Bergen Fiber har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Det er svindyrt med Fiber i Norge, og Altibox/Bergen Fiber er intet unntak, til tross for at de har kommunale og fylkeskommunale eiere. Men det er vel kanskje også derfor de er så dyr, Telenor er jo ikke så mye bedre og de er eid av staten. Jeg har hatt fiber fra Bergen Fiber i mange år nå, og er fornøyd med kvaliteten som feks oppetid, men prisen har gått stabilt opp og hastigheten ikke like mye. Får derfor bare 3/5 fra meg.
Har hatt besøk av selgere fra Bergen Fiber to ganger, etter at det er lagt rør i gatene på begge sider av huset. Første gang tok det måneder før de til slutt sendte epost at de ikke kunne installere «fordi de ikke hadde fått tillatelser fra grunneiere». Underveis hadde de likevel gjentatte ganger etter purringer bekreftet at alt var i orden. Så kommer en nye selger og sier at NÅ har de fikset tilkomsten, og jeg bestilte igjen. Så går det to dager, og epost fra Bergen fiber forteller at de dessverre ikke kan levere «på grunn av manglende tillatelser». Hallo? Hva slags kundebehandling er det? Er det ingen som har oversikt og kontroll? I tillegg har vi snakket med naboene og ingen sier at de har nektet å føre frem fiber. Mistenker at Bergen fiber plutselig ser at det vil koste litt ekstra å føre frem til huset, og så trekker de hele tilbudet. Slik behandling er useriøst og absolutt lavmål.
Etter at vi fikk fiber fra Bergen Fiber har vi ikke har noen problemer med internett.
Jeg har ringt og ringt, og fått ny boks, men på mine sider står den gamle boksen registrert enda. Så jeg har verken brukernavn eller passord på den nye boksen. Dette skulle skje av seg selv sa dere for 1,5mnd siden. Betalt 1500kr fått innkassere på neste regning, jeg kan ikke betale flere tusen kr når dere ikke leverer produktet. Du handler ikke på kiwi og får beskjed om å sette fra seg varene etter du har betalt. Ble tilbudt 300kr i avslag på «neste regning» som nå er gått til inkasso på et nett som ikke fungerer. Dere har tilbudt å Sende montør, og jeg sier jeg har hatt problemer med tlf men det var i orden nå, rett før jul. Så var jeg vekk reist i julen så det passet ikke akkurat. Så blir jeg bare spurt om Jeg har skrudd av og på boksen . JA! Mange ganger. Men ellers hyggelig kundeservice men dere skal ha de pengene selvom dere ikke klarer å levere produktet dere selger.
Elendig oppfølging, man blir tvunget inn i avtaler de ikke selv klarer å holde, og er kun interessert i å presse penger utav deg. ALDRI IGJEN!
Dette er uaktsomt dårlig, våkner til feil på Internett boks,der jeg tilbyr å hente ny boks eller adapter hos dem eller en servicemann , men medarbeider er totalt uten interesse å forsøke å skape en løsning ,annet enn å sende ny som kan ta inntil 5 dager å mota. Og i tillegg slenger på røret til meg da jeg krever å få snakke med en lenger oppe i systemet. Det som mest sannsynlig er problemet er adapter som gir strømmen til boksen, dette er ett av de store svakhetene på utstyret til Bergen Fiber, da jeg etter utlysning på Facebook fikk 6 tilbakemeldinger etter 5 min om dette problemet,og at når jeg tilbyr på egen regning å kjøre å hente hos en servicemann eller på Kokstad hos Bergen fiber for å forsøke å løse problemet deres med mest sannsynlig dårlige komponenter, etter anbefaling om å ikke kjøpe en annen adapter. Det må være ett minstekrav å ha reservedeler til utstyret som Bergen Fiber leverer. Det som var greit var ventetid på service tlf, men hva hjelper det når løsnings viljen er fraværende. Vi har hatt Telenor i flere år knirkefritt og etter kort tid hos Bergen fiber er vi uten internett i 5 dager, og om komponentene og tilgang er så dårlig ,pluss manglende normal service innstilling bør man ikke ha noe med dette firma å gjøre om man ønsker stabilitet.
Tilbyr fast IP, tar forholdsvis godt betalt, men klarer ikke faktisk å beholde fast IP. Nekter så å kreditere avgiften man har betalt for en tjeneste man ikke fikk. I tillegg har nettet vært svært ustabilt sammenlignet med tidligere leverandør (Telenor), med langt mer nedetid i løpet av første måneden enn på flere år hos Telenor. Bruker også svært lang tid på å svare på supporten, og er samtidig svært arrogant i svarene. STYR FOR ALL DEL UNNA!!