Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no

Billån med skjulte gebyrer

Omtale av  Terje

Positivt: - At vi fikk billån Negativt: - Elendig informasjon om billån på nettet/nettsider - Skjulte gebyrer OBS ordner du Nordea billån hos forhandler er månedlig gebyr mye høyere. Gebyret er egentlig en skjult rente, banken har ingen ekstra utgifter med å sende regning elektronisk i din nettbank slik jeg ser det. - Dårlig kundeservice, oppleves uhøflig - Er NAF medlem men kan ikke få medlems rabatt etter inngått låneavtale - Har ingen app for lånetakere

Svar fra Nordea Bank
16.07.2023 09:06

Hei Terje, Det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos mine kolleger i Nordea Finance og billånet du har hos dem. Hva som ligger til grunn for avtalen din har jeg ikke tilgang til gjennom denne kanalen, korrekt pris i henhold til medlemskap skal naturligvis registreres på billånet. Kontakt gjerne Nordea Finans på telefon 232 06021, eller send dem en epost via denne lenken: https://www.nordeafinance.no/privat/kontakt-oss/angaende-ditt-engasjement-hos-nordea-finans.html /Steffen

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Håpløs kundeservice

Omtale av  Andreas

Skulle få satt opp finansieringsbevis hos Nordea i forbindelse med boligkjøp. Alt av dokumenter var på plass og ventet kun på finansieringsbeviset. Etter flere dager med purringer på telefon og melding har de fortsatt ikke klart å få klart beviset. Dagen for budrunde kom og blei lovt at dette skulle bli klart tidlig om morningen, men ingenting skjer, blei kun en kasteball mellom ulike personer hos kundeservice. Kl 11.30, var ingenting klart og det er lite moro når burdrunde har frist kl 12.00 for å legge inn bud. Det heile endte med at eg måtte bytte bank til Storebrand rett før fristen gikk ut. Dei kasta seg rundt og handterte dette på 10 min, slik at eg fikk lagt inn bud og det blei heldigvis en lykkelig slutt. Ved et tidligere boligkjøp var det også kun rot. Treigt, byråkratisk, rotete og bruk av kunde som postbud for nordea sin interne post. Når nettbanken i tillegg er under overgang til ny (som den har vært siste 3? år) og den fortsatt ikkje er ferdig. Nei, Nordea faller i samme kategori som DNB. Begge er banker eg aldri kjem til å bruke igjen.

Svar fra Nordea Bank
16.07.2023 09:02

Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale Andreas. Dette var virkelig ikke hyggelig lesning, jeg kan ikke annet enn beklage opplevelsen du har hatt og vår håndtering av søknaden om finansieringsbevis. Hva som har skjedd i din sak er jeg veldig usikker på men det er tydelig at våre rutiner har sviktet, noe som naturligvis er svært trasig i den situasjonen du var oppe i - det gleder meg virkelig å høre at du fikk den hjelpen du trengte hos Storebrand og at de klarte å få alt på plass i tide til budfristen gikk ut. /Steffen

Forferdelig

Omtale av  Jill R

Etter 22 dager har Nordea ennå ikke greid å returnere et beløp dem ble feilsendt en til en konto i Nordea Direct. Å ringe kundeservice er nytteløst. Ser ut som at man må til media for at de skal utbetale pengene.

Svar fra Nordea Bank
15.07.2023 08:49

Hei Jill R, Takk for omtalen din. Det er leit å høre at du ikke har mottatt overføringen til en tidligere konto i Nordea Direct. Overføringer til tidligere konti hos dem skal automatisk videreføres til ny konto hos oss i Nordea Bank i 12 måneder etter migreringen ble gjennomført, til og med mai 2024. Send oss gjerne en melding i Nettbanken under fanen "Hjelp" og videre "Meldings- og chathistorikk" --> "Ny melding" så ser vi naturligvis nærmere på saken din. /Steffen

Perfekt for personer med en «enkel økonomi» og som kun vil at ting skal fungere, dag for dag.

Omtale av  Irene

Jeg har vært kunde hos Nordea i flere tiår … i hele mitt voksne liv. For meg er de banken med navnet: «økonomisk trygghet … kan vi hjelpe deg med.»

Svar fra Nordea Bank
14.07.2023 09:51

Hei Irene😀 Vi jobber hver dag for å skape gode kundeopplevelser og gi en enklere hverdag ved bruk av våre tjenester, så ingenting gjør oss gladere enn når vi får slike tilbakemeldinger. Dette var utrolig hyggelig å høre🤩 Takk for at du er kunde hos oss! /Andrine

Uoversiktlig bank og lang telefonkø

Omtale av  Louise

Vet ikke hvor jeg skal begynne, nettbanken er uoversiktlig der datoene hopper, ingen straksbetaling i nettbank og datoene for transaksjonene hopper frem og tilbake. Du må ha Nordea ID for å snakke med kundeservice, noe jeg ikke har, jeg blir da satt tilbake til menyen og får ikke snakket med noen. Ventetiden er uendelig lang sammenlignet med banker på samme sjikt som DnB og Sparebank1 som tar telefonen innen få minutter, eller som kan ringe deg tilbake.

Svar fra Nordea Bank
04.07.2023 16:41

Hei, Louise. Takk for at du tok deg tid til å skrive denne omtalen. Så kjedelig at du ikke er fornøyd med vår nettbank. Vi utvikler nettbanken kontinuerlig for å gjøre den best mulig for deg som kunde hos oss. Dersom du har noen forslag til hvordan vi kan gjøre den bedre, så kan du skrive en konkret tilbakemelding ved å klikke på «Tilbakemelding» til høyre i nettbanken. Meldingene går da direkte til våre utviklere, som leser alle tilbakemeldinger. Apropos tilbakemeldinger så har vi dessverre ingen straksbetaling-funksjon, men jeg takker for tilbakemeldingen og tar med den videre for deg. Vi har også en hjelpeside til vår nettbank som du finner ved å gå til vår hjemmeside også trykke på «Våre produkter» -> «Nettbank og mobilbank» -> «Nettbank Privat – Logg inn eller bestill». Du vil her finne noen nyttige tips og veiledninger. Du er også mer enn velkommen til å ta en hyggelig prat med vår kundeservice for veiledning. I den siste tiden så har vi hatt lengre ventetid enn hva vi har ønsket, så det er veldig kjedelig å lese at du har slitt med å komme i kontakt med oss. Svært mange ønsker å snakke med vår kundeservice, som jobber på spreng med å ta seg tid til alle som ønsker å snakke med oss, men det er selvsagt beklagelig når vi ikke rekker å svare alle. Vi er ikke fornøyd med å være bekjent med «uendelig lang» ventetid, så jeg kan forsikre oss om at vi stadig gjør endringer for å gjøre det enklere å komme i kontakt med oss. I den forbindelsen vil jeg dele et tips om at flest tar kontakt med oss i tiden 10-15 på hverdager. Det er aldri mulig å garantere noe, men om du kan ringe utenom 10-15 på hverdager, så reduserer du muligheten for lang ventetid. Vi har da også åpent fra 08-21 på hverdager og søndag, samt 08-17 på lørdager og helligdager. Når du ringer inn til oss, så oppfordrer vi til at du identifiserer deg med Nordea ID for å gjøre samtalen mer smidig. Ønsker du ikke å benytte vår Nordea ID-app, så følger du anmodningen om å vente til du blir satt i kontakt med vår kundeservice som kan identifisere deg ved andre metoder. /Mikael

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Styr unna

Omtale av  Alice

Jeg har blitt overført til Nordea fra Nordea Direct og kvaliteten på disse to bakene kan ikke samelignes. Dårlig kundeservice, gammeldags nettbank som mangler basis funksjoner og ikke ikke brukervennlig. Eneste grunnen til at jeg fortsatt har konto i Nordea er en god boligrente avtalt av min fagforening men jeg (og vet om noen flere) har allerede tatt kontakt med foreningen og ba de revurdere hvilken bank de har avtale med.

Svar fra Nordea Bank
28.06.2023 08:52

Hei Alice, Tusen takk for omtale. Det er leit å høre at du opplever kvaliteten på kundeservice hos oss som dårlig. Vi jobber hver eneste dag med å levere gode kundeopplevelser på både chat og telefon hvor tilbakemeldingene fra kunder er svært gode etter å ha vært i kontakt med oss. Nettbanken vår mangler noen basisfunksjoner og det erkjenner vi. Det lanseres jevnlige oppdateringer både for Nett- og Mobilbank hvor tilgjengelige produkter og tjenester blir bredere og bedre etterhvert. Jeg håper du er villig til å gi oss en sjanse og fortsetter som kunde hos oss, jeg er sikker på at du blir fornøyd. /Steffen

Elendig bank

Omtale av  Odd A. T

Håpløst å få hjelp her. Tungvint og elendig app. Hadde Nordea Direct før som var bra. Vil bytte bank snart. Styr unne denne banken.

Svar fra Nordea Bank
28.06.2023 08:47

Hei Odd A. T, Tusen takk for omtale. Vi har den siste perioden hatt stor pågang hos kundeservice som dessverre har resultert i lengre ventetid enn ønskelig, det er satt inn ekstra ressurser som har redusert ventetiden hos oss. Ved å ringe telefon 232 06001 har vi callback hvor du kontaktes når det er din tur i køen. Mobilbanken vår er ikke den samme som hos Nordea Direct, det har du helt rett i. Appen er felles for alle land Nordea opererer i og det legges store ressurser i videreutvikling av Mobilbanken. Har du konkrete tilbakemeldinger kan du gjerne sende dette inn under "Hjelp" i appen, disse går direkte til utviklerne våre som ser nærmere på dette. /Steffen

Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR