OBOS Nett opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Betaler for 1000/1000, noen dager detter det ned til 100/80.veldig dårlig når jeg egentlig skal få mye mer, ruteren er ikke en "bottle neck" og det er terminert cat 6A uttak i veggene så alt går på kabel. Veldig dårlig!
Borettslaget vårt er stort sett fornøyd med valgte system, infrastruktur og leverandør. Feilene som oppstod, skyldes stort sett brukerfeil og leverandør av TV, og noe mindre tilfeller av hastighet (Opennet). Det har nå stabilisert seg og 95% er fornøyde.
Vi har fått fiber fra OBOS OpenNet, og skulle i teorien ha en 1000Mbps linje (både opp og ned). Hvilket er mye mer enn hva vanlige folk trenger. MEN på gode dager har vi også bare ca 500Mbps, og som oftest ligger vi godt under 100 på ca 75 i tillegg til at det stadig faller ut. Det kan også være at problemet med utfall relaterer til Riks tv dekoderen, og at det er den som er problemet! Skulle ønske at de (OpenNett og RiksTv) kunne snakke samme og finne optimalt oppsett.
Inkassovarsel på allerede betalte fakturaer. I sommer kom det ingen faktura, men så kom det plutselig en samlefaktura for 3 måneder fordi de "hadde byttet system og da ble det litt kluss". Kundeservice svarer ikke på mail.
Bilde blir borte, bilder fryser, lyd blir borte, dårlige bilder. Så kommer lyd tilbake uten bilde, Eller bilde tilbake uten lyd. Og dette skjer HELE TIDEN OG SPESIELT OM KVELDEN. Det gjelder ALT som leveres via RiksTV. Det som funker er det som vi abonnerer og betaler for utenom RiksTV .
Det må være pinlig for obos å sende ut faktura for ett så dårlig fungerende produkt. Vi har hatt problem med veldig dårlig kvalitet på tjenesten i flere måneder. På tross av dette ramler regning ned postkassen hver måned. Har intet problem med å betale for en rjenedte jeg mottar. Når jeg betaler regning fra Open-Net føler jeg meg bondefanget.
Dårlig informasjon på hjemmesidene. Det står blant annet ikke noe på driftsmeldinger om at nettet er nede. Når jeg ringer kundeservice, forsøker de ikke å løse noe der og da, men svarer etter lang tid på e-post. Jeg hadde tidligere canal digital. Her svarte de med en gang, gav mye bedre informasjon og løste det aller meste på telefon ved å koble seg opp. Det virker som om kundeservice synes at det er den naturligste ting i verden at man skal være uten internett i lang tid.