SpareBank 1 SR-Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Nå skal det sies at jeg er kunde i SMN siden jeg gikk på barneskolen, men de opplevelsene jeg beskriver under gjelder SR-bank (begge er Sparebank1). Jeg har forgjeves forsøkt å gjøre kontantinnskudd via innskuddsmaskin/minibank på fire forskjellige steder i Stavanger. Det har jeg gjort mange ganger tidligere uten problem, men nå går det ikke. Får bare mulighet for uttak eller sjekke saldo. Så forsøkte jeg å gjøre kontantinnskudd inne hos banken, da SR-bank siden SMN ikke hører til i Stavanger. Da fikk jeg beskjed om at banken er kontantløs. At verden holder på å miste forstanden er en kjent sak, men det er tydelig at Sparebank1 ønsker å være i fortroppen på galskap, for en bank som ikke tar imot kundens penger er et helt hinsides sinnsykt konsept. Det hjalp heller ikke at jeg hos SR-bank ikke kunne trekke kølapp, men måtte skrive inn mine initialer og formålet med mitt besøk slik at alle kan se på skiltet hvorfor jeg er der, og det er helt umulig å vite når det blir min tur for det er ingen åpenbar rekkefølge. Man kan heller ikke se vekk fra tavlen, men må vri nakken og stirre på den hele tiden for man vet aldri når ens initialer kommer opp der. Og ikke står det hvilken bås man skal henvende seg til. Jeg vil gjerne møte geniet som fant opp dette systemet, og tror forhåpningsfullt at det er samme person som bestemte at banken skal være kontantløs, for den grufulle tanken om at det kanskje er flere en én personer der ute som saboterer banksystemet med sine "innovative" tiltak gjør at jeg mister helt troen på menneskeheten. Begeret hadde allerede rent over da jeg i tillegg oppdaget at jeg i minibanken måtte betale 20kr gebyr for uttak. Hva? Gebyr for å ta ut penger fra min egen bank? At norske institusjoner innfører kyniske måter å skvise mer penger ut av den gjengse innbygger er ikke noe nytt fenomen, men dette er faktisk så toskete at jeg blir nesten målløs. Hva er så poenget med å ha pengene i en bank som ikke leverer tjenester? Da kan jeg likesågodt stappe pengene i en madrass, da kan jeg i alle fall gjøre både innskudd og uttak i madrassen uten at noen stopper meg eller skal ha betalt for det.
Enkel app, bra oversikt, kort og appmulighet for barn. Kjempebra løsning.
Dårlig service med arrogante behandlere. Rotete system og dårlig kommunikasjon med kollega som er på samme sak, noe som fører til forsinkelser og feil. Tilbakeholder informasjon og deretter legger det frem som at dette er allerede informert om... Når en ringer kontaktpersonen i banken, kommer man ikke frem og blir heller ikke ringt opp. Kontaktperson sitter ikke på noe informasjon om hvor og hvorfor penger blir flyttet på uten tillatelse. Anbefaler ikke denne banken. Ingen trygghet.
Gikk tilbake til min gamle bank Sparebank 1 SR-bank etter at DNB har slukt opp Sbanken. Hadde BSU konto i Sparebank 1 kontoen fra før. Banken har ikke gebyr lenger ved bruk av debetkort, dette var grunnen til at jeg skiftet til Skandiabanken (Sbanken) i 2004. Hyggelig med mindre gebyr og bedre rente på sparekonto på Sparebank 1 enn slik det var før. Appen er veldig bra og kundeservice er kjapp i chatten.
Allright app og bra med støtte for depositum konto, det har ikke alle
Velsig god nettbank /mobilbank. Flinke til å fikse det jeg tar kontakt om. Eneste minus er at de, som alle andre banker, utnytter oss ved å ikke ha innskuddsrenter på brukskonto.
Høg rente. Ønsker lavere rente og høger avdragHar sikkerhet i Solvåg FjordFerie as
god på å ta seg betalt og flinke til å holde renta oppe
Får ikke svar på søknader, får ikke svar på meldinger som sendes via nettbanken, mange ulike personer på en søknad- får heller ikke svar (selvsagt) på forsøk på dialog omkring innskudd. Kommer til å bytte bank.
Har fått advarsler ifra både kredinor og inkasso for regninger jeg hadde betalt for 2-3 uker siden. Skjedd nå 4 mån på rad. Kundeservis fraviser alt ansvar og peker på at betalingen er overført, kid nr er feil eller at jeg må ta saken med de som eier regningene. Betalingen går slltid inn, men 1-2 uker ETTER forfall(betaler alt 2 uker før forfall). Chat var nøyaktig d samme. Srbank er helt fantastisk helt te noe skjer(som mange andre). Men bunnen ble nådd når jeg IGJEN måtte ringe pga d samme og når jeg vil ikke godkjenna samme unnskyldningen og ba om tlfnr eller epost te noen som har mer ansvar at kunderådgiveren sa «sender bekreftelse på betalingene» og la på!!! Bekreftelsen kom aldri forresten. Så nei….ikke anbefalt d hele tatt. Har byttet te en annen bank og foreløpigt ikke hatt problemer med fakturaene. Kanskje kidnr ble pludselig i orden???
Når en sitter å venter på kundeservice på tlf’n i over 20 min er det rett og slett elendig kundeservice 🤬
Har vært kunde i over 10 år, god nett bsnk, oversiktlig. Enkelt å få kontakt med banken.
Alltid fått det vi ønsker av sr bank som vi har vært kunder siden fødselen 67 år
Har vært kunde her i 38 år og håper de fortsetter sånn livet ut!!! Meget bra kundeservice.
Her har jeg vært kunde i 25 år. Har alltid fått hjelp og enestående kundebehanding i avdelingen i Flekkefjord.
Sparebank1 avd Egersund Alle er så hjelpsomme, kan få hjelp til alt. Vi som er eldre å har en slik bank i nærområde er heldige🤗