Tibber opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Søppel fra ende til anne å velge over finanskostnader på kunder, stenge kundesenter til nyttår på chat, og ellers lang ventetid kundesenter.
Forskuddsbetaling og høye «innkjøpsomkostninger» fører til at tibber har falt betydelig i verdi for kunder
Tibber har etter min mening revolusjonert bransjen med en forståelig faktura, app, smart lading, smart varmestyring, lastbalansering og effektbalansering. I tillegg til dette oppfordrer de og hjelper kunden med å redusere strømforbruket. Ikke glem dette dersom du vurderer å hoppe av. Forskuddsbetaling og 1 mnd. prisgaranti er selvsagt ikke ønskelig og det trekker ned, men vil være nødvendig for at Tibber skal kunne bestå gjennom energikrisen. Så får vi håpe at det snart går over. Å være bank for Tibber er vel å ta litt hardt i, da dette egentlig gjaldt ved første forskuddsbetaling, og rente på bankinnskudd er mikroskopisk i denne sammenheng. Nå betaler vi 50/50 forskudd og etterskudd. Ved forfallsdato kan vi i tillegg velge å justere fakturabeløpet slik at du ikke betaler for mer strøm en du har brukt.
De kunne forklare det på en annen måte og gjøre det gradvis, ikke alle har penger til en 150% faktura i en veldig dyr måned, men når man betaler er det omtrent det du har brukt til betalingsfristen så du betaler ikke for noe du har ikke fått, de kunne kanskje gjette litt laver forbruk fordi alle prøver a bruke mindre strøm på grunn av den høye strømprisen, men alle tjenester er fortsatt som det var før og det er disse (20% rabatt på billading, lav fast beløp og ingen påslag på strømprisen og en perfekt smartstyrings-App) som gjør at jeg blir kunde. Og uten store gevinster som andre selskaper tar, skjønner jeg at de måtte gjøre det.
Forskuddsfaktureringen ble spikeren i kista for min del.
Har vært storfornøyd helt frem til omleggingen av faktura. Nå er Tibber ikke til å ta i med glotang. Får bare håpe de ikke går konkur før de tilbakebetaler kundene sine.
Bra app, smarte løsninger for å styre varme og elbillader etter strømprisene. Byttet til noe annet når de begynte med forhåndsfakturering, da regningen for en måned plutselig gikk fra rundt 2000 kr til 10000 kr. Fullstendig useriøst firma, anbefales ikke.
Har sendt mail, chattefunksjonen i appen er deaktivert til over nyttår, og de har ingen tlf nr å ringe til. Lett å opprette abonoment, men å få til en sluttfaktura når man har sagt opp er umulig... Vill ikke betale "estimert" forbruk for en periode jeg ikke lengere er kunde. Dette ligner mer og mer på svindel.
Tibber er en av de rimeligste på strømpriser. Ingen komplisert/uversiktlige avtaler. Delvis forhåndsbetlaing trekker ned. De har den beste appen for smartstyring og strømsparing. Det er ingen god ide med delvis forhåndsbetaling, så det bør de avvikle så snart som mulig. Men det er viktig å presisere at forhåndsbetlaing ikke øker kostnadene pr år. For meg som bruker Tibber til smartstyring av både elbil-lading og oppvarming er besbarelsen ved å ha tibber sitt system for smartstyring så stort at jeg vekter det mye mer enn irritasjon over forhåndbetaling. I tillegg til å bruke mest strøm når det er rimeligst har jeg satt opp ett system som slår av enkelte produkter når totalforbruket er høyt slik at jeg sparer en del på avgifter på effektleddet ved nettleie. Jeg har prøvd å regnet litt på besbarelsene av smart styring for foregående måned som hadde unormalt høye og svært variable priser. Jeg har estimert at jeg har spart mer enn 2500 kr forrige måned ved smart styringen. Dette er sammenlignet med ingen varmestyring og lading dumt om natten. Estimatet har ikke tatt høyde for strømstøtte som selvsagt vil føre til mindre besparelse. Man skal heller ikke undervurdere følelsen av å spare strøm samtidig som man slipper å tenkte på det selv samt beholde komfort. Det er deilig å kunne lade elbil og slippe å tenke på når det er rimeligst. Det er delig å spare strøm på oppvarming uten at det går over komfort. Det å spare strøm bør være noe som ikke skal være komplisert eller gå på bekostning av komfort. Jeg har ikke funnet noen andre selskaper som gir meg dette ennå.
Dette måtte jeg bare skrive ned her. Etter at jeg endret strømleverandør nå nylig, ble faktura for desember redusert fra ca. 5000kr til ca. 500kr ( - 1000 kr for forskudds betalt beløp). Dette begrunner de med at jeg avsluttet kundeforholdet før estimert tid var over. Hvordan skulle jeg bruke strøm for 3500kr på 10 dager? henger liksom ikke helt på grep. Er helt vilt. Skikkelig bom med estimert strømbruk i desember gitt. Hvordan er det egentlig mulig? Hvem styrer dette? Greit nok at strøm er dyrt å kjøpe for dere (noe dere skriver selv hver gang jeg tok kontakt på chatten), men må jeg som kunde betale dere for innkjøp av strøm? Man driver bare ikke butikk om man ikke har nok midler og ressurser. Venter bare på sluttfaktura for desember for faktisk strømbruk. Skal ikke forundre meg om de plusser på litt her og litt der. Er jo sånn de har holde på siden oktober. Men greit nok, skal takle det for siste gang, så lenge dette er siste faktura for alltid. Aldri mer tibber altså. At det går an! Dere som er fornøyde og henger ut andre som klager, så fint for dere. Alle må vel ha sin egen mening uten å bli kalt for sytere, en gjeng med babyer og klagere.
- forskudds fakturering ikke bra.... :-( vurderer å bytte levrandør.
Appen er veldig bra men av og til litt ustabil. Ingen tilleggsgebyr for pulsmåler og app.
Veldig fornøyd - god faktura-oversikt. Brukervennlig app. Imøtekommende kundeservice.
Plutselig omlegging til forskuddsfakturering gjorde at vi byttet til Vibb i stedet. Veldig synd for jeg digga appen og konseptet før omleggingen til forskudd.
Alltid fornøyd med Tibber. Ny faktureringsmetoden er et lite problem som Tibber forsøker å løse. Så er det egentlig ingen problem akkurat nå. Bruk Tibbers app. Det er mest fornuftig sparetiltak!
Synes klagestormen minner mest om en gjeng babyer som vil ha, vil ha, uten å betale noe som helst. Synes smartstyringen til Tibber fungerer helt utmerket sammen med Futurehome.