Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no

Billån - totalt uoversiktlig

Omtale av  Jan E

Jeg ser at andre har opplevd det samme, men jeg slutter meg til. Det er nesten umulig å få ut opplysninger om billånet. Lånet ble markedsført som billån i Nordea- uten noe "finans" eller "finance". Så viser det seg at billånene ikke er i selve Nordea, men i Nordea finans, og følgelig er utilgjengelig på min nettbank. Det hadde enda gått an hvis Nordea finans hadde en god nettløsning der jeg -som jeg kan alle andre steder- enkelt kunne logge meg inn å se restbeløp, rente og nedbetalingsplan. Men nei. Dette er så oppsiktsvekkende dårlig at det virker som en bevisst nedprioritering.

Svar fra Nordea Bank
24.07.2023 12:51

Hei Jan😊 Takk for at du har skrevet en omtale til oss. Det er riktig at billån i Nordea går via Nordea Finans, og jeg skjønner godt at dette kan skape forvirring. Det skulle absolutt vært bedre informert om og eksistert en god nettløsning som ga oversikt over lånet. Jeg vil tipse om å ta kontakt med Nordea Finans på telefon 232 06021 eller sende dem en epost via denne lenken: https://www.nordeafinance.no/privat/kontakt-oss/angaende-ditt-engasjement-hos-nordea-finans.html, da kan du få tilsendt nedbetalingsplanen på e-post😊 Setter stor pris på din tilbakemelding og jeg vil ta den med videre. /Andrine

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Bare rot

Omtale av  Espen

Snakket med en kundebehandler som ikke overhode klarte å begrunne sine påstander og standpunkter. Sendte inn en offisiell klage, og ble dagen etter kontaktet av en såkalt leder, som også kom med påstander hun ikke underbygget med fakta. Forferdelig opplevelse. Det verste er at denne banken samarbeider med mitt fagforbund.

Svar fra Nordea Bank
24.07.2023 11:31

Hei Espen. Dette var uten tvil en veldig lei lesing og er virkelig ikke slike opplevelser våre kunder skal ha hos oss. Jeg kan ikke gjøre annet enn å beklage på det sterkeste, og håper at vi kan rette opp i inntrykket ditt ved neste anledning. /Andrine

Dårlig nettbank!

Omtale av  Adelina W

Uoversiktlig og når man prøve å bestille noe på nettet så er det forferdelig vanskelig når man skal betale!!! Vil gjerne ha tilbake Gjensidige....vil aldri ha valgt Nordea selv.

Svar fra Nordea Bank
24.07.2023 11:09

Hei Adelina. Takk for din tilbakemelding😊 Det er leit å høre at du opplever betaling på nett hos oss som vanskelig. Jeg får dessverre ikke sett nærmere på saken din her, men dersom du tar kontakt med vår kundeservice på telefon 232 06001 eller åpner en chat fra Mobilbanken/Nettbanken, så ønsker vi å undersøke om vi har andre løsninger å tilby som kan gjøre betalinger enklere for deg. Håper å høre fra deg. /Andrine

Billån med skjulte gebyrer

Omtale av  Terje

Positivt: - At vi fikk billån Negativt: - Elendig informasjon om billån på nettet/nettsider - Skjulte gebyrer OBS ordner du Nordea billån hos forhandler er månedlig gebyr mye høyere. Gebyret er egentlig en skjult rente, banken har ingen ekstra utgifter med å sende regning elektronisk i din nettbank slik jeg ser det. - Dårlig kundeservice, oppleves uhøflig - Er NAF medlem men kan ikke få medlems rabatt etter inngått låneavtale - Har ingen app for lånetakere

Svar fra Nordea Bank
16.07.2023 09:06

Hei Terje, Det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos mine kolleger i Nordea Finance og billånet du har hos dem. Hva som ligger til grunn for avtalen din har jeg ikke tilgang til gjennom denne kanalen, korrekt pris i henhold til medlemskap skal naturligvis registreres på billånet. Kontakt gjerne Nordea Finans på telefon 232 06021, eller send dem en epost via denne lenken: https://www.nordeafinance.no/privat/kontakt-oss/angaende-ditt-engasjement-hos-nordea-finans.html /Steffen

Håpløs kundeservice

Omtale av  Andreas

Skulle få satt opp finansieringsbevis hos Nordea i forbindelse med boligkjøp. Alt av dokumenter var på plass og ventet kun på finansieringsbeviset. Etter flere dager med purringer på telefon og melding har de fortsatt ikke klart å få klart beviset. Dagen for budrunde kom og blei lovt at dette skulle bli klart tidlig om morningen, men ingenting skjer, blei kun en kasteball mellom ulike personer hos kundeservice. Kl 11.30, var ingenting klart og det er lite moro når burdrunde har frist kl 12.00 for å legge inn bud. Det heile endte med at eg måtte bytte bank til Storebrand rett før fristen gikk ut. Dei kasta seg rundt og handterte dette på 10 min, slik at eg fikk lagt inn bud og det blei heldigvis en lykkelig slutt. Ved et tidligere boligkjøp var det også kun rot. Treigt, byråkratisk, rotete og bruk av kunde som postbud for nordea sin interne post. Når nettbanken i tillegg er under overgang til ny (som den har vært siste 3? år) og den fortsatt ikkje er ferdig. Nei, Nordea faller i samme kategori som DNB. Begge er banker eg aldri kjem til å bruke igjen.

Svar fra Nordea Bank
16.07.2023 09:02

Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale Andreas. Dette var virkelig ikke hyggelig lesning, jeg kan ikke annet enn beklage opplevelsen du har hatt og vår håndtering av søknaden om finansieringsbevis. Hva som har skjedd i din sak er jeg veldig usikker på men det er tydelig at våre rutiner har sviktet, noe som naturligvis er svært trasig i den situasjonen du var oppe i - det gleder meg virkelig å høre at du fikk den hjelpen du trengte hos Storebrand og at de klarte å få alt på plass i tide til budfristen gikk ut. /Steffen

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Forferdelig

Omtale av  Jill R

Etter 22 dager har Nordea ennå ikke greid å returnere et beløp dem ble feilsendt en til en konto i Nordea Direct. Å ringe kundeservice er nytteløst. Ser ut som at man må til media for at de skal utbetale pengene.

Svar fra Nordea Bank
15.07.2023 08:49

Hei Jill R, Takk for omtalen din. Det er leit å høre at du ikke har mottatt overføringen til en tidligere konto i Nordea Direct. Overføringer til tidligere konti hos dem skal automatisk videreføres til ny konto hos oss i Nordea Bank i 12 måneder etter migreringen ble gjennomført, til og med mai 2024. Send oss gjerne en melding i Nettbanken under fanen "Hjelp" og videre "Meldings- og chathistorikk" --> "Ny melding" så ser vi naturligvis nærmere på saken din. /Steffen

Perfekt for personer med en «enkel økonomi» og som kun vil at ting skal fungere, dag for dag.

Omtale av  Irene

Jeg har vært kunde hos Nordea i flere tiår … i hele mitt voksne liv. For meg er de banken med navnet: «økonomisk trygghet … kan vi hjelpe deg med.»

Svar fra Nordea Bank
14.07.2023 09:51

Hei Irene😀 Vi jobber hver dag for å skape gode kundeopplevelser og gi en enklere hverdag ved bruk av våre tjenester, så ingenting gjør oss gladere enn når vi får slike tilbakemeldinger. Dette var utrolig hyggelig å høre🤩 Takk for at du er kunde hos oss! /Andrine

Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR