Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.4
1 296 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 296 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 296 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
936
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no

Avslag på billån søknad

Omtale av  Slavisa

Har hatt billån i DNB i 2 år , når jeg søkte om nytt lån fikk jeg avslag med begrunnelse at jeg ikke hadde betalt noen terminer i tide. Da jeg forsøkte å snakke med kunde behandler fikk jeg nærmest røret lagt på. Da jeg pent ba om å snakke med en annen kollega av henne eller leder var ikke det mulig , kunne bare ringe tilbake å håpe på at en annen svarer. Dette er så ille kunde behandling som det går an, nå må dere skjerpe dere DNB !

Svar fra DNB Bank
12.04.2022 09:45

Hei Slavisa, leit å høre at du har opplevd dårlig kundebehandlig. Fint om du sender oss en klage i nettbanken under Dagligbank og Lån - Postkasse - skriv til oss. Vi vil da kunne se nærmere på hendelsen. Ønsker deg en fin dag!/Maren

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Barn under 18 år får ikke muligheten å ha vipps.

Omtale av  Vilde

(Jeg har far i Sverige), han flyttet dit da jeg var liten. DnB vil nå ikke la meg få bank id eller vipps fordi de trenger at pappa skal melde seg på norsk DnB konto (det fører til at han må betale skatt for noe han ikke skal bruke eller har behov for). Mamma og pappa deler verge omsorg 50/50. Både mamma og pappa ringte til banken og prøvde å finne på løsning. Banken nektet på grunn av loven. Jeg skriver dette fordi jeg ble ganske irritert nå som vipps er en stor del av ungdomstiden. Og jeg vet at jeg ikke er den eneste som sliter med dette, men at mange barn i Norge sliter med det samme. Gjør endringer på systemet!. Takk.

Svar fra DNB Bank
07.04.2022 18:40

Hei Vilde! Takk for tilbakemelding og jeg har forståelse for din situasjon. Vi er pålagt til å følge kravene for å få ustedt bankid – hvor foreldre også må ha tilgang til nettbanken vår slik at de kan esignere for å opprette bankid for ungdom. Er man over 15 år så har Vipps også valgt at man må verifisere seg med bankid for å kunne ta i bruk Vipps. Far trenger kun å opprette et kundeforhold for å kunne esignere for at du kan få bankid for ungdom, men trenger ikke nødvendigvis å flytte noe over til oss eller lignende som kan utløse skatt for å få utført selve eisgneringen. Ønsker deg en fin dag! /Lars

Dårlig

Omtale av  Hanne

DNB har rota vekk erstatningsbeløp fra en fra før svindla konto. De satte pengene inn på en ukjent og helt feil konto med nesten likt konto nummer som mitt. Det samme skjer på nytt, da de skal overføre depositum til min konto. Den rotes vekke på en fremmed konto. Jeg har aldrig fått erstatning for dette. Og det dreier seg om fler hundre tusen.

Svar fra DNB Bank
05.04.2022 13:36

Hei Hanne. Leit å høre at du har hatt et negativt møte med banken. Vi ønsker naturligvis at våre kunder skal få den beste servicen og hjelpen mulig. Vi oppfordrer kundene våre til å sende inn klage dersom de er blitt utsatt for kritikkverdige forhold, dette kan gjøres fra postkassen i nettbanken din. /Tonje

Elendig kundeservice

Omtale av  Elbjørg

Går ikke an å få tak i de på Mail. Må stå i lang telefonkø uten at de ringer deg opp igjen. I dag var jeg nr 51 i køen. Helt elendig kundeservice.

Svar fra DNB Bank
05.04.2022 13:38

Hei Elbjørg. Vi er klar over at det er stor pågang hos oss for tiden og vi jobber kontinuerlig med tiltak for å redusere ventetiden. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon og chat hver dag fra klokken 07-23. Erfaringsmessig er det mindre kø om morgenen og utpå ettermiddagen/kvelden. /Tonje

MEIR OM KUNDEFIENTLEG BANK

Omtale av  Rannug

Eg ser at DNB svarar på mitt tidlegare innlegg med overskrifta KUNDEFIENTLEG BANK. Eg har hatt kontakt med kundeservice om å få hjelp. Måtte venta i 48 minuttar før eg kom gjennom. Kundeservice ville ikkje hjelpa meg, der var det ingen service å få. Kundeservice yter ingen servivce, dei el like lite interessert i å hjelpa kundane som resten av banken. Mitt rekommanderte brev til DNB's CEO har eg ikkje fått svar på, heller ikkje om bankens CEO har motteke den rekommanderte brevet, eg har ikkje fått noko tilbakemelding. Det ver eit tydeleg bevis på at korkje banken eller kundeservice bryr seg om meg som kunde eller vil gje meg den service som dei snakkar om. For meg står det om vel 120000 kr som er havna på feil konto. Ingen i DNB bryr seg, det minste kundeservice kunne gjort var å kontakta CEO og etterlysa det rekommanderte brevet og kvifor eg ikkje får svar eller hjelp til å få pengane tilbake.

Svar fra DNB Bank
05.04.2022 13:42

Hei Rannug! Vi er klar over at det er stor pågang hos oss for tiden, og vi jobber kontinuerlig med tiltak for å redusere ventetiden. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon og chat hver dag fra klokken 07-23. Det er normalt sett mindre kø om morgenen og utpå ettermiddagen/kvelden. Videre oppfordrer vi kundene våre til å sende inn klage dersom de er blitt utsatt for kritikkverdige forhold, dette kan gjøres fra postkassen i nettbanken din. /Tonje

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Fornøyd

Omtale av  Thor

DNB for min del har vært super. Bedre rente enn de andre og jeg har lånt 85% 5x inntekt. Eneste banken som kunne lage et boliglån for meg som gikk utenfor vanlig lånesøknad. Nordea, sbanken, Gjensidige og danske bank klarte det ikke og skyldte på at de digitale prosessene ikke støtte avvik. Hver gang jeg ringer får jeg god hjelp. Et eksempel, fant en leilighet og trengte finansiering på 8 timer, det ordnet dem. 20% rabatt i mange butikker. Sparte 12.000 på elektronikk i 2021. Saga kunde.

Svar fra DNB Bank
01.04.2022 13:50

Hei Thor! Så utrolig kjekt å lese tilbakemeldingen din! Du gir oss energi til å stå på videre :-D Ønsker deg en super helg! /Thomas

Fullversjonen på mobil

Omtale av  Susanne

Blir så oppgitt av å aldri komme inn på fullversjonen på mobilen. Var ikke ett problem før. Nå kan man søke opp fullversjonen på mobil på Google, men kommer fremdeles bare inn på mobilbanken. Logge inn, trykk fullversjonen, og fremdeles kommer jeg igjen til mobilbanken. Blir så sinna..

Svar fra DNB Bank
01.04.2022 13:50

Hei Susanne. Vi jobber med å forbedre akkurat dette og håper det snart vil komme en bedre løsning. I mellomtiden kan du benytte "Logg inn" - Skriv inn fødsels og personnummer" - "Gå til fullversjon". Når du har gjort dette er det viktig at du klikker "Logg inn" midt på siden og ikke oppe i høyre hjørnet. Håper dette var til hjelp. Ønsker deg en god helg! /Thomas

DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR