SkandiaEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
God service og ærlige svar. Har ikke kontaktet kundeservice mye pga. alt fungerer bra.
Byttet til SkandiaEnergi i slutten av 2019. Da fikk jeg beskjed om at det er 9mnd bindingstid og jeg syntes det var helt ok siden jeg tydeligvis skulle spare så mye penger uansett. Vi endte opp med å bytte strømselskap før bindingstiden hadde gått ut siden de tok seg friheten til å begynne å fakturere på forskudd ut i fra en eller annen beregning de hadde gjort. Denne beregningen var utrolig dårlig og jeg fikk fakturaer på rundt 900kr i mnd. De hadde også lagt til et "pristak" på fakturaene. Selgeren spurte om jeg ville ha dette, og vi svarte nei. Hen la til dette uansett. Etter at et nytt selskap meldte flytting for oss så ble jeg ringt opp av en i SkandiaEnergi. Vi ble enige om jeg skulle bli dersom hen fjernet både pristak og forskuddsbetaling. Neste faktura kom på 266kr etter at dette ble fjernet (feb. 2020). Dette viser bare hvor elendig denne beregningen de gjør er. Vi fortsetter så bare å betale som de fleste andre kunder i en liten stund. Folk som sjekker fakturaer er vel noe av det verste strømselskaper vet om. Vi sjekker fakturaen for januar 2021 siden den var veldig høy. Alle har hatt høyere strømpriser enn normalt i jan. 2021, og dette er vi fullt klar over. På denne fakturaen så viser det seg at SkandiaEnergi på nytt har tatt seg friheten til å legge til et "Betalingsfritak" på strømavtalen vår. Vi har aldri bedt om dette og jeg ser at vi har betalt for dette siden november 2020. Når jeg ser igjennom gamle nyhetsbrev så ser jeg at de informerte om at dette betalingsfritaket er en kundefordel som har fått ny pris på 1,75kr per dag, men det var ingen informasjon om at vi skulle få være så heldige å måtte betale for dette også. Vi prøvde å ringe SkandiaEnergi for å få tilbakebetalt disse kronene vi har betalt for noe vi aldri ba om, men det er klin umulig å nå kundeservicen deres på telefon. Vi blir ikke ruinert av disse 230kr, men det er en prinsippsak. TLDR: Lurer ting inn i fakturaen uten å spørre om du vil ha produktet eller ei. Umulig å nå kundeservice.
Etter å ha byttet til Fjordkraft i juni 2020 og da betalt sluttoppgjør hos Skandia Energi kommer det en ny faktura i februar 2021, men ny sluttavregning. Byttet da strømmen var vesentlig dyrere enn det selger presenterte. Betalte også kr. 490 i bruddgebyr selv om jeg ikke hadde binding. Dette forsikrer jeg meg alltid om da avtaler av denne art gjennomføres. Saken sendes til forbrukerrådet!
Selger ringer og gir seg ut for å være fra strømsparing.no. Han snakker så varmt for Skandia energi så jeg spør hvor gan egentlig ringer fra. Han forteller at sjefen hans heter Gunnar. Neppe det jeg spør om. Men, etter fem spørsmål sier han ar dette er Skandia energi. Følte jeg var o ferd med å bli lurt. Fint om selger sier han er fra Skandia energi.
Dette selskapet har i 2 år på rad flyttet min strøm til dem uten min samtykke. Dritt selskap, høyepriser og elendig service.
Hold dere unna, her lurer selgeren deg inn i en deal som høres fantastisk ut men som er ren svindel. Di passer også på å sette byttedatoen til 20dager etter di ringer sånn at nåværende strøm leverandør ikke får beskjed før angreretten er gått ut å du må betale brudd beløpet. Dette e noen av di sleipeste selgerene i markedet som påstår at di er ærlige sjeler. Styr unna!!!
Jeg har opplevd at Skandia enerigi overholder ikke avtalen og jeg har ikke fått svar fra kundeservice