If Skadeforsikring opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Hadde i utgangspunktet ikke fortjent en eneste stjerne. Behandlingstid på 9måneder, klarer ikke å betale tilbake riktige beløp. Forskjellige kundebehandlere gir forskjellige beskjeder. Må betale for forsikring mens motorsykkelen er i deres hender, i 9måneder. Bruker opptil 2 mpneder på å svare på mail, ringer ikke opp er umulig å få tak i på telefon. Anbefaler ikke IF til noen!
Rask og god behandling ved skade. Hurtig respons og behandling når uhellet er ute.
Er korrekte ved skade, god hjelp å få. De er også raske.
Raske til å respondere ved skader. Hurtig oppgjør, men er litt dyre i pris
Latterlig behandling av saksbehandler. Innhentet dokumentasjon som trengtes, men de prøvde hele tiden å snike seg unna slik at de kom med andre betingelser etterhvert.
Veldig bra service ved skadedyr i fritidsbolig. Enkle spørsmål, ukomplisert oppgjør
If VAR Norges best forsikring. En gang i tide.Nå,topper de "verstinger". Utrolig byråkratisk selskap.Jeg har valgt å betale 4000 kroner dyrere forsikringer, ville ikke velge andre,siden "If er jo norsk,og best"! Jo,den VAR best. Min sak gjald min SUPER reiseforsikring. Jeg ble utsatt for ulykke, men en byråkrat ga "egen mening" om at de "satt i tvill mine skader". Uansett legeerklaringer ,jeg fikk avslag, siden skaden visste seg å være VARIG og If skulle, sannsiligvis , utbetale da stor erstatning.Derfor fikk jeg avslag "i starten" da jeg meldte inn skaden. En av grunnene var ar jeg var"i bevegelse"(jeg gikk?!).. Det var liksom " yndre og ikke ytre påvirket"?!. Fikk se flere lignende saker, og alle fikk avslag?! De er flinke til å ta grøvt betalt, men når skaden skjer ,da gjør de alt for å "unngå ansvaret".Jeg har klaget på saken,men min klage havnet hos deres kollegaer. Selvfølgelig,jeg fikk kjap svar.Avslag Fordi"kollegaen har bedømt det slik..".Forklaringer du får er uforståelig for 99% av kunder. Hold unna,vennlig råd!
Fra det mer til dt mindre ?! Ble pådyttet en såkalt boligkjøperforsikring hodsIf ifbm boligkjøp. Takket først klokelig nei, m ble etter forsøk på høflige avslag overtslt av en bonusselgende megler fordi dt ble solgt inn som en såkalt pakkeløsning, med både en ett års liksom utvidet «S U PER» boligforsikring og ett års Innboforsikring i prisen. I realiteten en ren s u p p e f o s i k r i n g, hvor selskapet sålangt har vidt seg fra sin verste side ifbm vannskade fra rørbrudd i et avløpsrør frs vaskemaskin på bad. Støpt ned i badegulvet flere tiår før både vi, og tidligere eier overtok boligen. Ville under alle normale forhold være dekket av en helt ordinær boligforsikring, m komplett ansvarsfraskrivende og trenerende oppfølging, iscenesatt av en makeløs utilgjengelighetspolicy, usakligheter og ufine saksbehandlere frekkere enn de fleste trolig har opplevd noen gang ..?! Godt hjulpet av faste oppdragsgivere som lojalt logrer med halen, «utreder» og «rapporterer» mens de venter på oppgjør og sitt neste oppdrag… Skaden ønskes nemlig henvist til forsikringskarusellen boligkjøperforsikring, og selgerkjøperforsikring tegnet hos etg og samme selskap må vite. Og deg er naturligvis du dom skal stå for all saksutredning og den interne saksbehandlingen hos If… Hvorfor i det hele tatt tegne forsikring? Hos et slik selskap? Om ikke selskapet meget snarlig inntar en annen attitude vil dette nok bli årets forsikringsformaning til alle forsikringstakere: Shit happens! You better not trust IF! And when it occurs - You better not relay on IF!
Elendig kundebehandling. Arroganse. Dårlig dekking etter skade. Prøver sterkt å avkorte utbetalinger uten rot i virkeligheten. Dårlig kommunikasjon og vanskelig å få tak i personnel.
Rask behanding av henvendelser. Dekker skader i hele Europa.
Treg behandling, bevisst drenering av sak. Forsikringen viste seg å ikke ha noen verdi.
Fornøyd,men litt dyrt ,god kundebehandling og hyggelig prate med
Vanskelig å få tilordnet saksbehandler ved skade. Vanskelig å få kontakt med saksbehandler etter skadesak. Elendig oppfølging
Topp service, god bistand ved behov. Men etter mange pr som kunde er prisen på våre forsikringer steget uforholdsmessig mye i forhold til nye avtaler med andre selskaper.
Ringte dem vedrørende en pågående sak, tid for og bli ringt opp igjen 47 minutter. Når dem først ringer kan ikke vedkommende svare på det jeg lurer på, blir lovet og bli oppringt av en inspektør ila. kort tid men hører ingenting. Ringer påfølgende dag for og purre, på nytt blir jeg lovet og bli ringt opp med beskjed om og holde meg i nærheten av telefonen. Hører heller ikke denne eller den påfølgende dagen noe. Først 4 virkedager senere ringer en inspektør meg, han fremstår for øvrig som diffus, lite forståelsesfull og rett og slett frekk i svarene sine. Kan for øvrig nevne at om du velger eller har IF er det en stor sjanse for at du må være mellomann og styre alt selv. Erfaringer fra tidligere selskap er at dette blir gjort for deg, ville tro dette var tilfellet i IF også da man betaler premium for tjenesten. Det du dog får er et selskap som har en kommunikasjonsflyt som er skremmende, du får rett og slett ikke tak i dem når du trenger det. Styr unna!
Aldri noen problemer med IF. Har alltid fått god hjelp og oppfølging.