Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
SkandiaEnergi
3.3
333 verifiserte omtaler

SkandiaEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

SkandiaEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
333 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#17
Utmerket
SkandiaEnergi er rangert
#17 av 88 strømselskaper
50%
Bra
50% anbefaler SkandiaEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 333 omtaler om SkandiaEnergi

FILTRER OMTALER
147
20
12
15
139
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med SkandiaEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Skal være biligst i Norge.

Omtale av  Esfehani

De sa de skal være blant 3 av de billigste i Norge.veldig variabel i faktura.i novmber betalte jeg 1400 i desember 4500

Svar fra SkandiaEnergi
26.01.2023 08:23

Hei Esfehani! Strømprisen i Norge var dessverre utrolig mye høyere i desember enn hva den var i november. Dette gjorde at alle opplevde å få en strømfaktura nå i januar som var mye høyere enn fakturaen man mottok i desember. Dette er utrolig trist, men dessverre ikke noe vi som strømleverandør kan påvirke, da prisen settes av den nordiske strømbørsen NordPool. Strømprisen er også lik for alle leverandører. Husk at fakturaen fra oss er uten strømstøtten du mottar fra din lokale netteier. Dersom du har spørsmål håper jeg du har anledning til å ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 70 16 16 eller epost: [email protected]. Mvh Anna, SkandiaEnergi

Strøm.

Omtale av  Stein

Har ikke noe å utsette på selskapet. Kundeservice er veldig hyggelige og blide å imøtekommende.

Svar fra SkandiaEnergi
29.12.2022 08:53

Hei Stein! Takk for at du tok deg tid til å legge igjen en hyggelig kommentar! Det setter vi pris på :) Ønsker deg et godt nyttår! Mvh Anna, SkandiaEnergi

Billig og bra strømavtale

Omtale av  Elin

Alt har fungert bra til nå. Strømregningen kommer når den skal, så aldri vært noe tull med betalingen. Det er en rimelig og grei avtale, digitalstrøm. Oversiktlig faktura.

Svar fra SkandiaEnergi
15.12.2022 15:43

Hei Elin! Takk for at du tok deg tid til å legge igjen en hyggelig kommentar! Det setter vi stor pris på :) Mvh Anna, SkandiaEnergi

God kundeservice

Omtale av  Sjur

Jeg er veldig fornøyd med SkandiaEnergi og har vært kunde i flere år nå. Det finnes sikkert selskaper som kan tilby enda lavere påslag enn 5,60 øre/kWt, men det utgjør en forsvinnende liten andel av strømkostnaden, og jeg betaler bare 9.- i månedstillegg, alt etterskuddsvis. Viktig for meg er det at jeg opplever kundeservice som lett tilgjengelig og veldig hyggelig.

Svar fra SkandiaEnergi
15.12.2022 15:42

Hei Sjur! Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en hyggelig kommentar! Det setter vi stor pris på. Ønsker deg en god jul! :) Mvh Anna, SkandiaEnergi

Anbefales ikke

Omtale av  Gerd

Ble oppringt da jeg hadde sagt de opp og ble opplyst om at jeg måtte betale brudd gebyr. Han sa jeg fikk topp 3 garanti og at det da lønte seg å fortsette som kunde. Dum som jeg var trodde jeg dette, men i etterkant hadde det lønt seg å betale gebyret og vært ferdig med dem da strømregningen ble vannvittig høy to ganger på rad. Hadde spart inn igjen gebyret flere ganger ved å ikke hatt dem. Aldri mer.

Svar fra SkandiaEnergi
10.11.2022 09:28

Hei, Gerd! Det er beklagelig å høre at du er misfornøyd med avtalen du har hatt hos oss. Topp 3-garanti er en spotprisavtale, hvor en følger markedsprisen på strøm satt av NordPool time for time med 9 kr/mnd i fastbeløp + 5,60 øre/kWh i påslag. Markedsprisen på strøm satt av NordPool er lik for alle strømleverandører. Dessverre har markedprisen på strøm i august og september vært historisk høy, hvilket igjen har ført til høyere beløp på faktura selv om forbruket kanskje ikke har endret seg. Din ørepris før påslag ville vært den samme, uavhengig av strømleverandør som leverte strøm til deg i perioden. Om du skulle ønske en nærmere forklaring på din avtale og faktura, så håper vi du tar kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 70 16 16, slik at vi kan gå gjennom dette sammen med deg :) Mvh, Truls - SkandiaEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Dårlig og villedende kundeservice

Omtale av  Elisabeth

Jeg var flere ganger i kontakt med ulike personer på blant annet kundeservice. Vanskelig å få gode svar, og for hver gang jeg klaget på dette kom svaret : "Du kan jo gå ut av avtalen, men da må du betale et høyt gebyr". I etterpåklokskapens navn hadde det vært verdt det.

Svar fra SkandiaEnergi
04.11.2022 15:09

Hei Elisabeth! Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd ved kontakt med vårt kundesenter. Vi håper du har mulighet til å ta kontakt med oss på telefon 38 70 16 16 eller epost [email protected], sånn at vi får sett på saken din en gang til. Mvh Anna, SkandiaEnergi.

Ble lovet at jeg kunne låse spotprisen

Omtale av  Maria

Jeg byttet til Skandiaenergi fordi jeg ble lovet å kunne låse strømprisen fra oktober til mars/april da strømmen ofte er noe høyere. Dette ga meg trygghet, og jeg valgte å benytte meg av tilbudet. Denne avtalen har en bindingstid på 9 mnd, og jeg valgte å binde meg da jeg syntes det var en god avtale. Når jeg ringer til kundeservice og vil låse strømmen, blir jeg fortalt at de ikke kunne tilby dette tilbudet da strømprisen har variert mye. (Den er nok for billig nå). Da forventet jeg at jeg kunne avslutte kundeforholdet mitt uten gebyr fordi de ikke holdt avtalen, men det nektet de. Hold dere unna Skandiaenergi. De kommer med fristende, gode avtaler de ikke kan tilby, og du blir bundet i minimum 9 mnd. Skal også sies at jeg var veldig opptatt av at samtaletilbudet skulle tas opp, men det jeg fikk til svar at de var utilgjengelig.

Svar fra SkandiaEnergi
12.10.2022 13:02

Hei Maria! Med tjenesten Pristak overvåker vi markedet for deg. Når vi ser at det bygger opp til risiko for høye priser eller strømkriser, sender vi vi deg et tilbud om en fastpris for den utsatte perioden. Vanligvis er denne perioden på 2-3 måneder. Sånn som markedet har vært i det siste har vi dessverre ikke hatt mulighet til å sende ut tilbud om fastpris de siste månedene. Det er heller ikke mulig å ta kontakt med oss for å be om fastpris, det må man eventuelt akseptere når tilbud blir sendt ut på epost/SMS. Når det gjelder bindingstid er ikke dette noe man får fordi man har mulighet til å få fastpris, men fordi man som kunde har fått en økonomisk gode av oss. Normalt sett at fordelsprodukter man har i avtalen er gratis i hele bindingstiden. Dersom du har flere spørsmål kan du gjerne ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 70 16 16 eller epost [email protected]. Ønsker deg en fin dag! Mvh Anna, SkandiaEnergi

Billig og bra!

Omtale av  Anders

Bra selskap med strømpris i tråd med tilbud. Anbefales.

Svar fra SkandiaEnergi
12.10.2022 12:37

Hei Anders! Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en hyggelig kommentar hos oss. Det setter vi stor pris på :) Mvh Anna, SkandiaEnergi

Storfornøyd

Omtale av  Ingrid

God service, og ingen skjulte kostnader som jeg er blitt lurt med av andre selskaper.

Svar fra SkandiaEnergi
06.09.2022 15:11

Hei Ingrid! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på! Det er viktig for oss at alle våre kunder er fornøyde med oss som strømleverandør :) Mvh Anna, SkandiaEnergi.

146 andre gir bedre avtaler og Skandia lovet tre på topp,

Omtale av  Anna C. C. B

Det viser seg at de tre på topp som Skandia lover er utvalgt av hvilke, og kun fem, andre selskaper de velger å sammenligne seg med, og altså ikke hele markedet. De lovet og betalingsutsettelse gratis, men fakturaen er blir jevnlig belastet med kr. 52,- for dette😢Man får heller ikke tilgang på fakturaen i nettbanken lenger når man godtar e-faktura, men må logge seg innpå deres sider for å se den, det blir ekstra bortkastet tid. De har heller ikke en app som viser strømpris inne ærende døgn time for time. Jeg har skiftet til noen andre etter analyse fra bytt.no

Svar fra SkandiaEnergi
25.07.2022 10:09

Hei Anna, Tusen takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Vi synes det var veldig leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Dette ønsker vi selvfølgelig å gjøre noe med! Prisen på vår Topp 3 garanti sammenlignes med de 20 største strømleverandørene i Norge. Listen inneholder blant annet NorgesEnergi, Fortum og Fjordkraft for å nevne noen. Denne avtalen har et fastbeløp på kun 9,- i måneden og et påslag på 5,60 øre. Vi kan veldig gjerne sende deg e-post med garantibeviset for 2021, om det er ønskelig? Vi tar oss ikke betalt for å utsette faktura, men de 52,- samsvarer med vårt fordelsprodukt Pristak. Kort forklart så er Pristak en smart løsning som beskytter deg mot høye vinterpriser og strømkriser. Vi hadde satt veldig stor pris på om du hadde kontaktet vårt kundesenter per e-post eller telefon, slik at vi kunne fått sett på ditt kundeforhold og ikke minst tatt en god prat på alle tingene du nevner her. Vårt mål er å sørge for at alle våre kunder er fornøyde. Vi tar derfor alle tilbakemeldinger til oss, slik at vi har muligheten til å bli enda bedre fremover. Kontakt oss gjerne på telefon 38 70 16 16 eller [email protected]. Vi har åpnet alle ukedager mellom kl. 09 - 16. Med vennlig hilsen Christina

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Får kontakt når jeg trenger det.

Omtale av  Olav

Føler meg ivaretatt og prisen er ganske god, så langt jeg vet.

Svar fra SkandiaEnergi
21.07.2022 10:06

Hei Olav, Tusen hjertelig takk for din kjempefine omtale av SkandiaEnergi. Vi setter utrolig stor pris på det! Vi er et godt og sammensveiset team som holder til her på Sørlandet. Vi forsøker hver dag på å gjøre ting så enkelt og greit som overhode mulig -for alle våre kunder :) Skulle det dukke opp noe som helst, så nøl aldri med å kontakt oss. Vårt kundesenter er åpent mandag - fredag fra kl. 09-16 og vi kan nås på telefon 38 70 16 16 eller [email protected] Vi ønsker deg en fantastisk sommer videre. Med vennlig hilsen Christina i SkandiaEnergi

Ble lurt - styr unna alle selgere fra dette useriøse selskapet!!!!

Omtale av  Rls

Aldri bedt om å få bli kunde hos de, likevel mottok jeg en faktura på over tusen kroner for levering av strøm enda jeg hadde en annen strømleverandør. Kundebehandlingen er under enhver kritikk. Styr unna dette forferdelige selskapet med markedsføring som jeg aldri har opplevd maken til tidligere. STYR UNNA !!!!

Svar fra SkandiaEnergi
12.07.2022 08:53

Hei RIs, Tusen takk for din tilbakemelding! Vi setter stor pris på alle tilbakemeldinger vi mottar, selv de mindre fornøyde da dette gir oss en god mulighet til å bli enda bedre! Det var veldig leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse hos oss. Slik skal det selvfølgelig ikke være! Vi ønsker veldig gjerne å komme i kontakt med deg, og hadde derfor satt stor pris på om du kunne kontaktet vårt kundesenter slik at vi kan få sett på dette sammen med deg. Kundesenteret er tilgjengelig på telefon 38 70 16 16 eller [email protected] fra 09 - 16 alle hverdager. Med vennlig hilsen Christina fra SkandiaEnergi

Jeg er fornøyd

Omtale av  Olav

Jeg har ingen ting å utsette på den avtalen jeg har

Svar fra SkandiaEnergi
25.05.2022 08:15

Hei Olav, Tusen hjertelig takk for din positive tilbakemelding til oss i SkandiaEnergi😊 Vi setter så stor pris på å høre at du er fornøyd hos oss! Vi vil til enhver tid gjøre vårt ytterste for å ha gode og konkurransedyktige avtaler, samt en kundeservice som er enkel å komme i kontakt med og som gjør alt for å hjelpe deg med det du måtte lure på😊 Hilsen Christina i SkandiaEnergi

Strømavtale som kan ruinere deg

Omtale av  Christin H

Kort og greit, selger forteller meg hvor utrolig bra avtale TOPP 3 GARANTI avtalen var, her ville jeg regelmessig få tilbud om topp 3 priser som jeg kunne velge å binde prisen på i kortere eller lengre tidsrom, det fikk jeg en gang, siden har jeg ikke hørt noe, og jeg fikk ikke denne fordi jeg svarte tekstmeldingen " for sent" , hadde ikke fått beskjed om at denne måtte svares på i løpet av 24 timer. Har ikke fått noen ny melding siste året. Har istedenfor fått regninger helt hinsides virkeligheten der de konstant ligger 15-25 % over spotprisen per kWh. Ferdig med bindingstid, bytter nå da forbrukerombudets side viser at dette selskapets avtaler er dårlige, dyre og har avvik i avtalen som er kraftig ugunstig for kunden. Det har kostet meg blodpenger. Siste halve året alene har kostet meg 57000,- kroner i strøm, og det er ETTER at strømstøtten er fratrukket.

Svar fra SkandiaEnergi
12.05.2022 10:23

Tusen takk for din tilbakemelding, Christin! Vi setter stor pris på at du tar deg tid til å gi oss beskjed – på den måten har vi muligheten til å forbedre oss enda mer! Det var veldig leit å lese at du har et dårlig inntrykk av oss og av din strømavtale her hos oss. Vi ønsker veldig gjerne å komme i kontakt med deg, og hadde derfor satt stor pris på om du kunne kontaktet vårt kundesenter slik at vi kan få sett på dette sammen med deg. Kundesenteret er tilgjengelig på telefon 38 70 16 16 eller [email protected] fra 09 - 16 alle hverdager. Når det gjelder strømavtalen Topp 3 garanti, så betaler man et fastbeløp på kun 9,- per måned, spotpris på strømmen, pluss et påslag på 5,60 øre per kWh. På vår faktura plusser vi sammen spotprisen og påslaget - derav vil prisen per kWh være litt høyere. Etter at folk flest fikk automatiske strømmålere, så vil snittprisen for en måned variere hos alle sammenlignet med den informasjonen man kan se på nett som viser til snittpris i ditt område. Vi har full forståelse for at dette kan føre til en del frustrasjon. Håper vi hører fra deg, Christin. Med vennlig hilsen Christina i SkandiaEnergi

Jukserabatt

Omtale av  Ossi

Priser opp snitt innkjøpspris for deretter å kunne gi "rabatt" . I sum 4% høyere pris.

Svar fra SkandiaEnergi
10.05.2022 12:46

Tusen takk for din tilbakemelding til oss i SkandiaEnergi. Spotprisen settes gjennom Nord Pool, så verken vi eller andre strømleverandører har lov til å endre på den. Strømmen per kWh er derfor lik for alle (i samme prisområde), med mindre man har en variabelavtale. Vi i SkandiaEnergi tilbyr kun spotpris. Det som vil avgjøre prisen/prisforskjellen hos en leverandør til en annen - er fastbeløp og påslag. Her kan det også variere hos de ulike strømleverandørene, i forhold til om dette står som et eget punkt under fakturaspesifikasjonen eller om det plusses på kWh, altså at prisen per kWh vil være spotpris + påslag. Dette er noe som skal fremkomme veldig tydelig når man inngår en strømavtale, enten det er hos oss eller en annen leverandør. Vi hadde satt stor pris på om du tok kontakt med vårt kundesenter, slik at vi sammen kan gå gjennom din strømavtale her hos oss 😊 Kundesenteret er tilgjengelig på telefon 38 70 16 16 eller [email protected] fra 09 - 16 alle hverdager. Med vennlig hilsen Christina i SkandiaEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ble lurt

Omtale av  Mohammadjavad Q

Jeg har fått inkasso fra de uten å få faktura. Veldig høy pris dyrere en forrige leverandør, og nettleie skal betales separert til en annen bedrift som heter Lede AS. Så ...

Svar fra SkandiaEnergi
05.05.2022 14:23

Hei Mohammadjavad, Tusen takk for din tilbakemelding! Vi setter stor pris på alle tilbakemeldinger vi mottar, selv de mindre fornøyde da dette gir oss en god mulighet til å bli enda bedre! Det er helt riktig at vi, SkandiaEnergi, kun fakturerer deg for strømforbruket. Nettleien mottar du direkte fra din lokale netteier. Vi har full forståelse for at det kan være litt frustrerende, men heldigvis så påvirker det ikke prisen på verken strømmen eller nettleien. Når det gjelder strømprisen din hos oss, samt inkassoen, så ønsker vi veldig gjerne å komme i kontakt med deg, slik at vi kan få tatt en ekstra sjekk her. Dersom vi har gjort en feil, så skal vi selvfølgelig få rettet opp i dette! Ring oss gjerne på 38 70 16 16. Vi er tilgjengelig mellom 09.00 og 16.00 alle hverdager. Håper at vi hører fra 😊 Med vennlig hilse fra Christina i SkandiaEnergi

SkandiaEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR