telefon ved å bytte strømleverandør, innebar bindingstid på 12 mnd. Men det stod sikkert i vilkårene jeg fikk levert etter å ha signert på avtalen. Min feil! Skjønner de kan gi det lille beløpet i avslag når de suger penger ut av deg i lang tid etterpå med uten mulighet for å avslutte hele greia hos NorgesEnergi. Da jeg klagde på prisene, fikk jeg umiddelbart 3.90øre i avslag (som egentlig bare er et ekstra påslag) pr kW, og de fjernet en annen kostnad på 39,- som jeg egentlig ikke helt hadde oversikt på hva var.. Mot at jeg godtok at "fornøydhetsgarantien" deres gikk bort, og at jeg ikke fikk muligheten til å få igjen typ 300-400,- på slutten av året!? Tenkte ok, det der går sikkert opp i opp uansett, får i det minste gi det et forsøk. Logger meg senere inn på mine sider samme dag, å finner da ut at de har forlenget avtalen min hos de med 12 mnd fra dagens dato? Hæ? Blir man bundet opp 12 nye mnd hver gang man er i kontakt med kundeservicen deres! Elendig og lite opplysende, rotete, lureri og styr unna denne leverandøren for alt det er verdt.
De gir en topp 5 garanti, men i virkligheten betaler du dobbelt så mye som andre spot priser i markedet.
Jeg har forstått det sånn at ved verving skulle jeg få en mnd. gratis strøm. Dette har jeg ikke sett noe til. Har i dag betalt min siste strømregning fra NorgesEnergi, og har samtidig byttet til ny strømleverandør.
Det kom en fyr fra NorgesEnergi på døra i dag, og dette var ingen hyggelig samtale. Han var ekstremt pågående, og til tider uhøflig. Jeg ba om å få brosjyre slik at jeg kunne lese meg opp på hva tilbudet var, men da sa han: «jeg har tatt med så få, så disse brosjyrene gir jeg bare til de som vil bli kunde». Så man får altså ikke lese seg opp før man allerede har takket ja? Uhøflig, frekt og useriøst.
Fikk en pågående selger inn i huset. Ga klar beskjed om at jeg ikke var interessert i "sparepakke" (49,- pr. for å får 4 mnd betalingsutsettelse ved permittering). Når jeg nå flere mnd. senere oppdager at jeg har betalt 49,- hver mnd., sender jeg dem mail. Får etter flere dager i svar, at de ikke kan forandre noe på det som allerede er betalt. Useriøst og lite kundevennlig. Styr unna.
Første faktura på min nye avtale «Bedrift Aktiv» er mottatt - Kunne ikke vært mer fornøyd. For det første var selgeren jeg fikk det av ekstrem hyggelig og sjarmerende, ikke minst dyktig. Har aldri kjøpt noe over telefonen tidligere, men hun ordnet og møtte alle mine problemer med løsninger. Fakturaen er betydelig mindre og selvom jeg ikke sparer så ekstremt mye, så ER dette en billigere avtale og hvorfor ikke bare ha det som er billigst. Selgeren lovet heller aldri gull og grønne skoger, men sa det akkurat som det var. På avtalen får du også tilsendt «prisbevis» hvor det står hva du betaler målt mot privatmarkedet, dette blir spennende i månedene fremover. Takk!
Bortsett fra at det automatiske tilbakeringingen ikke fungerte. Men etter å i 7 min ha hørt på en energisk sørlandsk kvinnestemme som messet om at jeg heller burde gå inn på nettet å sjekke faktura og avtaler der, fikk jeg hjelp av en imøtekommende og tålmodig kundebehandler. Har ikke gærent å si om NorgesEnergi jeg :-) (jeg måtte gitt 5 stjerner om tilbake-ring hadde virket)