Tibber opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Som de fleste vet så endret de jo faktureringsmodell ut av det blå, som har skapt store konsekvenser for mange kunder. Å være så respektløse overfor kundene sine fortjener ikke god omtale, selv om de har flere gode løsninger knyttet opp mot smartere bruk av strøm. De gjorde ikke noe med tingenes tilstand før det ble oppslag i media, kundeflukt og klagestormer. Personlig mener jeg det sier litt om hva intensjonen var. Hvis du vil ha et troverdig selskap, så hold deg unna Tibber. De har også kun nettbasert kundeservice, så hvis det er mange som trenger hjelp samtidig, må du regne med flere dager før du svar.
Estimatene på forskuddsbetaling virker ikke å ha rot i virkeligheten, og er altfor høye...
Jeg valgte Tibber fordi de er innovatøren i Norge som sørget for at alle andre leverandører nå har åpnet sine API-er til kundene sine. Det eneste negative med prisen til Tibber er månedsgebyret som dekker faste utgifter Tibber har siden de ikke tjener penger på forbruket mitt. Jeg ser få grunner til å bytte vekk fra Tibber, men for mange vil det være en ulempe med forskuddsvis fakturering, men jeg har mer tillit til Tibber enn andre gribber i bransjen. Kundeservicen deres er veldig tilgjengelig via chat på appen. Jeg har ikke ringt de en eneste gang.
Må betale nesten 10.000,- nå før jul, selvom regningen min for november var på under 3000,-. Helt latterlig. Alle andre strømselskap klarer utlegget. Utrolig frekt å bruke kundene som bank.
Med den nye forskuddsbetaling som alltid bommer stort på forbruket (dobbelt ofte forbruket så jeg betalte altfor mye) blir det mye penger de leker med som du må ha utestående fra budsjette. Frem til du omsider får strømstøtten og neste måneds oppgjør. Unngå Tibber! Fin en lokal aktør så får du skatt til din kommune også.
Har vært kunde i flere år men nå er det dessverre nok. Med slike priser på strøm fungerer ikke forskuddsbetaling. Nå har dere mistet nok en kunde og det føler jeg er trist, fordi jeg er veldig glad i appen, og all teknologi der støtter igjennom appen. Jeg har koblet til Hue, Sensibo, Mill, og flere andre smarthus-løsninger og hadde håpet fortsette med det. Hvis dere går tilbake til normal etterskuddsbetaling vil jeg ikke bortse fra at jeg kommer tilbake, men slik det er nå velger jeg heller andre leverandører.
Med gjeldende priser er det helt uaktuelt å bli fakturert for det Tibber TROR jeg kommer til å bruke av strøm. De har ingen anelse om hvilke grep jeg vi gjøre for å redusere ved høye priser, og jeg er ikke interessert i å være deres bank. Forlater Tibber og går over til Vibb.
Super app, kun fokus på lave kostnader. Ikke noe lureri
Praksis med forskuddsbetaling er ikke akseptabelt. Prøver en måned til for å se om den nye ordningen er bedre. App er bra, automatiske tjenester så som så (lading av el bil).
Tibber snudde opp ned på strøm bransjen med bra priser og fantastisk app med superbe tilkoblingsmuligheter. Ettersom dagens strøm system er som det er så måtte dom dessverre endre faktureringsmodell og jeg er skuffet over hvor lite folk skjønner dette. Ettersom ALT har blitt dyrere og regjeringen har bestemt at det er vanlige folk sin tur å betale så måtte vi dessverre bytte. Så fort strøm prisene normalisert seg så skal vi tilbake til Tibber.
Her skal man lete lenge etter likt selskap med dårlig ledelse som har dummet seg kraftig ut, til lykke med med 104 plass, synd man ikke kan stemme null på skalaen
Byttet etter jeg forstod de benyttet lommeboken min som bank. Informasjon kom på en uskyldig epost. Takk til tabloidene for at jeg fikk informasjon med meg. Kan ikke anbefales til noen dette selskapet. Hadde de i det minste sendt en sms i god tid før endringen hadde trådt i kraft hadde det vært mye ryddigere 😀
Billigast mogleg strøm, godt å sleppe ein tredjepart som skal kreve enda meir pengar. Surt å betale på forskudd, men eg betalar likevell ikkje meir for strømmen. Fint å betale kun for akkurat det eg brukar.
Konge operatør, uten påslag. Legger meget godt til rette for smartprodukter, og overvåkning/styring av forbruk. Forskuddsfakturering er ikke noe problem. Strømmen skal betales uansett, og man kan få betalingsutsettelse dersom man ønsker. Hvorfor skal Tibber være min bank?
Totalt uforutsigbar, endrer modeller i hytt og gevær, gjerne etter forfall.
Byttet til Tibber fra Hafslund høsten 2021, mye grunnet deres Pulse og app samt lave priser. Med en leilighet på 50 m2 hvor varmtvann og varme inngår i felleskostnadene er det begrenset hvor mye strøm man bruker. Ved å aktivt benytte Tibber og data fra dem er dette besparelsen vår i 2022 i prosent versus tidligere år: 2019: -29,58% 2020: -31,26% 2021: -26,68% Tibber har i det siste fått en god del pepper for sin fakturametode.Selvsagt, det er mer behagelig å betale 15. desember for strømmen brukt 01.11-30.11, men jeg synes uansett ikke det er urimelig at man estimerer forbruk frem til betalingsdatoen.