Tibber opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Billigste strømleverandør med veldig gode smartløsning. Oversiktlig app.
Selskapet endra fakturarutinar med to dagars varsel. Kundene får en følelse av å være Tibber sin bank. De er nødt til å ta grep for å rette opp igjen tilliten.
Tibber var i utgangspunktet et selskap der det ikke var noe å lure på om man skulle være kunde engang. Kjempefornøyd i mange år. MEN når de viser kundene så lite respekt og på veeeldig kort varsel endrer vilkår og metode for fakturering, ikke bare en, men to ganger uten tanke på hvor hardt det slår for majoriteten, så står det til stryk.
Tibber holder det de lover; lavt påslag på spot. Fleksibel faktura og rabatt på smartlading.
Forskudsfakturere deg for "antatt" forbruk til skyhøye priser. Endret type fakturering med mer eller mindre ingen varsel like før faktureringsdato, noe de selv vet at ikke er lov. Sleipt selskap en skal holde seg unna, hvis du er i tvil er det bare å sjekke forbrukerrådet sin omtale om dem
Har vært kunde siden 2017. Sjokkert over hvor hensynsløst dette selskapet nå behandler kundene. Dette er en advarsel for samtlige!. Etter å ha fått regning for november pluss et utopisk estimat på desember, uten å få tilbakebetalt på november-kostnaden vi allerede betalte i Oktober er regningen på 17 862,- Skandale at kundene skal være selskapets kassekreditt!. Farvell Tibber. Nå forsvinner også de mest lojale kundene. Her tør vi ikke være kunder lengre... Håper vi får pengene tilbake en gang....
Synes kritikken av Tibber er veldig overdrevet. Man betaler a-konto fram til forfall i inneværende måned. Da har man allerede brukt strømmen, men det kan være at man ikke treffer helt på forventet mengde eller pris. Men for å unngå dette kan man nå bruke opplysninger fra Appen og bruke kostnadene som vises der dagen før forfall. Da burde vel alle være fornøyde. Se nettsiden til Tibber.
Tibber bruker kundene som bank. Forskuddsbetaling av strøm som ikke er i nærheten av faktisk utgift på strøm. Sender faktura 3 ganger så høy som hva reel pris blir på brukt strøm i enden av måneden.
Vær obs hvis dem går konkurs. Da mister du alt som du allerede har betalt inn, og så må du betale for strømmen til ny Nettleverandør også. Så jeg vil ikke anbefale dette.
Helt ubegripelig dårlig strategi på faktureringsrutiner. styr unna! Ikke verd risikoen om selskapet går konkurs. Imidlertid god oppfølging på kundesupport uten at de kan gjøre noe med rutiner selskapet har innført.
Eg vil heller ikkje være Tibber sin bank. Veldig synd de gjorde dette. Eg var fornøyd før.
Om ikke eierne eller banken vil finansiere din strømleverandør bør ikke du som kunde heller gjøre det! Måten beregningen av forskuddet du må betale gjøres på går ikke til din fordel. Både estimert forbruk og estimert pris settes høyere enn hva den er! Bare å bruke din makt som forbruker og rømme slike selskaper!
Har vært ekstremt fornøyd med Tibber i starten før de sendte en faktura som var like mye for 15 kommende dager = 2-3 fulle måneder forbruk estimert. Måneden etter fikk jeg helt gratis strøm da jeg hadde betalt veldig mye mer sammenlignet med det som var på faktura. Om jeg også bruker strøm når prisen er lav får jeg likevel større beløp. (Kan virke som snitt istedet for faktisk bruk time for time) Appen er best av mange. Den har god oversikt over både forbruk, historikk og generell info. Trist at Tibber endret måten de fakturerer da beløpet de estimerer kan ha dobbel prisestimat fra faktisk kommende priser. Estimat på 450-500 og ender opp på 190-220 i bruk. Kommer tilbake til Tibber og 4 eller 5 stjerner når de endrer struktur 😉
Krever forhåndsbetaling av forbruket, og går de konkurs står kunden igjen som svarteper.
Ikke hør på sutrerne og de som ikke forstår hva "forhåndsfakturering" er.
Jeg har vært kunde hos Tibber i mange år, og har ikke angret et sekund (selv etter de la om faktureringsrutinen for fortsatt å kunne levere billig strøm). Det beste med Tibber er at de hjelper deg til å spare strøm. Den billigste strømmen er den du ikke bruker. App'en til Tibber er støttet av power-ups mot varmepumpe og andre strømforbrukere, som sammen med gunstige priser, gjør at jeg kommer best ut med dem. Det koster meg ikke noe mer i det lange løpet at de har lagt inn en prognose i faktureringen, jeg betaler uansett ikke for mer enn jeg bruker.