OBOS-banken har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Kundeservice er under enhver kritikk. Og nei, jeg trengte ikke lån, kun formell finansieringsbevis som OBOS krever fra medlemmer. Fikk det uten problemer i andre banker, men Finanstilsynet burde se på denne virksomheten. OBS! Dine data kan bli misbrukt i OBOS konsernet! OBOS er så stor at de synes å mene at de er hevet over loven. Spesielt den som kommer fra EØS. Banken er en del av konsernet som opptrer ofte som stat i staten. Som NAV.
Jeg har 30 års medlemskap, ønsker og flytte, og gi obos hussalgs jobben, (hus ca verdi 2milioner8hundretusen) men trengte mellomfinansiering på ca 555000 for og by på hus, men alt ble til nei selv om jeg hadde blitt gjeldsfri og sittet igjen med 1 million i fortjeneste
Var i kontakt med Obos-banken. Får innvilget lån og har god økonomi og lønn. Kundebehandleren på telefonen kunne derimot hatt seg ett kurs. Han ble plutselig nedlatende og gav uttrykk for at han ikke "gadd" sende over finansieringsbevis allikevel når han fikk høre at jeg også hadde pratet med andre banker. Fikk ett utrolig dårlig inntrykk. Skuffet!
Før jeg anmelder vil jeg anbefale å se en fellesnevner på alle de dårlige anmeldelsene her. Dårlig kredittscore, får ikke lånet de ville ha, de fleste er svært gamle og mye har skjedd, samt en løk som klager på at det tar lang tid å ta ut penger av en "31+ dagerskonto"... Det heter 31 dager av en grunn. Over til anmeldelsen! Det som er bra (det meste forutsetter at man er Obos-medlem): - Moderne, oversiktlig, og kjapp nettbank. - Tilnærmet lik 100% selvbetjening. - Gratis debet/kredittkort. - Beste sparerente! Selv brukskonto har 1,10% i skrivende stund. Det som ikke er så bra: - Ikke alt som er oppdatert i mobilappen, altså ikke tilpasset mobil. Dette kan til tider være litt knot. Heldigvis gjelder det kun sider man bruker sjeldent. - Søk i transaksjoner er rett og slett søppel. Du får se transaksjoner fra de siste 30 dagene. Skal du se lenger tilbake i tid enn dette må du bruke "arkiv-funksjonen" som er helt elendig. Dette er utrolig irriterende på f.eks. buffer-konto hvor du har 1 månedlig overføring, maks 12 i året...Hvorfor pokker kan de ikke bare vise de 12 transaksjonene?!
Har stort sett vært fornøyd med Obos banken. Idag trengtes hjelp her og nå, til å komme i min mobilbank. Totalt resultatløs. Føler meg behandlet som "En gammel kjerring". Denne gangen en mannlig kundebehandler. Har bedre erfaringer med kvinnelige kundebehandlere.
Jeg byttet til OBOS-banken fra DNB, og er kjempefornøyd. Jeg får betydelig bedre renter på både brukskonto og sparekonto, og det er enkelt å opprette konto og og flytte avtalegiro i nettbanken, som er veldig oversiktlig.
Jeg er veldig fornøyd med OBOSbanken etter jeg skiftet fra DNB. Her er det ikke gebyrer på uttak i minibank, ikke årsavgift på kortene. Ikke minst bedre rente. Så jeg har funnet min bank. DNB er en bank for folk med mye penger i så måte.