Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 690 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 690 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#13
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#13 av 83 bredbåndsleverandører
32%
Middels
32% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 690 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
324
210
129
135
892
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel Bredbånd
NextGenTel Bredbånd har 1 690 verifiserte omtaler på Bytt.no

Fiber

Omtale av  Kk

Veldige enkel å sette opp.strøm og en kabel inn i boksen i veggen og så har man internett.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
23.11.2023 09:39

Hei Kk! Takk for at du deler din omtale med oss her på Bytt.no 🤗 Det er utrolig hyggelig å se at du opplever oppkoblingen som enkel! Hver dag jobber vi for at det skal være enkelt for deg å bli, og være, kunde hos oss 🤩 Like hyggelig er det å se at du opplever hastigheten som svært bra på fiberen fra oss. Dersom du har noen spørsmål og ønsker rådgivning fra oss, er det bare å ta kontakt med oss på telefon 987 07 979, eller bruke chatten på MinSide. Ha en nydelig torsdag! Martin NextGenTel

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Forbanna drit .

Omtale av  Atle

Dette kan sammenlignes med ran på open gate . Fikk instalert mobilt brebånd ,som ikke virket . Etter utallige timer i telefonen å ett angrerettskjema som ikke gikk ann å sende inn . Å kundebehandler som aldri var den rette . Har d endt med en haug med fakturaer på ting jeg ikke har fått . Til og med faktura på Internett tjenester flere måneder etter at utstyr er tilbake send å abonnementet avsluttet . Endte med Forliksrådet. SÅ HAR JEG KUNN EN ANBEFALING IKKE SKAFF DERE NEXTGENTEL!!!!!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
22.11.2023 09:27

Hei Atle! Takk for at du deler omtalen din med oss her på Bytt.no 😊 Det er veldig kjedelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med bestilling av internett hos oss. Siden du nevner installasjon så antar jeg at det er Trådløst Bredbånd, og ikke mobilt bredbånd, som du bestilte hos oss. Vi ønsker å gjøre det enkelt å få på plass Trådløst Bredbånd, og derfor har vi full valgfrihet til å velge den type installasjon som passer. Enten om du vil gjøre alt selv, litt selv, eller la montøren fikse hele installasjonen, så har vi løsningen som passer for deg 😊 Angrerettskjema skal ikke være vanskelig å sende inn til oss på e-post, så der skulle jeg gjerne hatt litt mer informasjon om hva som faktisk var problemet. Det er også fullt mulig å bruke angreretten ved å sende inn sak på MinSide, eller i MinSide-appen. Det tar vanligvis under 1 minutt å gjøre. Det skal selvfølgelig ikke være sånn at faktura for internettjenester kommer etter at abonnementet er avsluttet. Når vi avslutter et abonnement så skal også faktureringen på internettjenester avsluttes. Dersom du ikke allerede har fått en løsning på det, så setter jeg pris på om du tar kontakt med oss på telefon 987 07 979 eller via chat på MinSide, slik at vi kan finne en løsning. Jeg håper at du har funnet en internettleverandør som passer, og benytter samtidig anledningen til å ønske deg en fin onsdag 🤗 Martin NextGenTel

Dårlig

Omtale av  Ronja

Internett som stadig slutter å virke. Ingen kundeservice i helgene.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
21.11.2023 08:25

Hei Ronja! Takk for at du tar deg tid til å legge inn en omtale her på Bytt.no 😊 Det er veldig kjedelig å høre at du opplever at nettet slutter å funke i perioder. Slik skal det ikke være, og spesielt ikke når du har fiber. Nå kjenner ikke jeg til konkret hva som er problemet, og derfor vil jeg gjerne at vi kommer til bunns i hva det kan være som gjør at nettet slutter å funke hos deg. Siden fiberkabelen skal være veldig stabil, så kan det være andre ting som for eksempel WiFi-utstyret som ikke fungerer til din bolig og bruk. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 987 07 979, eller chatt på MinSide, slik at vi kan hjelpe deg med å løse problemet. Dersom du ikke er hjemme ved utstyret innenfor åpningstidene til kundeservice så kan du sende oss en melding i Dialog på MinSide, eller i MinSide-appen. Legg gjerne ved en konkret beskrivelse av hvilken feil som oppstår, når det vanligvis skjer, og hva som skjer med utstyret som er koblet opp hjemme hos deg (dersom lampene på boksene endrer seg vil det være svært relevant). Håper at vi hører fra deg! Ha en nydelig tirsdag 🤗 Martin NextGenTel

Stabil forbindelse, men lang leveringstid

Omtale av  Lasse

Det tok forbausende lang tid å få abonnementet koblet opp (1 mnd), selv uten at det var et annet selskap som måtte sies opp. Leveringstid på første faktura var det derimot ikke noe å si på... Når det først kom på plass virker det utmerket så langt.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
22.11.2023 09:00

Hei Lasse! Takk for at du tar deg tid til å gi oss en omtale her på Bytt.no 😊 Det er veldig hyggelig å høre at fiberen fra oss fungerer så bra etter at det er koblet opp! Det skal være enkelt å bli kunde hos oss, så jeg håper at oppkoblingen gikk slik som forventet 🤗 Når det kommer til leveringstiden så kjenner ikke jeg til spesifikt hvilket fibernett vi leverer til deg på. Men vi forsøker alltid å gi kundene våre raskest mulig oppkobling når det ikke er snakk om et leverandørbytte - der vi utsetter oppkobling slik at kundene våre unngår å betale dobbelt til to leverandører ⭐ Fakturaen fra oss kommer automatisk etter at abonnementet er startet. Jeg tar med meg tilbakemeldingen din om at den kanskje kommer litt for raskt sett i forhold til leveringstiden. Dersom det skulle være noe som oppstår, eller om du ønsker hjelp fra oss kan du kontakte oss på telefon 987 07 979, eller bruke MinSide og MinSide-appen vår 👋 Ha en strålende onsdag! Martin NextGenTel

Ikke fått nett av dem på over 3 mnd

Omtale av  Jan O. E

Bestilte nett av dem i august med montør og oppkobling innen den 31.10.23. Hadde ikke hørt noe fra dem frem til den 31, så jeg ringte dem å fikk da til svar att dems montør hadde avbestilt vår montering, fikk ny dato en mnd senere, som ikke var aktuelt for oss så vi skaffet oss nett hos en konkurrent som leverte nett på 4 dager. Når jeg da prøver å si opp noe som jeg ikke har fått brukt så kommer dem med en faktura på over 4000 kr

Svar fra NextGenTel Bredbånd
21.11.2023 08:49

Hei Jan! Takk for at du deler omtalen din her på Bytt.no 🤗 Det er kjedelig å høre at du sitter igjen med en dårlig opplevelse etter bestilling av fiber. Siden det er snakk om montør så antar jeg at det er en nyinstallasjon av fiber det er snakk om. Nyinstallasjon av fiber kan gi lengre leveringstid avhengig av kapasiteten til Telenors montører i området. Siden vi leverer fiber på Telenors fibernett er det deres montørselskaper som installerer. Dersom det oppstår uforutsette ting som kritiske feil på fiberinfrastruktur eller sykdom så kan det føre til at nyinstallasjoner blir utsatt. Det gjelder både hos oss, men også hos alle andre internettleverandører. Det er hverken optimalt, eller noe vi ønsker at skal skje, men samtidig er det viktig at kritiske feil på fibernettet blir fikset raskt. Så forstår jeg selvfølgelig at utsatt installasjonsdato ikke er en kjekk beskjed å få. Når du bestiller internettjenester har du angrerett i 14 dager fra du mottar ordrebekreftelse med vedlagte vilkår. I de tilfellene installasjonsdatoen utsettes anbefaler vi å ta kontakt med oss for informasjon om videre prosess slik at du unngår å måtte bryte avtalen og få et kanselleringsgebyr. Grunnen til at vi, og andre internettleverandører, har et kanselleringsgebyr er fordi at etter bestillingen er lagt inn så starter kostnadene våre med å levere fiberen. Det er heldigvis ikke slik at vi tjener penger på å fakturere et kanselleringsgebyr - det skal kun dekke de faktiske kostnadene som vi har med bestillingen. Siden du nevner leveringstid på 4 dager hos en annen internettleverandør så antar jeg at det er snakk om trådløst bredbånd. Det har kortere leveringstid enn fiber siden det går i luft og kun krever en antenne - i motsetning til fiber som krever fysisk fiberkabel som må installeres av montør 😊 Håper dette var oppklarende! Ha en flott tirsdag! Martin NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Uten Internett !!

Omtale av  Freddy H

Har vært uten Internett i flere uker, og har fremdeles ikke Internett. Next gentel overtok linjen fra Telenor mange uker for tidlig og leverte Internett i noen uker, så stoppet det. Og nå frem til oppkoblingsdato med next gentel kan ingen levere internett.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
21.11.2023 08:37

Hei Freddy! Takk for at du legger igjen en omtale her på Bytt.no 🤗 Det er veldig kjedelig å høre at starten på kundeforholdet har blitt på den måten. Hos oss skal det være enkelt å bli kunde, men her ser det tydelig ut til at vi ikke har klart å etterleve det. Det beklager jeg! Jeg kjenner ikke til detaljene i bestillingen din, men generelt sett så sender vi bestilling til netteier Telenor om leverandørbytte til en konkret dato. Vi har ikke mulighet til å velge å overta linjen tidligere, såfremt netteier ikke endrer på dato. Som utfordrer til de store internettaktørene er vi avhengig av en enkel bytteprosess uten at feil oppstår. I dette tilfellet ser det ikke ut til at det har skjedd. Jeg antar at du har vært i kontakt med oss, og jeg håper at vi kan finne en løsning slik at du får internett tilbake raskest mulig 🤗 Jeg ønsker deg en fin tirsdag! Martin NextGenTel

Klage

Omtale av  Elisabeth S

Hei, ringte i kveld kl. 20.34 for å spørre om hvorfor WIFI, dvs boxen jeg leier fra Nx T faller ut. Ringte TV2, de stengte kl. 18.00 har abb. via Canal Digital./Allente. Uansett falt boxen fra Next G T. ut... dvs. den hadde problemer med å gjennomføre signal. Dvs WiFi falt ut. Dette skjedde spesielt da deg via TV2 Play så på Kompani L. Tropp 2 eller Farmen. Hvorfor skjer dette? PS: Jeg har selvf totalt av kobling til stikkontakt etc. som jeg har fått beskjed om å gjøre, inkl. restart av box. Med vennlig hilsen Elisabeth S.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.11.2023 13:32

Hei Elisabeth! Takk for at du legger igjen en omtale her på Bytt.no 😊 WiFi er vi såpass avhengig av i dag - så jeg forstår godt at det er frustrerende når det ikke funker og du skal strømme TV! Jeg kjenner ikke til akkurat hvilket abonnement du har, eller hvilke ting som kan påvirke arbeidsforholdene for WiFi hjemme hos deg. Men jeg vil gjerne at du tar kontakt med oss på telefon 987 07 979 slik at vi kan få en oversikt på problemet, og så finne en god løsning som passer til deg 🤩 Jeg håper at vi hører fra deg! Ha en strålende torsdag 🥰 Martin NextGenTel

NextGenTel Bredbånd har 1 690 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel Bredbånd mener

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR