Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
I "gamle dager" var Follo Energi kraftleverandør til mitt område. De ble overtatt av Telinet som igjen ble overtatt av Agva Kraft. Jeg hadde en gunstig Telinet Standard Variabel-avtale jeg valgte å beholde da Agva overtok. Fortsatt forskuddsbetaling var et bevisst valg pga. forutsigbarhet, at jeg har god kontroll over forbruket, banken ga "null" rente og mitt tilgodehavende ved årsavregning har vært max en drøy tusenlapp. Dvs. frem til 2022's ville vesten-tilstander. Ultimo aug./primo sept. satte Agva opp prisen tre ganger ila. et par uker, siste gang til svimlende 799 øre/kWh. Fjerde sept. byttet jeg derfor strømleverandør og gikk over til spotprisavtale. På Agva Kraft sin faktura av 3 aug. hadde jeg 7.428,- tilgode. Noe svar på e-post om hvordan jeg skulle forholde meg mht. tilbakebetaling, fikk jeg aldri. Kun et atomatisk generert svar med "blabla lengre behandlingstid pga. faktureringsperiode bla bla...". De neste få ukene mottok jeg to e-poster og én tlf. henvendelse med "tilbud" om 250,- hvis jeg kom tilbake til Agva. I tlf. samtalen ble det "lovet" at mitt tilgodehavende ville bli utbetalt med det aller første. Den 14 nov. sendte jeg purring på det utestående beløpet og skrev at jeg helst ville slippe å måtte ta saken videre. Ny autogenerert e-post; "blabla lengre behandlingstid blabla faktureringsperiode blabbeti bla". Gjentatte forsøk på å ringe "kundeservice" avstedkom kun telefonsvarer. Jeg valgte flere ganger opsjonen å bli ringt tilbake. Telefonen er fremdeles taus. Den 22 nov. sjekket jeg om beløpet skulle være innbetalt uten at jeg var varslet. Det var det fremdeles ikke. Jeg har lastet ned, men latt en rekke fakturaer fra Norgesnett og Agva Kraft pålydende kr. 0,- ligge i nettbanken. Da jeg nå ville fjerne dem, klikket jeg også opp den sist innkomne fra Agva. Avregningen var datert 20 sept. og skulle altså lyde på 7.427,87 i min favør. Mitt tilgodehavende var imidlertid - til min store overraskelse - brått nøyaktig fordoblet til 15.452,91! WTF!?! Agva har altså urettmessig og i all "hemmelighet" holdt tilbake kundenes midler! Til drift? telemarketing? sommerfest? julebord? Dette er altså så hinsides drøyt! Samme dag, 22 nov., sendte jeg derfor ny, e-post til Agva. Denne gangen fikk jeg for første gang en reell respons (i tillegg til den sedvanlige autogenererte blabla-bla-e-posten). "Espen", Spesialist Backoffice - Agva Kraft AS, beklaget og forsikret at regnskapsavdelingen ville utbetale mine 15.452,91 "så fort som mulig". To og en halv uke senere (9 des.) har jeg fremdeles ikke sett snurten av en krone og heller ikke hørt noe mer fra Agva. I dag bestemte jeg meg derfor for å kontakte media. O akk, skjæbnens ironi, - det første jeg fikk se var den blodferske saken på Dagbladets dinside/økonomi som viser til klager på Agva på denne siden. Inkl. flere som, i likhet med meg, har ventet uker og måneder på å få tilbakebetalt utestående beløp fra Agva og som heller ikke får tilbakemelding på e-poster eller tlf. Kjeltringpakk! Politikerne bak Energiloven som tillot opprettelse av disse komplett unødvendige fordyrende melomleddene skulle vært kjølhalt, brettet sammen og for evig tid stuet inn i en uisolert hytte i Sibir. Uten strøm!!! Kraftselskapene har INGEN samfunnsnytte, deres eneste misjon egen profitt. Hvorfor i all verden tillot og tillater politikerne fremdeles at folket belastes med dette? Dagbladet DinSide's journalist har mottatt detaljert påfyll vedr Agva Kraft fra undertegnede. Dessverre er jeg neppe den eneste han har hørt fra ila. dagen.
For omtrent 6 måneder siden begynte Agva Kraft plutselig å trekke et forskudd for 2 måneder. Dette forskuddet har gradvis økt måned for måned. Nå sist betalte jeg 3743 kr i forbruk. Det er greit, men samtidig trakk de hele 29 861 kr i forskudd for 2 måneder. Det er selvfølgelig helt uakseptabelt. Derfor har jeg nå byttet kraftleverandør. Jeg registrerer også at Agva Kraft har et høyt påslag og gebyr.
har betalt overpris, og 3 måneds betaling på forskudvis. de fortsette å sender regninger flere gang om måned. jeg sluttet avtale og nå vente for min pengene tilgode fra 1,5 måned. Jeg har ringet 4 ganger of får ikke noen svar. Agva kraft er bare tull.
Får ikke tilbakebetalt tilgodehavende etter skifte av strømleverandør. Nå har det gått flere måneder siden pengene først ble lovet utbetaling. Kundesenter kan ikke gjøre annet enn å "purre" på regnskap, og det finnes ingen andre som får lov å snakke med kunder
Styr unna! Ordet svindel føles riktig for å beskrive Agva! Ekstremt sleip på prisstigning, ekstremt dårlig kundeservice, ekstremt dårlig idé å velge Agva! Jeg mottok strømregning på over fire ganger prisen av hva andre selskaper ville ha tatt i samme periode, absolutt helt uforståelig at slik virksomhet er i det hele tatt lovlig.
Først lokker de med en god pris, og lover at det ikke skal endres til A-konto, gikk helt greit i ni mnd. Plutselig har de endret til Akonto å trekker en helt syk sum på forskudd. Sa opp avtalen og firmaet skylder meg nå over 3000 kr. Men de har ikke kommet, 1,5mnd etter at jeg sa opp. Purret flere ganger og kundeservice sier den legges til utbetaling med en gang! Skulle likt og sett reaksjonene ,inkassokrav og gebyr om det var jeg som kunde som unnlot å betale i over en mnd etter frist!
Overførte meg til en slags A-kontoavtale i mai uten videre. Når jeg i september fikk to faktura som var overstipulert (basert på 4 siste år) så byttet jeg leverandør. Agva holder nå tilbake tilgodehavende på andre måneden. De svarer ikke på "kundeservice". Må vel stikke bortom Strandveien 35 å sjekke om de er edru... Makan til fantepakk skal man lete lenge etter
Byttet selskap pga uforståelig a konto faktura. Hele poenget da jeg byttet til Agva den gang var at de ikke tok forskuddsbetalt. Angivelig ble det sendt ut e-post om denne endringen i mai en gang…? De skylder meg nå ca 14000kr, med restfaktura dato den 14/11. Har sendt e-post og melding på kundeservice , samt snakket med kundeservice . Siste kontakt for snart 2 uker siden. Ser mange flere opplever det samme. Virker som det er en planlagt praksis i å drøye det i det lengste. Hva skjer hvis en kunde ikke betaler regningen sin..?? Får ganske raskt inkassovarsel. Ser ut som det snart er på tide å kontakte en journalist. Som om ikke strøm er dyrt nok, så holder Agva igjen penger som man trenger til neste regning .
Lover 3 mnd til 139.Men grunnet prisendring måtte de sette meg over på på Spotpris uten og beskjed..kundeservice elendig, Stryr unna disse folka
Billig oversiktlig og veldig enkel å forholde seg til Agva :)
Jeg avsluttet kundeforholdet til Agva da de plutselig tok 2 mnd. forskuddsbetaling samt la på et gebyr jeg aldri hadde hatt. Jeg byttet leverandør, og hadde 4650,- tilgode som de skulle betale tilbake innen en dato (som de selv hadde satt...). Ingen utbetaling, og etter to purringer, fremdeles ingen penger. Dette er tyveri.
Sa opp iinkjøpspris ?? avtalen min som var strek overpriset i forhold til andre med samme forbruk og bolig type. Avtalt ny avtale og ny leverandør 6-11-2022 .Venter fortsatt på tilgode oppgøret . Kundeservice 15-11 lovte at det skulle utbetales snart men dog ikke mottat. Min purre mail siden er ikke besvart p.d.d.
Tar seg overbetalt og nekter å betale tilbake tilgodebeløp. Har ventet over 2.5 måned nå på å få pengene MINE tilbake. Styr unna!
Jeg endret strømselskap siden Agva kraft hadde endret min kundeavtale uten samtykke til Agva Opprinnelsesgaranti Fornybar Strøm hvor de lager et estimet forbruk og overfakturerer. Etter 3mnd har de enda ikke tilbakeført for mye betalt.
Styr så langt unna du kan.... Har ikke vært borti noe verre! -s v i n d e l -forferdelig kundeservice
Vi hadde samme opplevelse som Paulo beskrev for 5 måneder siden med Agva. De endret avtalen vår til en kjempedyr avtale, uten at vi på noen måte hadde bedt om dette, til Agva Opprinnelsesgaranti Fornybar Strøm. I følge nettsidene deres er dette nå en utgått avtale. Vi ble ufrivillig overflyttet til denne i juni i år, og hadde den inntil nylig. Kundeservice var ikke på noen måte behjelpelig, verken i å forklare hvorfor eller med å endre avtalen vår til en annen rimeligere avtale levert av samme selskap. Vi hadde ikke binding på avtalen vår. Styr langt unna Agva!