SpareBank 1 Østlandet opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Jeg og min samboer har vært i kontakt med Sparebank 1 Østlandet siden fredag 3.02.2023. Vi har hittil vært i kontakt med 4 forskjellige bankrådgivere. Bakgrunnen var fordi min samboer ikke fikk bestilt kort til en konto der samboeren min er disponent. Vi fikk ulike forklaringer på hva vi måtte gjøre, men vi fikk det fortsatt ikke til selv inni nettbanken vår. Mandag 06.02.2023 sier en bankrådgiver at dette er merkelig, og at jeg som er konto eier skulle sende en mail fra nettbanken med fødselsnummer og kontonummer slik at de kan bestille kortet manuelt og jeg vil motta en e-signering. Vedkommende skulle også registrere dette til IT-avdelingen. Endelig, jeg trodde da at alt skulle være i orden og ventet på e-signeringen. Derimot idag 07.02.2023 får jeg en ny melding i nettbanken min fra en ny bankrådigver som vil at jeg skal sende det jeg får opp i nettbanken min. Alt jeg ønsker er å få hjelp til å bestille et ekstra bankkort.
Enkelt å få kontakt, greie produkter og hjelpsomme rådgivere
Dyrt og dårlig kundebehandling. Anbefaler Nordea som er i en annen liga. Rentene på lånet ble mindre enn halvparten da jeg gikk over til Nordea. Det var litt av en sjokk.
Vi er veldig fornøyd med Sparebank1 Østlandet først og fremst har vi en meget flink og pliktoppfyllende rådgiver. Rådgiveren kommer med gode råd og fine løsninger. Banken har også gode renter, men disse kunne vært lavere
Tjenestene er urimelig dyre. Banken anbefaler konsekvent sine egne fond. Banken har urimelig høye forvaltningsgebyr for fond. Årsavgift på debetkort synes jeg det er på tide at de slutter med. Kundeservice er ok.
De har ikke bra kundevennligheten som er mulig å oppdrive. Denne er min opplevelse.
Jeg og min familie har hatt tidligere Sparebanken Hedmark-nå Sparebank 1 Østlandet som hovedbank i veldig mange år. Det har alltid vært en sikker , profesjonell og kundevennlig bankforbindelse . Alt fra lån til eiendomskjøp , kortsiktig lån ved generasjonsskifte , driftskreditt til forretningsdrift har vært raskt og smidig behandlet , til rimelige rentebetingelser. Alltid egne og kontinuerlige saksbehandlere.Meget god info om alle bevegelser på våre brukskonto og sparekonto. Avdeling Kongsvinger og Skarnes får en sekser -6- fra min familie
After I sent application to boliglån, one of their consultants tried to contact me (22.Jul.2022, 14:58 ) by phone call. The consultant called me and turned off her phone immediately. However, I knew the call was about boliglån, then I dropped my work and tried to reach back. Because the consultant turned off the phone. I spent over 10 minutes to reach her out and got nothing. I did even call 915 07040 (their customer service phone number) two times. They were cheating their working time and wasting my time.
Dårlig kundebehandling og service ved flere anledninger.
Veldig fornøyd med huslån, forsikring, reiseforsikring God kundebehandling. Vært kunde siden 1972 og kan ikke tenke meg å bytte. 😀
God og fin behandling av mine spørsmål. Kundevennlige behandlere og rask behandling.
Skulle åpne en vanlig konto ble plutselig så komplisert og vanskelig selvom jeg hadde bankid fra før. Ba meg å sende lønnslip og det gjorde jeg men hørte aldri fra de. Tok en hel uke .Prøvde å ringe tar nesten en helt time hver gang. Måtte tilslutt sende melding om å trekke søknaden min .orket ikke noe mer. Samme dag prøvde med på sparebank sør-øst norge ,logget meg inn på samme måte og ble jeg kunde hos de med engang. Var så overraskende anerledes og positivt. Hold dere unna SB1 østlandet.
Banken er dyr og lite villig til å gi individuell behandling. De forholder seg firkantet til generelle retningslinjer, og bryr seg særdeles lite om historikk og hvor plettfri man har vært i forhold til nedbetaling av lån og betaling av regninger gjennom hele livet. Servicen er også til tider dårlig og veldig personavhengig.
Avoid theese scavengers! They will take out your eyes in fees and got a totaly useless customer-service. There are much better banks out there that will treat you better and won't charge you hundreds of kroner just to think theire name. If your a customer at Sparebank 1, change to another bank, you will not regret it.
Lite offensive mot sine kunder. Ønsket råd om plasseringsaltetativ til bankinnskudd
Hyggelige annsatte,alltid hjelp og få,jeg har en rådgiver som er meget kompetent og hyggelig.Mer omtale er unødvendig for min del.