Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Nordea Bank
1.7
445 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
445 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#114
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#114 av 116 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 445 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
304
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 445 verifiserte omtaler på Bytt.no

Elendig kundeservice

Omtale av  Zain

Helt på trynet! Min bestefar klarer ikke å bruke nettbank og trenger derfor disponent, ikke har han bank id. Sender inn skjema dem har på nett med 2 vitner - men neida det er ikke godt nok, selvom alt går etter boka! Bestefar ringer inn og bekrefter fullmakt og samtidig overføre penger fra hans konto inn til en annen sånn at han får betalt sykehusregningen hans i utlandet, nå er han stuck og får ikke dra før han har betalt den og banken hjelper lite! Forferdelig trist og elendig service! Avisen blir kontaktet om de ikke hjelper til asap!!!

Svar fra Nordea Bank
10.02.2021 12:27

Hei Zain. Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss. Det er svært beklagelig å høre at du har hatt dårlige opplevelser med Kundeservice hos oss i Nordea. Uten å kjenne til sakens detaljer, kan jeg på generelt grunnlag si at disponentfullmakten underskrevet av to vitner som ikke er i familie med disponenten skal være tilstrekkelig - gitt at vi har legitimasjon å kontrollere alle signaturene mot. Disponentrollen på konto kreves for at du skal kunne overføre penger på din bestefars vegner, dette kan vi ikke gjøre uten at du har tilknytning til konto. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 23206001, så skal vi naturligvis ta en titt på hva som er gjort i dette tilfellet. /Steffen

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Nordea direct er ikke bra

Omtale av  Anonym A

Ble ufrivillig kunde da de kjøpte Gjensidige bank, nå bytter jeg etter dårlig kundeservice.

Svar fra Nordea Bank
05.02.2021 15:07

Hei, Det er leit å høre at du har hatt dårlige erfaringer med Kundeservice hos Nordea Direct, og det er ikke slik vi ønsker å fremstå (verken vi i Nordea Bank eller våre andre selskaper (Direct, Finans og Liv)). Etter oppkjøpet endret Gjensidige Bank navn til Nordea Direct, men systemene og folkene er fortsatt de samme. Jeg håper du vil gi dem muligheten til å bedre inntrykket. /Morten

Hjelpsom og tilgjengelig

Omtale av  Kjetil D

Flinke medarbeidere som ofte gir litt ekstra for å hjelpe med de utfordringer som måtte dukke opp. Eneste som er synd er at de ikke har døgnåpen kundeservice lenger.

Trist opplevelse

Omtale av  Jan

Nå er det nok for min del. Etter snart 45 år kundeforhold i Nordea får jeg en e-post med varsel om betaling for å være kunde i Nordea. Det blir i tillegg betaling x2 siden vi er 2 i husstanden. Vi har ikke betalt dette tidligere, men Nordea mener at vi skulle ha blitt belastet for å være kunde i Nordea tidligere også. Små penger, men for min del ikke akseptabelt. Kommer til å søke andre løsninger å ta med alle kontoer og investeringer og pensjonssparinger til en annen bank. Løsningene til Nordea er langt fra unike. Mye nedetid og feilmeldinger. Har kontaktet Nordea, skriftlig og muntlig, men det pekes på Nordea policy. Da er min policy at jeg får heller ta jobben med å sjekke ut de andre alternativene. Når jeg ser på rankingen her så bør kanskje Nordea tenke seg om. Tilnærmet helt nederst av alle banker.

Svar fra Nordea Bank
02.02.2021 11:14

Hei Jan. Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding. Varslingen du har fått er beskjed om prising av Dagligbankpakken. Tidligere var våre produkter priset separat. Nå har vi samlet alle basisproduktene og tjenestene i Dagligbankpakken og innført en pris på 25,- kroner i måneden. Inkludert i pakken er blant annet brukskonto, ett bankkort, mobil- og Nettbank. Har du en brukskonto med tilhørende kort er du nok blitt belastet tidligere men da 300,- kr 1 gang i året. Så er dette tilfelle så belastet du nå fremover ikke noe mer enn tidligere. Leit å høre at du vurderer å byte bank på grunn av dette. Når det gjelder nettbanken vår har vi ikke så mye nedetid. Vi kan selvsagt oppleve feil på enkelte tjenester til tider, men en oppetid på over 99% håper vi er akseptabelt. Det vil og snart lanseres en helt ny nettbank hvor og flere tjenester blir tilgjengelig og den får et helt nytt design. Dersom du nå bytter bank håper jeg du vil gi oss en sjanse i fremtiden om det igjen skulle bli aktuelt å bytte bank. /Cathrine

Misbruk av makt

Omtale av  Nez

Det er en finanstådgiver som heter,E[anonymisert].Styr unna han!Han gir folk falske forhåpninger og behandler deg som en tigger.Han får deg til å innhente masse dok også hjelper han deg likevel ikke,svarer ikke på telefon,sms eller epost,ignorer deg totalt.Får dere han som rådgiver,spør om å få en annen!

Svar fra Nordea Bank
18.01.2021 11:54

Hei Nez, Det er trist å lese at du sitter igjen med en slik erfaring etter samtale med en av våre rådgivere. Om en søker om boliglån så vil det ofte være nødvendig at vi innhenter en del informasjon om blant annet inntekt og gjeldsforhold for å kunne kjøre en lånesak. Uavhengig av utfall på saken så skal rådgiver gi deg en tilbakemelding, og gi status fortløpende dersom det tar tid å få en endelig beslutning. Om en forsøker å ringe, sender SMS eller e-post/digital melding skal rådgiver svare så fort vedkommende er ledig. Nå kjenner jeg ikke til den aktuelle saken, og har heller ikke mulighet til å gå inn på den via bytt.no, men ta gjerne kontakt med oss på telefon 232 06001 og si Lån. Vi kan da få sett på saken og eventuelt satt deg i kontakt med en annen rådgiver. /Morten

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Tvilsom kundeservice, kronglete nettbank

Omtale av  Kalle

Kronglete nettbank full av bugs. For mye nedetid og systemfeil. Svært variabel kundeservice - til tider helt grei, til tider fraværende.

Svar fra Nordea Bank
11.01.2021 13:51

Hei Kalle, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding. Nettbanken vår er riktig nok ganske gammel og har kanskje ikke det fresheste designet, men mye nedetid vil jeg ikke påstå at den har. Feil på enkelte tjenester kan selvfølgelig forekomme, men en oppetid på over 99.9% håper vi er akseptabelt. Den oppetiden håper vi fortsetter når en ny og sprekere nettbank blir lansert, noe som etter planen skjer i løpet av første halvår i år. Da blir også flere tjenester tilgjengelig og den får et langt bedre design. Håper du blir fornøyd med både den og kundeservicen vår neste gang du er i kontakt med oss 😊 /Lasse

Kundefiendlig og serviceløs !

Omtale av  Tobben

Jeg bor i Sarpsborg. En by og omegn som ikke lenger har hverken kasse eller minibank for Nordea kunder ! De har et stort bankbygg på Bjørnstad utenfor byen med grei adkomst og i nærheten av Quality hotel,skattekontoret,politi m.m.! Ikke engang der har de maktet å plassere en minibank eller en skranke ! Kostet penger og blir for dyrt sier de ! Jeg må kjøre 3 mil (frem og tilbake) for å komme til nærmeste minibank i Gamlebyen i Fredrikstad ! Er det virkelig så dyrt å ha en minibank i Sarpsborg som er en by med 50-65000 innbyggere ? Fortjener ikke kundene et sted i byen de bor hvor de kan ta ut og sette inn kontanter ? Tjener virkelig Nordea så elendig at de ikke vil yte sin kunder et snev av service eller er det fordi banken har svenske eiere ? Jeg gir en stjerne kun fordi det ikke er mulig å gi null !

Svar fra Nordea Bank
11.01.2021 13:48

Hei Tobben, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss. Du nevner både minibank og innskuddsautomat i tilbakemeldingen din. Førstnevnte har vi flere av i Sarpsborg, så disse er forhåpentligvis ikke et problem. Vi har to minibanker på Storbyen Senter (en inne og en døgnåpen automat utenfor), samt en minibank på Borg Storsenter og en døgnåpen minibank i Hafslunds Gate 32 øst i byen. Alle disse skal fra hva vi kan se være i full drift og uten problemer. Det kan også være greit å vite at uttak i våre minibanker koster det samme som uttak fra andre bankers minibanker. Prisen er p.t. 10KR pr. uttak. Gjør du derimot et ekstra uttak av kontanter når du betaler i en dagligvarebutikk, så betaler du ingenting ekstra. Innskuddsautomat har vi derimot ikke i Sarpsborg, og den nærmeste er, som du skriver, å finne i Fredrikstad. Vurderingen av hvor vi skal ha innskuddsautomater er noe som gjøres fortløpende, og vurderes etter bruk og behov. Generelt sett er bruken av kontanter fallende, og etterspørselen etter innskuddsautomatene det samme. Jeg sender uansett tilbakemeldingen din til vårt kontor i Sarpsborg slik at de kan ta en ny vurdering på om en innskuddsautomat skal installeres. Håper svaret var oppklarende. Ønsker deg en fin dag videre 😊 /Lasse

Nordea Bank har 445 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR