Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Frende Forsikring
3.3
794 verifiserte omtaler

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

Positiv trend

Frende Forsikring opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
794 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
#11
Middels
Frende Forsikring er rangert
#11 av 22 skadeforsikringer
51%
Bra
51% anbefaler Frende Forsikring
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Motta tilbud på dine forsikringer fra flere selskaper. Helt gratis og uforpliktende!

Utforsk 794 omtaler om Frende Forsikring

FILTRER OMTALER
269
134
74
73
244
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Frende Forsikring
Frende Forsikring har 794 verifiserte omtaler på Bytt.no

Elendige

Omtale av  Ivan

Hvorfor beteler jeg forsikring som etter dere reklamer betyr gyldig for hele verden, når det stemmer ikke, Da bør dere skriver gyldig unntatt disse land...... Ønsker å avlutte min medlemskap i Frende og forteller mine venner om å gjøre det samme Hva som er bra ? Ingenting Hva som kan bli bedre ? Være ærlig med kundene

Svar fra Frende Forsikring
07.04.2023 16:12

Hei Ivan, det er utenriksdepartementets reiseråd som avgjør om forsikringen er gyldig i et land eller ikke. Hvis de fraråder reise til et land, er det dessverre ingen norske reiseforsikringer som gjelder.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Latterlig at Frende feilinformerer kunder pr tlf i akutte situasjoner og belaster med fullpris

Omtale av  Linn

Feilinformerer kunder i akutte situasjoner. Når en ringer inn og frende ringer veihjelp pga sier du bare må betale egenandel men belaster deg meg 3777,- i ettertid

Svar fra Frende Forsikring
07.04.2023 16:11

Hei Linn, hvis du mener vi har gjort en feil i saken din, ser vi gjerne på den på nytt.

Veldig fornøyd

Omtale av  Thor Ø. F

Er ny kunde hos Frende. Så langt har Frende fulgt meg opp på en veldig fin måte. Priser på forsikringen er svært konkurransedyktige. Lett og kommunisere med og raske til og respondere.

Svar fra Frende Forsikring
04.04.2023 16:51

Så hyggelig å høre, Thor! Velkommen til oss! Vi skal være like lette å ha med å gjøre hvis uhellet er ute også.

avlyst bekreftelse

Omtale av  Helen G

Hei , jeg vel ikke den forsikring fordi jeg trenger ikke nå

Svar fra Frende Forsikring
03.04.2023 14:14

Hei Helen, fint om du gir tilbakemeldingen direkte til kundebehandleren du har vært i kontakt med.

Dyr og dårlig bilforsikring.

Omtale av  Ingar E

Ladeledningen på vår e-golf fikk fuktskader og bilen ladet ikke mere. På verkstedet anbefalte de å høre med forsikringsselskapet, da mange dekket denne feilen med vanlig kasko, men ikke frende, da måtte du ha maskinskadeforsikring. Hvis det hadde vært en tilfeldig, plutselig og ytre pavirkning, hadde de dekket det. Jeg mener det er tilfeldig at det var den ledningen, eller den bilen som fikk feilen, Og den sluttet plutselig å lade, Og den ytre påvirkningen var vel vann?

Svar fra Frende Forsikring
23.03.2023 18:54

Hei Ingar, det er leit om du ikke har fått god nok informasjon om hva som er dekket på forsikringen din, og hva en maskinskadedekning kan hjelpe med i tillegg. Når det gjelder kravet om plutselig og uventet skade, er det det dessverre sjelden at det er så fuktig at en ladeledning blir skadet uten at den har vært usatt for fukt over tid. Hvis du mener vi har vurdert saken feil, ser vi gjerne på den på nytt.

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Topp dekning? Mest fornøyde kunder? Det er ikke sant, i vertfall ikke hos oss!

Omtale av  Kunde

Vi kjøper hus, det følger med husforsikring da dette er en liten bofellesskap med felles bedriftsforsikring med topp dekning fra Frende. Det går over 60.000 kr til Frende hvert år som ikke er til nytte når man trenger hjelp. Dette er ganske mange bortkastede kroner. De er raske når det gjelder å sende ut takstmann, men dette hjelper ikke når takstmannen de sender har forhåndsbestemt seg for at skaden ikke blir dekket før han har kommet og sett på skaden en gang. Han seter seg ned i spisestuen vårt og snakker til oss som at vi er rett og slett fullstendig uviten. I tillegg mener han at vi har kjøpt et gammelt hus og at vi må være klar over at det kommer "noe vedlikehold". Jeg svarer at et hus som er gammel ikke nødvendigvis er fuktskadet. Han hadde også bestemt seg for at dette var bare "kondens" alerede i førse telefonen og prøvde å påtvinge meg den teorien for å slippe å se nærmere på skaden. Bli skitten i skoene var heller ikke aktuelt. Og slike mennesker sender Frende ut? Slike som blir høylytt selv med barn i huset? Lite profesjonell og meget ubehagelig. Skaden i seg selv gjelder oppdaging av mugg og fukt i veggen og vannintrenging via fasade og terrasse med synlig vann i veggen og helseskadelig mugg som gjør barnerommet ubeboelig. Dette huset ble bygget i 84 og faller derav fortsatt inn i de 40 år de påstår blir dekket. Videre, motsier den andre takstmannen som Frende også sender det den første påstår. Det tar flere telefoner med forklaringer for å overbevise den første takstmannen at han har tatt feil. Noe som ikke hjelper noe særlig da han feilplasserer en 3 år gammel skade og derav dekningsverdig over 12 år tilbake i tid!!! Frende deler saken i 2. Fuktskaden går via Frende og sopp og råteskader via Norsk hussoppforsikring. Norsk hussoppforsikring påstår i rapporten at dette er følgeskader som er 1-3 år gammel. Her vil jeg rose Anticimex, som kommer for å se på muggveksten. For en forskjell i den måte man behandler folk. Det tar meget lang tid å få svar og jeg må ringe og purre på for å få fremgang. Det går over fristen og selv om saken ikke er behandlet i følge kundeservice så tar de noen få timer etter at jeg ringer for å få besluttet saken. Noe som får meg til å lure, fikk de egentlig nok tid til å lese gjennom første siden av rapporten en gang før vi fikk avslag? Det tror jeg ikke... Til slutt, bofellesskapet vårt endret forsikringsselskapet til Frende i februar 2020. Litt over 3 år siden. Da mister Frende ikke en sekund og avviser hele ansvaret. De sier at dette skjedde før avtaleinngåelse. De anbefaler å ta kontakt med Gjensidige som var forsikringsselskapet til Bofellesskapet før. Dette selv om takstmannen plaserer skaden innen de 3 år huset har vært forsikret med Frende. Topp dekning? NEI Fornøyd? SVÆRT LITE Anbefaler videre? NEI Forvirret? MEGET Vente tid i telefonen? MEGET LANG Alt i alt, meget dårlig forsikring.

Svar fra Frende Forsikring
20.03.2023 14:57

Hei, vi ser gjerne på saken og detaljene på nytt hvis du tar direkte kontakt med oss. De fleste norske forsikringsselskap bruker Norsk Hussopp Forsikring på sopp, råte og skadedyr, så der skulle dere også vært i gode hender.

Dårligste!!!

Omtale av  Ewa M

Haaaaaalo ! Hvor lenge må man vente på svar fra Frende forsikring??? Når man betaler ikke regninger, sender de varsel med engang men når man trenger hjelp i forhold til skaden svarer ikke de !! Dårligste servis. !!!

Frende Forsikring har 794 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Frende Forsikring mener

Frende Forsikring

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR