Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Telinet Energi
2.9
206 verifiserte omtaler

Telinet Energi omtaler og erfaringer

Ingen trend

Telinet Energi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
206 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#75
Forferdelig
Telinet Energi er rangert
#75 av 82 strømselskaper
52%
Middels
52% anbefaler Telinet Energi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 206 omtaler om Telinet Energi

FILTRER OMTALER
76
29
5
9
87
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Telinet Energi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Hyggelig kundeservice

Omtale av  Børre

Strekker seg langt for å hjelpe kunder og er hyggelige og prate med. Og gjør det de sier.

Kundeservice

Omtale av  Gro W

Meget bra kundeservice. Jeg er ny, så hvor tilfreds jeg er, må jeg jo vente med, men må si jeg er kjempefornøyd med slike kampanjer Telinet Energi har. Hilsen Gro Weltz

Tilbakemeldinger

Omtale av  Steinar

Det positive med Telinet er at de ringer tilbake når vi ikke får svar.

Veldig bra 1 års web-fastpris

Omtale av  Ralph

Tegnet og betalte første faktura, men fikk ikke eller glemte spm om avtalegiro. Bare efaktura gir tredobbel pris neste gang! Men, rask og god kundeservice rettet det opp. Husk å se over alle efakturaer!

God forklaring og disponibilitet

Omtale av  Eli

Flinke til å ringe kjapt tilbake. Fikk en grei forklaring på priser og eventuell ny tilbudsavtale. Var vennlige og imøtekomne for problemet jeg hadde. Løst. Veldig bra!

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Service

Omtale av  Roy

- Service vennelig - Løsningsorientert kunde service - God og informativ kundebehandler - Lett og forstå.

De flytter deg over på en dårligere avtale uten grunn

Omtale av  Lars H. M

Fullstendig useriøst. De flytter deg over på en dårligere avtale uten grunn. Jeg hadde Telinet Spotpris Online så ble jeg uten varsel flyttet over på Telinet Spotpris NP. Prøvde å klage, men ikke noe medhold. Ser at jeg nå er flyttet tilbake til Telinet Spotpris Online, men den avtalen har nå fått elendige vilkår. Får nå tilbakebetalt over 10.000 kr fordi de har overfakturert i flere år. HOLD DERE LANGT UNNA DISSE!

Svar fra Telinet Energi
15.11.2016 19:32

Hei Lars, Fint om du tar kontakt, så finner vi en avtaletype som passer for deg. Det er ingen bindingstid hvis du ikke har en avtale om fastpris, så dette kan vi enkelt ordne. Vennlig hilsen Kundeservice, Telinet Energi AS

Useriøs leverandør

Omtale av  L

Hadde en avtale med forhåndsbetaling, passet ikke på at jeg ikke betalte for mye, og etter 2,5 år fikk jeg kreditnota på at jeg hadde betalt inn over 20.000,- for mye i denne perioden. Beløpet var blitt satt inn på min kundekonto, som jeg hadde betalt inn på. Greit nok, men jeg ville ha pengene inn på min personlige konto. Det skulle gå helt fint, sa kundebehandler, men pengene kom ikke inn til avtalt tid. Ringte uken etter, det hadde vært forsinkelser i utbetalingene, men jeg skulle få pengene uken etter. Denne historien gjentok seg imidlertid et par ganger til, helt til jeg truet med å ta opp den manglende innbetalingen i andre kanaler. Da var pengene på kontoen dagen etter. Har byttet leverandør etter dette.

Super kundeservice!

Omtale av  Ann

Jeg og mannen min har vært kunde et halvt års tid og har seriøst spart penger. Velkomst tilbudet er over, så vi skiftet over til spotpris. Her var fyren på telefon utrolig grei å ha med å gjøre. Skulle det være noe jeg savner, så er det min side.

Svar fra Telinet Energi
15.11.2016 18:18

Hei Ann, Hyggelig at du er fornøyd! Med vennlig hilsen Telinet Energi, Kundeservice

Betalte til slutt

Omtale av  Helge

Mange har kommentert at de har penger til gode hos Telinet. De fleste som har hatt forskuddsbetaling, har betalt altfor mye inn de to siste årene, uten å få opplyst dette. For en tid tilbake ble det sendt ut oversikter fra Telinet som viste hvilke beløp en hadde til gode. Dette beløpet skulle godskrives konto 29.09.16. Da denne datoen ble passert, kom det imidlertid ingen penger inn på bankkontoene. Beløpene ble purret uten at noe skjedde og det var vanskelig å få noen fornuftige svar fra Telinet. Til slutt fikk jeg kontakt med et opplyst menneske på kundesenteret. Hun kunne opplyse at pengene ikke skulle utbetales, men var overført til KUNDEKONTOEN HOS TELINET. Jeg opplyste da (torsdag 27.10.) Om at jeg hadde byttet selskap og ønsket pengene tilbakebetalt til min bankkonto omgående. Dette ble godtatt, men kundebehandleren sa at de trolig ikke greide å få betale pengene ut før på tirsdag (i dag). Og i dag er pengene de skyldte meg, betalt inn på min bankkonto. En ting skal kundeservice ha: når du står i kø på telefonen, og får opplyst at du kan trykke 9, så blir du oppringt igjen, så ringer de alltid tilbake!

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Svindel satt i system

Omtale av  Hbh

Her tar Telinet Energi seg den frihet til å kanalisere strømkundens forskudds innbetalinger inn i virksomheten som rentefritt usikret lån. Ingen fortløpende informasjon om det aktuelle forbruk i forhold til innbetalt forskudd. I mitt tilfelle utgjør overfaktureringen 2-3 ganger mitt årsforbruk over en 3-års periode, eller et rentefritt "lån" til Telinet på kr. 60 000,- som jeg muligvis må avskrive.

Svar fra Telinet Energi
01.11.2016 10:40

Hei, Jeg vil veldig gjerne se nærmere på det du her viser til, men trenger opplysning om hvem måleren står på. Fint om du kan sende det til [email protected] Vennlig hilsen Telinet Energi AS, Kundeservice

Manglende tilbakebetaling!

Omtale av  Ante

Har vært i kontakt med kundeservice gjentatte ganger, og blitt lovet utbetaling, men ingen ting skjer. Jeg ser nå, etter å ha vært inne på siden her at det er flere som skulle hatt utbetalt den 29.09 og som har fått Null oppfølgning, bare lovnader uten noen form for begrunnelse. Har ikke sett noe i media om saken, ganske utrolig når det tydeligvis er en større gruppe som har utestående store summer over lengre tid. Leser også forslag om å bruke facebook eller å iverksette rettslig prosess for inndrivelse, det er klart at noe må gjøres når pengene ikke tilbakebetales.

Svar fra Telinet Energi
01.11.2016 10:40

Hei Ante, Fint om du sender meg en mail på [email protected] hvis dette fortsatt ikke er gjort opp. Jeg tar tak i det med en gang jeg får info om hvem måleren står på. Vennlig hilsen Telinet Energi AS, Kundeservice

Betaler ikke tilbake penger de skylder kunden

Omtale av  Elisabeth F

Telinet sender ut for høye regninger og betaler ikke tilbake det de skylder kunden. De lover og lover men ingenting skjer.

Svar fra Telinet Energi
31.10.2016 11:16

Hei Elisabeth, Jeg kjenner ikke saken din. Fint om du sender meg en mail på [email protected], så får vi ordnet dette. Vennlig hilsen Telinet Energi AS, Kundeservice

Insolvent?

Omtale av  Bjørn

Nesten en måned etter at kr 44 000, - skulle vært tilbakebetalt, har jeg blitt lovet nok en gang at pengene skal oversendes ; denne gang mandag. De siste to ukene har jeg blitt lovet å motta pengene torsdag i forrige uke og torsdag denne uke (i dag). Kan det være Telinet Energi ikke har omløpsmidler nok, eller er de rett og slett på konkursens rand? Forfall på kreditnotaen var 29/9-16.

Svar fra Telinet Energi
31.10.2016 11:15

Hei Bjørn, Vi beklager om du har blitt feilinformert. Fint om du sender meg en mail på [email protected] så får jeg sett på det. Vennlig hilsen Telinet Energi AS, Kundeservice

Alt i alt bra

Omtale av  Anne-Helene

Etter mange år som kunde synes jeg det har vært veldig bra. Noen ganger har det vært litt lang svartid, men det er jo veldig billig. Litt begrenset hvor mye som er å si om et strømselskap, det er jo nettselskapet som styrer med kabler og måler og sånn.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Lureri!!

Omtale av  Marc

Har vært kunde i 2 år og har 16000 NOK 'til gode'. Har klaget nå flere ganger på telefon og e-post uten at jeg har fått en god forklaring på hvordan dette har skjedd eller hvorfor jeg kan ikke få pengene tilbake.

Svar fra Telinet Energi
31.10.2016 11:14

Hei Marc, Dette må jeg bare beklage. Fint om du sender meg en mail på [email protected] så får jeg hjulpet deg med en gang. Vennlig hilsen Telinet Energi AS, Kundeservice

Telinet Energi

Har ikke tilegnet profilen
Telinet Energi deltar ikke på Bytt.no

Telinet Energi har ikke tilegnet sin profil på Bytt.no for å besvare spørsmål, løse problemer eller vise takknemlighet til nye og eksisterende kunder.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no og dermed vise nye og eksisterende kunder at de bryr seg om tilbakemeldinger. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Telinet Energi besvarer ikke omtaler

Telinet Energi har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Telinet Energi henter ikke inn tilbakemeldinger

Telinet Energi benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR